Servei de Premsa

[Estiu 2017], Arxiu, Notes de premsa

L’Ajuntament de Barcelona avança en la construcció de carrils bici a les calçades i carrils unidireccionals

Aquests darrers dos mesos han finalitzat els carrils bici del passeig de Sant Joan, del passeig Pujades i la connexió de l’av. Diagonal amb el Campus Besòs. Aquestes intervencions han permès baixar els carrils bici existents a les voreres a les calçades

Alhora, s’està treballant per desdoblar carrils bici bidireccionals amb l’objectiu de millorar la seguretat de la infraestructura ciclista

Durant aquest mandat el Govern municipal ha executat un total de 26 actuacions que suposen un increment del 31% dels quilòmetres de carril bici a la ciutat

Aquest estiu i setembre estaran en execució 11 actuacions de carril bici i abans de finalitzar l’any començaran 21 intervencions més

El Govern municipal ja ha invertit 5,5ME en la construcció d’infraestructura ciclista

 

L’Ajuntament de Barcelona avança en la seva aposta per dotar la ciutat d’una mobilitat més sostenible i segura i segueix treballant en els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 de potenciar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic i reduir en un -21% els que es fan en vehicle privat.

En aquest marc, un dels eixos clau és el desplegament de l’Estratègia de la Bicicleta que, entre d’altres actuacions, contempla l’ampliació de la infraestructura ciclista de la ciutat, gairebé triplicant la que existia a l’inici de mandat. La voluntat és que Barcelona disposi d’una infraestructura coherent, connexa i completa que configuri un autèntic servei més per la ciutat.

Des de l’inici de mandat fins a dia d’avui el Govern municipal ja ha executat 26 actuacions de carril bici que sumen un total de 36 nous quilòmetres d’infraestructura ciclista i que suposen un increment del 31%. En aquests moments Barcelona ja compta amb un total de 152 quilòmetres de carril bici a la ciutat.

Les actuacions de carril bici ja executades són:
– C/Marquès de Sentmenat i c/Can Bruixa
– Av. Diagonal (millora dels passos de vianants)
– C/Joan Güell
– C/Numància (entre pl. Països Catalans i av. Diagonal)
– C/Jota
– C/Múrcia
– C/Pere IV
– Trav. de Gràcia (entre c/Cartagena i c/Joan Blanques)
– C/Marina (entre av. Diagonal i trav. de Gràcia)
– C/Gelabert i c/Taquígraf Serra
– C/Alcalde de Móstoles
– Entorns de Pedralbes: c/Cavallers, c/Carreras, c/Montevideo
– Av. Eduard Maristany (entre pl. Llevant i c/Sant Ramon de Penyafort) – av. Diagonal (entre c/Josep Pla i pl Llevant)
– C/Londres
– Can Marcet
– C/Gavà
– Pg. de Sant Antoni
– Carrer Ramon Turró (Rambla Poblenou-Selva de Mar)
– Carrer Selva de Mar (Pere IV-Gran Via de les Corts Catalanes)
– C/Sant Adrià (entre c/Ferran Junoy i c/Ciutat d’Asunción)
– C/Ciutat d’Asunción (entre c/Sao Paulo i c/Sant Adrià)
– C/Cartagena (entre c/Consell de Cent i trav. de Gràcia)
– Av. Gregorio Marañon (av. Diagonal-Arístides Maillol)
– Camí ciclable connexió passeig de la Zona Franca amb carrer A
– Passeig Pujades
– Passeig de Sant Joan

Des de principi de mandat, el Govern municipal ja ha invertit un total de 5,5ME en la construcció d’infraestructura ciclista.

 

Baixar carrils bici a les calçades

En aquest marc, l’Ajuntament de Barcelona està treballant per baixar aquells carrils bici que estan situats a la vorera a la calçada, d’acord amb el que preveu el nou Manual de Disseny dels Carrils Bici de Barcelona i amb l’objectiu d’alliberar l’espai de les voreres per al pas dels vianants. Les tres principals actuacions realitzades, en aquest sentit, són:

– Passeig de Sant Joan: Aquesta actuació ha permès treure el pas de les bicicletes de la zona central del passeig de Sant Joan per on es desplacen els vianants i baixar-les a les calçades laterals. Amb la intervenció, s’han construït dos carrils unidireccionals als laterals d’aquesta via, cobrint la calçada ascendent i la calçada descendent. La construcció d’aquest nou carril suposa una millora en la seguretat dels vianants que transiten per l’andana central.

– Passeig Pujades: El nou carril bici al tram del pg. Pujades entre pg. Picasso i av. Meridiana s’ha implantat a la calçada costat muntanya i substitueix el carril bici existent que anava per la vorera mar tocant a la façana del parc de la Ciutadella. El projecte en la seva globalitat ha contemplat la implantació i millora del carril bici del passeig Pujades entre carrer de Comerç i l’avinguda Meridiana; carrer Pujades entre avinguda Meridiana i Marina; un tram a l’avinguda Meridiana entre Pujades i Marina banda Besòs per treure l’existent de la vorera; i la millora de la connectivitat de la cruïlla de l’avinguda Meridiana amb Sancho d’Àvila. El carril bici de dos sentits (bidireccional) queda encaixat entre els dos sentits de trànsit amb peces separadores.

– Connexió av. Diagonal amb Campus Besòs (Av. Eduard Maristany – av. Diagonal )

El nou carril bici del Fòrum connecta el carril existent del final de l’avinguda Diagonal amb el Campus Universitari del Besòs i Sant Adrià de Besòs i també permet baixar l’actual carril bici situat a la vorera a la calçada. Aquesta actuació ha permès millorar la mobilitat general de la zona, i especialment la del públic estudiantil.

Aquest tipus d’actuacions possibiliten l’augment de la seguretat de ciclistes i vianants a les calçades. A dia d’avui el 80% dels carrils bici de la ciutat ja transcorren per la calçada.

 

Nous carrils bici durant els mesos d’estiu

Durant aquest estiu i setembre també es treballarà en la construcció de nous carrils bici, que s’engloben dins la voluntat del Govern municipal de donar accessibilitat de forma segura en bicicleta a tota la ciutat i connectar la xarxa existent.

– Josep Carner: inici mes de setembre, execució de carril bici bidireccional, previsió de finalització al mes d’octubre.

– París-Londres: obres iniciades, actualment execució del carril bici unidireccional al carrer París i, posteriorment, s’abordarà la transformació del carrer Londres en carril bicicleta unidireccional, previsió de finalització al mes d’octubre.

– Ganduxer: carril bicicleta unidireccional, s’han iniciat els treballs de l’obra civil d’instal•lació de semàfors, posteriorment es realitzarà la pavimentació de tot el carrer i s’instal•larà el el carril bicicleta, dates de finalització encara no concretades.

– Dr. Fleming: s’han iniciat els treballs de l’obra civil d’instal•lació de semàfors, posteriorment també caldrà pavimentar el carrer i implantar el carril bici, dates de finalització encara no concretades.

– Av. Pau Casals: obres iniciades, execució de carrils unidireccionals a banda i banda de l’avinguda entre plaça Francesc Macià i el Turó Park, previsió de finalització a mitjans d’agost.

– Esteve Terrades: inici obres mes de setembre, carril bici bidireccional, dates de finalització encara no concretades.

– Rio de Janeiro: obres iniciades, carril bici bidireccional, previsió de finalització a finals d’agost.

– Degà Bahí: obres iniciades, previsió de finalització a finals d’agost.

– Sant Antoni Maria Claret-Indústria-Biscaia: obres iniciades per fases, carrils bici unidireccionals, previsió de finalització al mes d’octubre.

– Sardenya- Ramon Trias Fargas: obres iniciades en el tram del carrer Sardenya comprès entre Provença i av. Meridiana, previsió de finalització d’aquest tram de carril bici unidireccional a principis d’octubre.

A banda, actualment també es troba en construcció el carril bici que connectarà Barcelona amb el municipi de Esplugues de Llobregat. Aquesta actuació permetrà facilitar un itinerari ciclista que connectarà amb l’Àrea Metropolitana, gràcies a la seva ubicació i al disseny d’espais diferenciats de vianants i ciclistes.

 

Carrils bici unidireccionals

Amb aquestes darreres actuacions s’aplica una altra política que s’està duent a terme durant aquest mandat: la implantació de carrils bici unidireccionals en carrers unidireccionals on és possible implantar-los.

Destaquen els següents:

– París-Londres: en aquests moments es treballa per implantar el carril bici unidireccional de París en sentit Besòs i posteriorment el del carrer Londres es transformarà en unidireccional.

– Sant Antoni Maria Claret-Indústria: les dues actuacions s’estan executant actualment, amb carrils bici en sentit Besòs i Llobregat, respectivament.

– Marina-Sardenya: les obres al carrer Marina estan executades i ja es compta amb un carril bici unidireccional de pujada. En aquests moments es treballa per implantar un segon carril bici unidireccional de baixada.

La implantació de carrils bici unidireccionals en el mateix sentit de circulació que els vehicles a motor, aporta una major seguretat durant l’itinerari ciclista alhora que possibilita una major fluïdesa en la circulació de les bicis, que no es troben altres usuaris del carril en sentit contrari i aprofiten la coordinació semafòrica en el mateix sentit del trànsit.

 

Altres actuacions del 2017

Durant aquest any també s’iniciarà la construcció de 21 carrils més:

– C/ Pi i Margall-c/Praga (entre rda. Guinardó i c/Camèlies)
– C/ Cantàbria (entre c/Menorca i rbla. Prim)-c/Santander
– Rbla. Onze de Setembre
– C/ Carrer del Treball Digne- c/ Clara Zetkin
– C/Olesa-c/Garcilaso
– Av. Reina Maria Cristina
– Av. Parc Logístic
– C/ Mineria-Prat (entre pg. Zona Franca i c/Energia) –c/Energia-c/Urani-c/Foc (entre c/Urani i pg. Zona Franca)
– Carrers 62, 2, 60 i 1
– Carrers 3, E, 6 i K
– Av/Albert Bastardas-c/Torre Melina
– C/Arístides Mailloll-c/Riera Blanca
– Trav. Corts (entre c/Numància i av. Sarrià)
– C/Segre
– C/Dublín-c/Rovira Virgili
– Rda. Universitat-rda. Sant Pere
– Connexió Gran Via de Carles III amb pl. Lesseps
– Connexió de pl. Lesseps amb pl. Virrei Amat
– C/Jonquera-c/Bilbao-c/Las Navas de Tolosa
– Cruïlles de av. Diagonal
– Pg. Zona Franca-c/Motors (entre pg. Zona Franca i av. Joan Carles I)

L’objectiu és que un cop ampliada la xarxa tots els ciutadans comptin amb un carril bici a menys de 300 metres de casa seva.


Enviar enllaç a aquesta pàgina

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari.