L’Ajuntament de Barcelona impulsa l’ actualització de la normativa d’aparcaments a la ciutat : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona impulsa l’ actualització de la normativa d’aparcaments a la ciutat

17/05/2017



Temps estimat de lectura: 4 minuts

 

 

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat ha aprovat inicialment la modificació de les normes urbanístiques del Pla General Metropolità que regulen l’aparcament al terme municipal de Barcelona, amb els vots a favor del Govern Municipal (BComú i PSC) i la CUP; les abstencions de C’s, ERC i del regidor no adscrit Gerard Ardanuy; i els vots contraris del Grup Municipal Demòcrata i el PP.

La modificació preveu un ajust de la previsió de places d’aparcament situades en habitatges, comerços, equipaments i oficines.  L’objectiu és actualitzar la normativa vigent per tal d’adaptar-la a les necessitats d’avui en dia.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha assegurat que la proposta està encaminada cap a un objectiu de fer una ciutat més sostenible per a tothom.  “És un pas més, un gra de sorra on, utilitzant les eines urbanístiques que tenim a l’abast, treballem per una mobilitat més sostenible, reduint sorolls i reduint els problemes de contaminació”, ha dit. Sanz ha afirmat que cal acabar amb l’excés de places que existeix i no incentivar amb les normes urbanístiques que depenen de la ciutat més places de les necessàries.

L’anterior regulació en matèria d’aparcament es va aprovar el 1992, i des de llavors només s’ha fet algun ajust, el més important el 2003. En aquell moment, la normativa es va redactar buscant afrontar un dèficit estructural de places fora de calçada,  no obstant, des de llavors s’ha incrementat l’oferta de places públiques, s’han aprovat plans de mobilitat, reglaments i lleis sectorials en relació a aquest àmbit i s’han promogut directives i legislació de caràcter mediambiental que afecten les decisions sobre mobilitat sostenible. Alhora, s’ha millorat la quantitat de l’oferta i la qualitat del transport públic, sense que cap d’aquests factors hagi tingut incidència sobre la normativa d’aparcament.

Al llarg d’aquests 25 darrers anys, el nombre de places d’aparcament fora de calçada ha crescut en 300.000 places, gairebé doblant les que hi havia l’any 1992, alhora que el nombre de turismes s’ha reduït. A més es dóna el cas que la distribució de l’escreix global d’oferta de places no és homogènia, un factor que també es vol tenir en compte en la nova normativa.

Ara, i sota l’objectiu general de facilitar el desplegament del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 i contribuir a la millora mediambiental, avançant cap a una mobilitat més sostenible,  l’Ajuntament de Barcelona, es planteja com a primera mesura una actualització de la  normativa.

 

Els eixos concrets són:

 

L’àmbit del present pla és tot el terme municipal de Barcelona i preveu fixar els següents màxims d’aparcament:

 

A nivell d’habitatge privat, oficines, i hotels, la modificació manté les dotacions mínimes ja previstes a l’anterior normativa, que ara passen a quedar fixades com a màximes.

A banda, es podran crear més places per interès públic on sigui necessari per a residents, però sempre que es justifiqui la necessitat en un informe previ de mobilitat.





Paraules clau

aparcaments/