Afectacions a la mobilitat per l’inici de les obres de cobertura a la Ronda de Dalt : Servei de Premsa

Afectacions a la mobilitat per l’inici de les obres de cobertura a la Ronda de Dalt

18/07/2017



Temps estimat de lectura: 2 minuts

 

 

Demà dimecres s’inicien les afectacions viàries per la cobertura de la Ronda de Dalt a l’àrea compresa entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera. Aquest mes de juliol comencen les obres d’aquest primer tram, que consistiran en la construcció  dels fonaments i el mur estructural.

Per dur a terme la intervenció, la nit del 19 al 20 de juliol es reduirà un carril de circulació en sentit Llobregat de la Ronda de Dalt, en un tram situat entre la sortida 5 i la sortida 6 i, posteriorment, la nit del 20 al 21 de juliol, es farà el mateix en sentit Besòs. Els treballs s’iniciaran el 21 de juliol i es preveu finalitzar-los l’11 de setembre 2017. Comportaran reduir un carril de circulació per sentit, de manera que la ronda passarà de tenir tres carrils per banda a dos en aquest tram durant l’estiu, l’època amb menor intensitat de trànsit.

La proposta que es tirarà endavant en aquest àmbit preveu la cobertura urbanitzada en un sol tram entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’Institut Vall d’Hebron i la urbanització dels laterals. L’actuació permetrà millorar la permeabilitat urbana i la connectivitat transversal entre els barris, i reduir la contaminació acústica.

En aquest mandat, s’invertiran 15 milions en les obres de cobertura d’un primer tram de l’àmbit comprès entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’Institut de la Vall d’Hebron. Aquest primer tram (fase 1A i 1B) correspon a 180 metres de cobertura davant del Mercat de la Vall d’Hebron, des del pont de l’avinguda del Jordà.

Més endavant, al gener del 2018, està previst iniciar les obres que inclouen la construcció de dos murs laterals al tram que va des de davant del mercat fins al pont de l’avinguda del Jordà (dins la fase 1B, a la foto). Els dos murs també serviran de suport per a la futura llosa de cobertura, i mentre s’executin aquests treballs no serà necessari reduir el número de carrils de la ronda. Els treballs finalitzaran amb la col•locació i acabats de les lloses de la cobertura, prèviament prefabricades.

La urbanització i la definició del nou espai urbà que es crearà i les característiques de la zona de passeig i activitats es concretarà de manera participada.





Paraules clau

Ronda de Dalt/