Els serveis del CUESB han atès ja més de 500 persones des de l’atemptat : Servei de Premsa

Els serveis del CUESB han atès ja més de 500 persones des de l’atemptat

23/08/2017



Temps estimat de lectura: 2 minuts

S’han atès 121 trucades des del telèfon d’atenció psicològica habilitat, i s’ha contactat amb 170 comerciants de les Rambles per informar-los sobre el servei

 

Els serveis del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona ha atès, des de dijous, un total de 506 persones des que es va posar en marxa el dispositiu, dijous passat a la tarda, arran de l’atemptat a les Rambles. Unes 120 persones s’han posat en contacte, via telefònica, amb els serveis d’atenció psicològica del CUESB, a través del telèfon habilitat: el 900703030. A més, s’han obert dos espais per a derivar les persones que necessitin assistència presencial en dos punts de la ciutat, un al Raval i l’altre a l’Eixample. Així mateix, la seu del Cuesb, al carrer Llacuna (Sant Martí) seguirà atenent in situ.

Des que es va posar en marxa el dispositiu, els psicòlegs i treballadors socials i tècnics especialitzats del CUESB també han fet l’acompanyament de les famílies de les víctimes durant el procés de reconeixement dels seus familiars a l’Institut Anatòmic Forense. Aquest va ser el servei prioritari des que es va engegar el dispositiu. En total s’han assistit 74 persones des d’aquest servei. Així mateix, des de dijous s’han allotjat 28 persones al Centre d’Estades Breus del CUESB.

En aquests moments, el CUESB està centrant els seus equips –juntament amb voluntaris del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya—a atendre persones que poden haver patit moments d’angoixa o bé perquè es trobaven a les Rambles aquell dia, o bé pel cúmul d’informacions sobre l’atemptat, fet que els pot haver generat estrès.

Informació

Durant aquests dies, un equip itinerant de professionals del CUESB ha visitat les Rambles per contactar amb les persones que treballen a botigues, comerços, quioscos i parades del Mercat de la Boqueria amb l’objectiu d’informar-los de la possibilitat de rebre atenció psicològica si ho requereixen. En total, s’ha contactat amb 170 comerciants, a qui se’ls ha facilitat un díptic amb la informació dels serveis de què disposa i del telèfon d’atenció (900703030).

Aqust díptic també informa dels símptomes que es poden experimentar si s’ha sigut testimoni d’una vivència com la ocorreguda dijous passat perquè les persones les identifiquin i sol•licitin atenció psicològica. A mesura que vagin contactant-hi, les persones que ho necessitin podran ser derivades als punts establerts pel Cuesb per a l’atenció personal.

El Servei del Centre d’Urgències i Emergències Socials (Cuesb) d´atenció psicosocial permanent de la ciutat atén qualsevol situació d´urgència i d´emergència social a la ciutat, durant les 24 hores dels dia, els 365 dies de l´any. El Cuesb s’ha coordinat, aquests dies, amb la resta d’equips professionals per tasques de suport a víctimes, familiars i afectats.

L´equip està format per psicòlegs, treballadors socials i tècnics, especialitzats en l´atenció en crisi. Les seves funcions són atenció a persones en situació de crisi social greu i que requereixin d´atenció psicosocial immediata.





Paraules clau

Atemptat a la Rambla / Atentado en La Rambla / Attack on La Rambla/ CUESB/