Servei de Premsa

Arxiu, Notes de premsa

Comerciants, operadors i Ajuntament es coordinen per millorar la gestió de la situació posterior al 17-A

Des dels àmbits de turisme i comerç s’ha creat un grup de seguiment que treballa per elaborar informes d’anàlisi de la situació a 30, 60 i 90 dies 

La resposta va ser immediata des del moment de l’atac terrorista, interlocutant amb operadors i comerciants, per oferir informació constant i gestionar les conseqüències logístiques del post-atemptat en els serveis turístics i comercials de la ciutat 

Com a mesura excepcional, el Call Center per a l’atenció dels visitants del Consorci de Turisme va ser ampliat amb servei durant tot el dia després de l’atemptat i va atendre 1.458 trucades del 17 al 20 d’agost

 

L’Ajuntament de Barcelona va reaccionar a l’atac terrorista a les Rambles del passat 17 d’agost des de tots els àmbits municipals. Des de la tinència i la regidoria d’Empresa i Turisme, es va oferir suport immediat i es va convocar una taula de treball amb tots els operadors del sector dies després de l’atac, per unir esforços i coordinar actuacions de cara a gestionar els efectes de l’atemptat en el sector de l’economia del visitant.

 

Resposta immediata i coordinada que es manté a dia d’avui

Ja des del moment de l’atac terrorista es va articular una resposta immediata, interlocutant amb operadors i comerciants, per oferir informació constant i gestionar les conseqüències logístiques del post-atemptat en els serveis turístics i comercials de la ciutat.

Com a mesura excepcional, el Call Center per a l’atenció dels visitants del Consorci de Turisme va ser ampliat amb servei durant tot el dia després de l’atemptat i va atendre 1.458 trucades del 17 al 20 d’agost

També per exemple, es va prioritzar l’atenció immediata als turistes afectats i la gestió de la logística al mercat de la Boqueria, situat a la zona més propera a l’atemptat. Es va mantenir la comunicació constant amb altres operadors i es va poder mantenir la normalitat a la ciutat, més enllà de la zona més propera a l’atac i els transports públics, i seguint indicacions dels cossos de seguretat.

Pel que fa a la gestió de les conseqüències que pugui tenir l’atac terrorista en el desenvolupament de l’activitat comercial i turística de la ciutat, l’Ajuntament manté fins a dia d’avui diferents contactes amb els sectors i ha creat un grup de treball específic per a la qüestió, que també s’ha abordat de manera extraordinària en una permanent del Consell de Turisme i Ciutat, que és l’òrgan estable de participació ciutadana amb caràcter consultiu i assessor, format per prop de 40 entitats, associacions de veïns, gremis, professionals, sindicats, comerciants, agències de viatges, a més de dotze experts, i tècnics municipals.

També s’ha creat un grup de seguiment que treballa en l’elaboració d’informes d’anàlisi de la situació a 30, 60 i 90 dies, on hi participen Apartur, el Gremi d’hotels, l’Associació Catalana d’Agències de Viatges (ACAVE), Aeroport i Port de Barcelona, els sindicats CCOO i UGT, la Cambra de Comerç, la Fira de Barcelona, B:SM, ICUB, el Consorci de Turisme de Barcelona, el Gremi de Restauració, la Fundació Barcelona Comerç, Barcelona Oberta. En base a aquesta anàlisi, i amb les informacions que s’estan recollint també d’altres operadors com associacions de guies i plataformes de lloguer vocacional, es coordinaran, si fos necessari, actuacions coordinades de col•laboració entre els sectors econòmics i l’administració.

A més, es treballa coordinadament amb la resta d’administracions, tant la Generalitat de Catalunya, com la Diputació de Barcelona i el Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital.

 

Descarregar document relacionat


Enviar enllaç a aquesta pàgina

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari.