Finalitzen les obres del mur estructural del primer tram de cobertura a la ronda de Dalt : Servei de Premsa

Finalitzen les obres del mur estructural del primer tram de cobertura a la ronda de Dalt

12/09/2017



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Ja han acabat els treballs de construcció dels fonaments i estructura que donarà lloc a la futura cobertura de la ronda de Dalt entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera

Un cop finalitzades les obres, la ronda recupera en el tram situat entre la sortida 5 i 6 els dos carrils –un per sentit– que havien estat afectats des del 19 de juliol passat

 

Aquesta nit passada han acabat les obres de construcció dels fonaments i el mur estructural que donarà lloc a la futura cobertura de la ronda de Dalt entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera. Així doncs, finalitzen també les afectacions viàries a la ronda que s’han produït aquest estiu per l’execució dels treballs.

Per dur a terme la intervenció, des del 19 de juliol s’ha reduït un carril de circulació per sentit en el tram situat entre la sortida 5 i la sortida 6. Un cop acabades les obres, la nit de divendres passat es va dur a terme l’asfaltat del sentit Besós, i el diumenge a la nit, el sentit Llobregat, de manera que el trànsit ja s’ha restablert per complet.

Els fonaments i mur estructural construïts (fase 1A a la foto) formen part de la proposta de cobertura urbanitzada en un sol tram que es tirarà endavant entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’Institut Vall d’Hebron i la urbanització dels laterals. L’actuació permetrà millorar la permeabilitat urbana i la connectivitat transversal entre els barris, i reduir la contaminació acústica.

 

En aquest mandat, s’estan invertint 15 milions en les obres de cobertura d’un primer tram d’aquesta zona (fase 1A i 1B), corresponent a 180 metres de cobertura davant del Mercat de la Vall d’Hebron, des del pont de l’avinguda del Jordà.

Més endavant, al gener del 2018, està previst iniciar les obres que inclouen la construcció de dos murs laterals al tram que va des de davant del mercat fins al pont de l’avinguda del Jordà (dins la fase 1B, a la foto). Els dos murs també serviran de suport per a la futura llosa de cobertura, i mentre s’executin aquests treballs no serà necessari reduir el número de carrils de la ronda. Els treballs finalitzaran amb la col•locació i acabats de les lloses de la cobertura, prèviament prefabricades.

La urbanització i la definició del nou espai urbà que es crearà i les característiques de la zona de passeig i activitats es concretarà de manera participada.





Paraules clau

Ronda de Dalt/