L’Ajuntament de Barcelona lamenta que l’Estat exclogui la bicicleta elèctrica del Pla Movea i reclama que reconsideri aquesta decisió : Servei de Premsa

L’Ajuntament de Barcelona lamenta que l’Estat exclogui la bicicleta elèctrica del Pla Movea i reclama que reconsideri aquesta decisió

22/06/2017



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Barcelona expressa el seu desacord amb el Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat per no considerar la bicicleta elèctrica com a vehicle subvencionable en el marc del nou Pla Movea 2017. La bicicleta elèctrica havia estat inclosa en els anterior plans del ministeri com a vehicle objecte de subvenció des de l’any 2013, amb 200 euros per bici.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha lamentat aquesta decisió i ha recordat el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb la sostenibilitat urbana i la lluita contra el canvi climàtic. “La bicicleta elèctrica és un vehicle idoni pel tipus de desplaçaments que es realitzen en grans ciutats, en territoris amb un cert desnivell, i fins i tot en zones de menor densitat on la intermodalitat amb el transport públic, pot incrementar considerablement la cobertura en modes de transport sostenibles”. La regidora de Mobilitat ha recordat que la bicicleta elèctrica està registrant un important creixement a la ciutat però insisteix en que aquesta mesura “l’atura enlloc de promocionar-lo”.

Vidal ha explicat que la incorporació de la bicicleta elèctrica és precisament una de les claus del nou  Bicing, atès que “permetrà incrementar en 10 anys l’usuari mitjà de la bici, arribarà a població de més edat i possibilitarà accedir a parts de la ciutat avui són més difícilment accessibles en bicicleta mecànica”. La regidora de Mobilitat ha assegurat que “aquestes ajudes a la bicicleta elèctrica eren molt necessàries per a la millora de la qualitat de l’espai urbà i la qualitat ambiental de les ciutats” i per aquest motiu “l’Ajuntament de Barcelona reclama al ministeri que reconsideri la seva posició en aquest tema”.

El Govern municipal treballa per garantir el compliment dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 de potenciar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic i, en aquest sentit, en el foment de l’ús de la bici com a mitjà de transport sostenible i eficient.

En el marc de l’estratègia de la bici, l’Ajuntament continua desplegant actuacions per ampliar la xarxa de carrils i els itineraris ciclistes, amb la voluntat que la ciutat disposi d’una infraestructura coherent, connexa i completa que configuri un autèntic servei més per a la ciutat. Des del principi de mandat la xifra de km de carrils bici a Barcelona ha augmentat en un 21%, passant de 116 a 141 km i el Govern municipal continua treballant per assolir els 308 km que s’ha fixat com a objectiu.





Paraules clau

mobilitat/ Pla Movea 2017/