Servei de Premsa

Arxiu, Notes de premsa

Barcelona reclama una llei estatal pel finançament del transport públic i el desplegament de la llei autonòmica

Avui s’ha celebrat la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat que ha reunit a un total de 90 entitats vinculades a la mobilitat

L’alcaldessa ha defensat la implantació d’un model de mobilitat més sostenible, eficient, accessible i segur a la ciutat i ha posat en valor els acords per congelar tarifes i per finançar dues estacions de la Línia 10 Sud

Durant la sessió s’ha anunciat que s’inicien els treballs per elaborar un nou Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2019-2024 que doni continuïtat a l’actual i que consolidi els seus objectius

 

 

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha presidit avui la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat que ha tingut lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. A l’acte, que ha reunit a un total de 90 entitats vinculades a la mobilitat, també hi ha intervingut la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.

El Pacte per a la Mobilitat és un espai de participació i de diàleg creat l’any 1998 per part de l’Ajuntament de Barcelona, amb la voluntat de comptar amb un fòrum participatiu format per l’administració local i un ampli ventall d’associacions i entitats de la ciutat per tal de construir un model de mobilitat basat en el consens.

En aquest marc, l’alcaldessa de Barcelona ha apostat per assolir una mobilitat més sostenible, eficient, accessible i segura i, en aquest sentit, ha ressaltat la necessitat d’avançar cap a una visió 0 de l’accidentalitat a la ciutat perquè “ni una sola persona morta és admissible ni normalitzable”. Colau també ha defensat una major inversió en transport públic no només per sostenibilitat o per salut, sinó perquè el transport públic ”és una de les principal eines per garantir una ciutat més equitativa amb el mateix servei a tothom i a tots els barris de la ciutat””. L’alcaldessa ha ressaltat els acords assolits darrerament pels quals s’han congelat les tarifes de transport i s’ha desencallat el finançament del metro als barris de la Marina. Alhora, ha reclamat una llei estatal que permeti un fiançament estable, suficient i ajustat a les necessitats en matèria de transport públic i el desplegament per part de la Generalitat de la llei autonòmica. “Ja portem molts esforços acumulats que surten dels propis recursos i això a la llarga no és sostenible”, ha reblat.

El Govern municipal continua treballant en el desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 i el compliment dels seus objectius de fomentar la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic i reduir en un -21% l’ús del vehicle privat a la ciutat.

Durant aquest any s’ha avançat en la implementació de diverses mesures previstes:

– Congelació de tarifes del transport públic i millora de títols tarifaris
– Implantació de la fase IV de la Nova Xarxa de Bus
– Acord de finançament per l’arribada de la Línia 10 sud als barris de la Marina
– Protocol de mesures per combatre la contaminació
– Millora de la infraestructura ciclista: creació de nous carrils bici (Numància, Travessera de Gràcia, Marina, Joan Güell, etc… )
– Elaboració del manual de senyalització de carrils bici
– Campanya de difusió de l’Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles (capítols referents a l’ús de la bicicleta)
– Implantació de la Superilla pilot de Poblenou
– Elaboració dels estudis tècnics del tramvia

Les diferents polítiques que s’estan aplicant en aquest camp han permès generar avenços en el desenvolupament de mobilitat sostenible. En aquest sentit, aquest 2016 s’han incrementat un 4,4% els viatges amb autobús a la ciutat i un 14% els desplaçaments en bici.

En aquest marc, el Govern municipal ha anunciat que inicia ja els treballs per elaborar un nou Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2019-2024 que doni continuïtat a l’actual i consolidi els objectius previstos. El nou pla seguirà contemplant el model Superilles i tenint com a objectius transversals la mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient. El nou document incorporarà els temes de contaminació i els temes tarifaris com a elements centrals. El calendari preveu l’elaboració de la diagnosi durant el primer semestre del 2017. A banda, el Govern municipal també ha explicat que treballarà per promoure que els ciclistes baixin de les voreres en aquells punts on ja es compti amb carrils bici habilitats.


Enviar enllaç a aquesta pàgina

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari.