Servei de Premsa
26/11/2024
L’Ajuntament de Barcelona millora la neteja de carrers i places de la ciutat
15/02/2017
Temps estimat de lectura: 2 minuts
Els Serveis de Neteja i la Recollida de Residus posen en marxa una campanya de sensibilització ciutadana i comercial per a la millora de la neteja dels carrers i places de la ciutat
La campanya s’adreça al veïnat de la ciutat i al sector comercial per demanar més implicació i corresponsabilitat en la neteja i compta amb 100 informadors de carrer a tots els districtes
L’Ajuntament de Barcelona posa en marxa una campanya de sensibilització ciutadana i comercial per a la millora de la neteja dels carrers i places de la ciutat. La finalitat de la campanya és apoderar i fer corresponsables els veïns i les veïnes i els comerços envers els temes de neteja de la ciutat. Aquesta campanya de sensibilització ciutadana i comercial amb informadors al carrer en tots els districtes de Barcelona s’inicia aquest mes de febrer i serà present durant tot l’any.
Per aconseguir-ho, la campanya s’ha proposat els següents objectius:
– Identificar i corregir les males pràctiques de la ciutadania en relació a la neteja de l’espai públic
– Identificar els comerços que gestionen incorrectament els diferents residus que generen
– Millorar la percepció ciutadana sobre la neteja de la ciutat
– Sensibilitzar als públics de la necessitat de col·laboració en el manteniment de la neteja dels carrers
– Sensibilitzar als comerços i implicar-los en la correcta separació de residus per al compliment de la normativa vigent.
100 informadors i 6 coordinadors
La campanya, que s’ha iniciat aquest mes de febrer, estarà vigent fins al 30 de gener de 2018, comptarà amb 100 informadors i 6 coordinadors. Dels 100 informadors, 80 donaran informació als veïns (8 informadors per cada districte) i els altres 20 es dedicaran als comerços. Dels 6 coordinadors, 5 es dedicaran als veïns i 1 al comerç.
El perfil dels educadors de ciutadania i comerços és variat, ja que s’ha fet la selecció de personal tenint en compte les diferents realitats de la ciutat. Un 50% de l’equip prové del sector del medi ambient o científic, un 30% aproximadament del món social i la resta d’altres sectors.
Entre els informadors hi ha nacionalitats diverses, tot prioritzant aquells països d’on Barcelona té més població, com ara els països àrabs, Pakistan, Xina o Filipines. Entre l’equip també hi ha informadors que parlen de manera fluida l’anglès i el francès, per tal que es puguin adreçar a públic estranger i turistes.
La campanya està dirigida als veïns i veïnes de la ciutat – inclosos els nouvinguts -, als turistes que fan estada a la ciutat, a les entitats i als propietaris d’animals de companyia, així com a totes les activitats econòmiques i comercials de la ciutat, amb especial atenció als establiments del sector de la restauració.
Paraules clauneteja/