L’Ajuntament municipalitza el servei d’atenció als ciutadans de les oficines d’habitatge : Servei de Premsa

L’Ajuntament municipalitza el servei d’atenció als ciutadans de les oficines d’habitatge

14/06/2017



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Barcelona està enllestint el procés d’internalització dels 23 treballadors i treballadores del servei d’atenció a la ciutadania (personal del frontal) de les 10 oficines d’habitatge de la ciutat.

Aquest procés es va posar en marxa amb la declaració de servei essencial el servei d’atenció, d’informació i de prestació de serveis directes a la ciutadania sobre els recursos que ofereixen les oficines d’habitatge per atendre les persones que es troben en dificultats en aquesta matèria o per informar sobre els serveis. Aquesta declaració es va fer efectiva amb un acord de la Comissió de Govern de data del 21 d’abril de 2016, i culmina ara amb la subrogació dels contractes de les 23 persones que ofereixen aquest servei d’atenció a la ciutadania de les 10 oficines d’habitatge de la ciutat, en les mateixes condicions laborals que tenien prèviament, i que a partir de l’1 juliol de 2017 passaran a ser personal del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona (PMHB).

Els serveis d’atenció a la ciutadania de les oficines d’habitatge són la porta d’entrada i la base de connexió de la ciutadania amb les polítiques públiques d’habitatge de la ciutat. Aquestes polítiques tenen un caràcter actiu per garantir el dret a l’habitatge digne, i entenen aquest dret en un sentit ampli i integral, és a dir, que abasta tant l’accés a l’habitatge públic, com aspectes jurídics relacionats amb l’accés a aquest dret, la relació i mediació entre la propietat i els llogaters, la gestió als ajuts al pagament de lloguers, la tramitació d’altres tipus d’ajudes relacionades amb la rehabilitació de les finques i dels domicilis, la borsa de lloguer social, etc.

El desplegament de les oficines d’habitatge per donar cobertura a tota aquesta gamma de serveis d’atenció a la ciutadania va acabar l’any 2009, amb la implantació d’una oficina de referència a cadascun dels deu districtes de la ciutat. Aquestes oficines atenen la ciutadania en quatre eixos fonamentals:

El personal del frontal de les oficines és el que rep la ciutadania en primera instància i dóna un servei de derivació i gestió de manera personalitzada per derivar la sol·licitud de cada ciutadà cap al professional o la professional específic que haurà d’assessorar, acompanyar o continuar el servei.  Per tant, el personal del frontal, amb un coneixement ampli i global de tots els serveis de les oficines, realitza tasques de d’atenció, informació i assessorament, també de gestió administrativa d’una part dels processos del Catàleg de Serveis de les oficines d’habitatge; també recepció, gestió de tràmits en el conjunt d’un expedient, tramitació d’expedients, derivacions a qui correspongui, seguiment dels expedients, gestions d’agenda, egestions de les bases d’informació, entre altres.

L’Ajuntament de Barcelona considera que la gestió directa del servei de frontal de les oficines ha de ser homogeni en els serveis que presten aquestes oficines i en les condicions que es presten. Es tracta d’un servei d’interès públic que exigeix una gestió directa municipal, per aquest motiu s’ha portat a terme aquesta subrogació.

 

 

 

 





Paraules clau

habitatge/