L’oficina d’habitatge de Ciutat Vella obre les portes a la plaça de Salvador Seguí : Servei de Premsa

L’oficina d’habitatge de Ciutat Vella obre les portes a la plaça de Salvador Seguí

17/05/2017



Temps estimat de lectura: 3 minuts

La nova oficina d’habitatge de Ciutat Vella ha obert les portes a la plaça de Salvador Seguí, 13. Aquest espai substitueix l’anterior oficina, que estava ubicada al carrer del Pintor Fortuny, 17-19. Aquest canvi d’ubicació comporta una millora en les instal·lacions i en els serveis que ofereix a la ciutadania.

Aquesta iniciativa forma part del Pla d’Acció de l’entorn de Salvador Seguí i el carrer d’en Robador 2015-2019, i les dinàmiques que generi contribuiran a normalitzar els usos que es donen a l’espai públic i a vetllar per la bona convivència. A més, permetrà fer polítiques per garantir el dret a l’habitatge dels veïns del Raval i d’aquest entorn concret de manera més proactiva.

La nova seu de l’oficina compta amb un total de 634 metres quadrats distribuïts entre els espais d’atenció i els despatxos dels tècnics, 4 sales d’atenció personalitzada, 2 sales polivalents per a fomentar l’ús de l’oficina amb xerrades i activitats amb entitats i el veïnat, 1 office i l’espai destinat al Pla de Barris. Així, amb aquestes noves instal·lacions es guanyen 400 metres quadrats i 3 sales d’atenció personalitzada que garanteixen la privacitat i l’atenció individualitzada, 2 sales polivalents, l’office i l’oficina del Pla de Barris.

La disponibilitat de sales ajudarà a organitzar trobades i debats, i contribuirà a obrir l’oficina a entitats i col·lectius. Un exemple clar és la inauguració prevista per aquesta tarda, que consta d’una sessió amb entitats i veïns per debatre sobre la situació de l’habitatge al districte. Aquest primer acte tindrà lloc a les 18 hores i s’ha dissenyat com una sessió informativa oberta al veïnat i a les entitats, en la qual hi participaran la regidora del Districte Ciutat Vella, Gala Pin, i el gerent d’Habitatge, Javier Burón. Els veïns estan convidats a reflexionar junts sobre les polítiques d’habitatge actuals i a debatre noves formes de col·laboració entre la societat civil, el teixit veïnal i l’Ajuntament. La finalitat d’aquest acte és generar una sessió participativa que contribueixi a dissenyar polítiques públiques més efectives per garantir el dret i l’accés a l’habitatge digne per a tothom.

L’oficina d’habitatge oferirà els serveis propis del catàleg de serveis d’aquestes oficines a tota la ciutat, i incorpora dos Punts d’Assessorament Energètic (PAE). Paral·lelament, s’està treballant en un nou model d’oficines d’habitatge que preveuen l’obertura de les instal·lacions a les entitats i associacions de veïns per tal de celebrar xerrades, sessions de treball i tallers.

En aquest espai treballen un total 14 persones: 2 tècnics/ques, 2 advocats/des, 2 persones del Servei d’intervenció i mediació en situacions de pèrdua i/o ocupació d’habitatge (SIPHO), 3 informadors i 2 Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE), a més del director, un gestor i una administrativa.

Les oficines d’habitatge de Barcelona són l’espai de trobada per a la ciutadania en matèria d’habitatge. Les oficines consten d’un equip tècnic especialitzat que s’encarrega d’oferir atenció personalitzada als usuaris. Aquesta xarxa d’oficines està impulsada pel Consorci de l’Habitatge de Barcelona, format per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.

Cada districte disposa d’una oficina d’habitatge en la qual s’ofereixen diversos serveis, com ara informació sobre els ajuts disponibles o assessorament en matèria legal. Per agilitzar qualsevol procés, cal demanar dia i hora en el servei de cita prèvia d’aquest web.

L’horari d’atenció al públic és els dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 8.30 a 14.30 hores, i els dijous de 8.30 a 20.00 hores, ininterrompudament. A l’agost, l’horari d’atenció serà de 8.30 a 14.30 hores. Els dijous a la tarda romandrà tancada.

El catàleg de serveis incorpora la informació i tramitació sobre ajuts a la rehabilitació, l’accés a l’habitatge protegit i social, ajuts al lloguer i a les borses d’habitatge, l’ús digne de l’habitatge i de serveis complementaris, així com els serveis d’assessorament que sol·liciti qualsevol ciutadà sobre temes relacionats amb l’habitatge que siguin del seu interès, per exemple en assumptes com la recuperació de les clàusules terra.

 

 

 





Paraules clau

Ciutat Vella/ habitatge/