En marxa les proves de la primera convocatòria del Pla de Recursos Humans per incorporar 1.900 persones a la plantilla municipal : Servei de Premsa

En marxa les proves de la primera convocatòria del Pla de Recursos Humans per incorporar 1.900 persones a la plantilla municipal

30/04/2016



Temps estimat de lectura: 5 minuts

 

Avui tenen lloc les proves de selecció per a prop de 300 places d’auxiliars administratives, en la primera de les 18 borses de treball que convocarà l’Ajuntament de Barcelona durant aquest mandat per reforçar i ampliar la plantilla municipal i millorar el servei a la ciutat.

A la borsa de treball per a auxiliar administratiu/va s’han presentat prop de 8.300 aspirants, que hauran de superar cinc proves de caràcter obligatori i eliminatori: tests aptitudinals, una prova d’ofimàtica tipus test, coneixements de llengua catalana nivell C1, coneixements de llengua castellana nivell B2, i un test i valoració de les competències professionals.

Aquesta és la primera de les 18 convocatòries que realitzarà l’Ajuntament de Barcelona, dins del Pla de Recursos Humans per al mandat 2015-2019, que preveu l’obertura durant 2016 i 2017 de borses de treball per a prop de 1.000 noves persones per incorporar majoritàriament perfils tècnics i qualificats, i una oferta pública de més de 900 llocs per reposar baixes i jubilacions per aturar la reducció de la plantilla de treballadors i treballadores municipals i reforçar categories tècniques.

El regidor de Presidència i Territori, Eloi Badia, ha recordat que d’aquesta manera el Govern municipal vol aturar l’aprimament sostingut de la plantilla de treballadors i treballadores públics que han portat a terme els consistoris dels darrers anys i ha destacat que “és un pla perquè tothom pugui muscular i a més es pugui créixer”. Badia ha remarcat que es convocaran 18 borses de treball, en categories amb les quals s’espera cobrir prop del 75% de les necessitats de personal a l’Ajuntament. A més, ha explicat que el personal que s’incorpori amb les borses de treball i amb l’oferta pública es destinaran a reforçar plantilles de serveis considerats essencials segons la nova definició treballada per l’Ajuntament, com habitatge, serveis socials o escoles bressol, entre altres.

 

Una nova definició de serveis essencials a l’Ajuntament

Per a l’aplicació d’aquest pla, la Comissió de Govern va aprovar una nova definició dels serveis essencials, que per primer cop inclou serveis en:
– L’àmbit de les escoles bressol
– L’àmbit dels serveis socials bàsics i especialitzats
– Atenció i prestació de serveis directes al ciutadà
– Assessorament jurídic i gestió dels recursos que garanteixen el funcionament dels serveis competència de l’organització municipal
– Els serveis de manteniment de la ciutat (neteja, aigua, clavegueram, manteniment de la via pública, manteniment del verd urbà, senyalització, mobilitat, manteniment d’infraestructures, etc.).
– Serveis que executen la inversió municipal, per garantir el funcionament dels serveis essencials
– Habitatge social i en especial per a persones en risc d’exclusió
– Formació i polítiques actives d’ocupació
– Salut Pública
– Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament

 

Prop de 1.000 places en 18 borses de treball i 975 d’oferta pública

El pla preveu l’obertura durant 2016 i 2017 de borses de treball per a prop de 1.000 noves places per incrementar la plantilla amb:
– Auxiliars Administratius (oberta des del mes de gener)
– Tècnic Mitjà de Treball Social (oberta des de febrer)
– Tècnic Mitjà Educació bressol (oberta des de febrer)
– Tècnic Superior de Gestió (oberta a l’abril)
– Tècnic Superior d’Enginyeria (oberta a l’abril)
– Tècnic Superior d’Art i Història (oberta a l’abril)
– Tècnic Superior d’Informació (oberta a l’abril)
– Tècnic Superior d’Organització (oberta a l’abril)
– Tècnic Mig d’Enginyeria (prevista per al maig)
– Tècnic Mig d’Arquitectura (prevista per al maig)
– Tècnic Superior en Dret (prevista per al maig)
– Tècnic Superior en Economia (prevista per al maig)
– Gestora d’Administració General (prevista per al maig)
– Tècnic Mig d’Educació Social (prevista per al maig)
– Tècnic Superior d’Arquitectura (prevista per al setembre)
– Tècnic Superior d’Arxivística (prevista per al setembre)
– Tècnic Superior d’Informàtica (pendent de calendaritzar)
– Tècnic Mig d’Informàtica (pendent de calendaritzar)

D’altra banda, alguns ens com Parcs i Jardins o l’Agència de Salut Pública, poden gestionar-se els seus propis processos d’incorporació de personal.

 

975 places d’oferta pública

A més, es preveu convocar oferta publica de noves places per a Bombers de Barcelona (ja en marxa), Guàrdia Urbana, categories tècniques més majoritàries i treballadors i treballadores de Parcs i Jardins, en un nombre que es calcularà en funció de les baixes i jubilacions efectives dels cossos de seguretat i en el cas de les categories tècniques, per garantir la provisió de llocs singulars i de comandament a mig termini, i que se situa al voltant del 975 llocs.

El nombre de places que es poden convocar per a oferta pública ve marcat per les restriccions imposades per les darreres lleis de Pressupostos Generals de l’Estat, que han portat a una temporalitat de més del 20% de les places estructurals (en situació d’interinatge) a l’Ajuntament de Barcelona.

Aquesta llei limita al 50% la cobertura de baixes de personal funcionari, excepte -en els casos de corporacions locals- per a policies locals, serveis d’assessorament jurídic, serveis de prevenció i extinció d’incendis, assistència directa a usuaris dels serveis socials i polítiques actives en matèria de treball.

 

Barcelona, de les ciutats que menys gasta en personal a l’Estat

Comparativament, a nivell espanyol, Barcelona és la ciutat que menys gasta en personal de les sis grans ciutats de l’Estat espanyol, per darrere de Madrid, Màlaga, València, Sevilla i Saragossa.

Modernitzar l’Ajuntament i posar al dia la plantilla per donar un millor servei, àgil i adequat a les necessitats reals de la ciutadania

El Govern municipal vol revertir aquesta situació i tornar a reforçar la plantilla de treballadors i treballadores públiques, per tornar a concentrar el capital intel·lectual, el coneixement de l’execució dels serveis públics i el control de la gestió. Per això, aquest Pla de recursos Humans per al període 2016-2019 posa el focus en la millora de les posicions tècniques i els llocs singulars i els més afectats per baixes i jubilacions que no s’han cobert els darrers anys.

Es tracta de modernitzar i posar al dia l’administració més propera, que gestiona la majoria de serveis bàsics per al funcionament de la ciutat i el benestar de la ciutadania.

En total, s’ha estimat l’impacte pressupostari d’aquest pla en uns 20 milions d’euros per a tot el mandat. Aquesta xifra ja contempla deixar de gastar 12 milions que actualment es gasten en serveis externs, per invertir-los en una plantilla de treballadors i treballadores públiques qualificats i especialitzats.





Paraules clau

ocupació/