Llum verda a la licitació del nou contracte del Bicing : Servei de Premsa

Llum verda a la licitació del nou contracte del Bicing

19/04/2017



Temps estimat de lectura: 4 minuts

 

La Comissió d’Urbanisme, Ecologia i Mobilitat ha aprovat la licitació del contracte de servei del nou Bicing amb els vots a favor del Govern municipal -BComú i PSC-, Cs, ERC i el regidor no adscrit, Gerard Ardanuy, i les abstencions del GMDemòcrata i el PP. S’inicia ara el procés administratiu per adjudicar el nou contracte per un període de deu anys.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha assegurat que el Bicing “és un servei fonamental per a la ciutat i un transport públic de primer ordre”, i, per tant, la seva renovació era una qüestió molt necessària i reclamada pel territori. Per Vidal, el Bicing ha ajudat a convèncer molta gent que anar amb bicicleta per Barcelona és una molt bona idea. “Necessitem que el nou contracte continuï complint aquesta funció”, ha reblat.

El Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona (PMU) 2013-2018 planteja un conjunt de mesures encaminades a donar més protagonisme als vianants i als ciclistes, a fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i a reduir l’ús del vehicle privat.  En aquest escenari, el Govern municipal entén que el Bicing ha de continuar jugant un paper clau en el foment i l’increment de l’ús de la bicicleta a la ciutat, atès que és un servei que potencia la intermodalitat, ofereix l’opció de conèixer i desplaçar-se en bicicleta elèctrica, conviu amb la bici privada com a alternativa ocasional o permanent i permet consolidar entre la ciutadania l’ús d’aquest mitjà de transport com a mode de desplaçament habitual.

 Els eixos estratègics del nou Bicing contemplen més cobertura territorial, increment del nombre de bicicletes, majors facilitats per fer recorreguts ascendents amb la integració de les bicicletes elèctriques, estacions mixtes per bicicletes convencionals i elèctriques, millores de les estacions (seguretat, ancoratge, integració paisatgística), inclusió de millores tecnològiques (més hores de servei, integració de suport amb la T-mobilitat) i l’optimització del servei de reposicions de bicicletes.

Les principals característiques que recullen els plecs tècnics i administratius del nou contracte preveuen:

 

En els plecs del nou contracte, el Govern municipal ha inclòs la introducció d’una clàusula que permeti la subrogació del personal que actualment dóna el servei de Bicing.  L’import de licitació del nou servei comporta un cost anual de 18,8M€ (més IVA) per un termini de deu anys. S’estima que aquest cost vindria suportat per l’increment de la recaptació per l’augment del nombre de bicicletes i del nombre d’usuaris i la incorporació d’una nova tarifa de pagament per ús amb un abonament reduït que complementaria l’actual. El nou contracte també preveu la possibilitat d’incorporar patrocini en cas que l’Ajuntament de Barcelona així ho decidís.





Paraules clau

bicing/