L’avinguda Príncep d’Astúries es transformarà per donar prioritat al vianant : Servei de Premsa

L’avinguda Príncep d’Astúries es transformarà per donar prioritat al vianant

15/10/2017

La Comissió de Govern aprova inicialment la remodelació de la via entre la plaça de Lesseps i la Via Augusta, que preveu eixamplar les voreres i reduir de cinc a tres els carrils de circulació

Les obres, de 4,9M, començaran el febrer i duraran un any, i permetran crear noves zones d’estada, més passos de vianants i una avinguda més pacificada d’acord amb les peticions inquietuds manifestades pels veïns i veïnes

 

L’avinguda Príncep d’Astúries es transformarà. La Comissió de Govern ha aprovat inicialment el projecte de reurbanització de la via en el tram comprès entre la plaça de Lesseps i la Via Augusta, als districtes de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi, amb l’objectiu d’augmentar l’espai per al vianant i revitalitzar l’avinguda. Per aconseguir-ho, s’eixamplaran les voreres i es reduiran els carrils de circulació, que passaran dels cinc actuals a tres.

 

El pressupost de l’obra serà de 4.944.723,21 euros, i està previst que les obres comencin el febrer i finalitzin al cap de dotze mesos. La proposta recull les peticions i inquietuds manifestades pels veïns i veïnes durant la redacció de l’avantprojecte, que reflectien la voluntat de disposar d’una una via pacificada que connecti els barris adjacents. Per això, s’ha incorporat al projecte elements com més zones d’estada per al descans dels vianants i més passos de vianants.

En concret, la nova secció que es planteja redueix els carrils de trànsit rodat, tant en el sentit ascendent com descendent. Ara, la calçada té cinc carrils en total: tres per a vehicles –un ascendent i dos descendents– i un a cada sentit per a busos. Amb la remodelació, l’avinguda passarà a tenir només tres carrils, dos en sentit descendent –un per a autobús i un per a cotxes– i un únic carril en sentit ascendent compartit per a cotxe i autobús.

 

 

La disminució d’espai reservat per a vehicles permet guanyar-ne per als vianants. Així, al llarg de tota la traça de l’avinguda les voreres noves seran d’uns 4,5 metres, més amples que ara, que són d’entre 2,20 i 3,10 metres.

 

 

La calçada serà d’11 metres d’amplada, que donaran cabuda als tres carrils de circulació, i un carril addicional de 1,80 metres que va variant la seva funció al llarg del traçat, quedant per a càrrega i descàrrega, contenidors o aparcament de motocicletes.

A més, pel que fa a il·luminació, s’eliminaran els fanals existents i se n’ubicaran de nous que seran més eficients energèticament. Quant a la pavimentació, s’utilitzaran materials que afavoreixin la reducció de la contaminació acústica. També s’incorporarà nova vegetació i mobiliari urbà a totes dues voreres, i s’instal·laran dos punts de recàrrega lenta per a motocicletes elèctriques.



Compartiu aquest contingut