Aquest Nadal entren en funcionament 5 nous carrils bici a Barcelona : Servei de Premsa

Aquest Nadal entren en funcionament 5 nous carrils bici a Barcelona

29/12/2017



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Aquest mes de desembre el Govern municipal posa en marxa un total de 7,2 nous quilòmetres de carrils bici a la ciutat

Destaquen els dos nous eixos unidireccionals del c/Sant Antoni Mª Claret-Indústria-Biscaia, que permetran unir la Travessera de Gràcia amb la Meridiana

També està a punt el carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre Aribau i Vilamarí, que allibera les tercianes pels vianants traslladant el carril a la calçada i guanyant en seguretat

 

L’Ajuntament de Barcelona avança en la seva aposta per dotar la ciutat d’una mobilitat més sostenible i segura i segueix treballant en els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 de potenciar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic i reduir els que es fan en vehicle privat.

En aquest marc, un dels eixos clau és el desplegament de l’Estratègia de la Bicicleta que, entre d’altres actuacions, contempla l’ampliació de la infraestructura ciclista de la ciutat. La voluntat és que la ciutat disposi d’una infraestructura coherent, connexa i completa que configuri un autèntic servei més per la ciutat. L’objectiu és que un cop ampliada la xarxa tots els ciutadans comptin amb un carril bici a menys de 300 metres de casa seva.

Aquest mes de desembre, i coincidint amb les festes de Nadal, l’Ajuntament de Barcelona, finalitza cinc carrils bici que sumen un total de 7,2 nous quilòmetres.
– C/Josep Carner-Portal de la Pau (Ciutat Vella): 0,45 km. Carril bici bidireccional pel centre de la calçada. Aquesta nova infraestructura ciclista, que transcorre entre el final del Paral·lel i la Rambla, permet guanyar una nova via ciclable al front marítim, donant així continuació al passeig de Colom i sumant un nou eix horitzontal pels usuaris de la bici.
– Av. Gran Via de les Corts Catalanes, calçades mar-muntanya entre c/Aribau i c/Vilamarí (Eixample): 1,32 km. Carril bici unidireccional situat a l’esquerra de les calçades mar i muntanya de la Gran Via, en el sentit de circulació. Aquesta nova infraestructura permet alliberar les tercianes de la Gran Via del pas dels ciclistes i evitar que els vianants hagin de compartir espai, en un dels carrils bici més utilitzats de la ciutat. D’aquesta manera es genera un espai propi que permet reduir el número de conflictes i guanyar un nou eix horitzontal i segur pels ciclistes.
– C/Ganduxer (fase 1) (Sarrià-Sant Gervasi): 1,82 km. Carril bici unidireccional. Ja en funcionament. Eix vertical que facilita la connexió de l’av. Diagonal amb el pg. de la Bonanova en un itinerari de pujada mar-muntanya. S’ha aprofitat la implantació del carril bici per impulsar la semaforització del tram final del carrer Ganduxer, atenent una reivindicació històrica dels veïns de la zona.
– C/Sant Antoni Mª Claret-c/Indústria-c/Biscaia (Eixample-Sant Martí-Sant Andreu): 2,93 km. Dos eixos unidireccionals en el sentit de circulació dels vehicles. Ja en funcionament. Aquests dos carrils bici, desdoblats per permetre una circulació i una major seguretat dels ciclistes, connecten el carril bici de la trav. de Gràcia, a l’alçada de l’Hospital de Sant Pau, amb l’av. Meridiana, guanyant un dels eixos horitzontals més potents d’aquest àmbit de la ciutat.
– C/Garcilaso-c/Olesa (Sant Andreu): 0,71 km. Carril bici bidireccional. Permet donar continuïtat al carril bici que existia al carrer Garcilaso i connectar-lo amb la banda baixa de l’av. Meridiana i amb la pl. Maragall.

Aquests cinc nous carrils se sumen a les actuacions que han anat finalitzant aquest darrer trimestre del 2017 i que són les següents:
– C/Sardenya- c/Ramon Trias Fargas (obert el tram c/Provença – c/Salvador Espriu)
– C/Dr. Fleming
– C/Degà Bahí
– C/Berlín-c/París-c/Londres (oberts trams de c/París i c/Londres)
– Av. Vallcarca-c/Esteve Terradas (fase 1) (c/ EsteveTerradas obert)
– Av. Rio de Janeiro (fase 1)
– C/Taulat (obert el tram entre c/Badajoz i c/Selva de Mar)

A banda, continuen en obres:
– C/Sardenya- c/Ramon Trias Fargas (en execució el tram entre c/Provença i c/ Camèlies)
– Av. Vallcarca-c/Esteve Terrades (fase 1) (av. Vallcarca en obres)
– C/Gran Capità-c/Carreras
– Av. Diagonal- Esplugues de Llobregat
– C/Taulat (tram en obres fins a la pl. Llevant)
– C/Jonquera-c/Bilbao-c/Las Navas de Tolosa
– Av. Reina Maria Cristina
– C/Pau Casals – c/Bori Fontestà

A partir del 2018 s’iniciarà l’execució dels carrils següents:
– C/Berlín
– Pl. Universitat-rda. Sant Pere
– Connexió av. Gran Via de Carles III amb pl. Lesseps
– C/Pi i Margall-c/Praga (entre rda. Guinardó i c/Camèlies)
– Connexió de pl. Lesseps amb pl. Virrei Amat
– C/Cantàbria (entre c/Menorca i rbla. Prim)-c/Santander
– Pont del Treball Digne- c/Clara Zetkin
– Cruïlles av. Diagonal (c/Joan Güell, c/Gregori Marañón, plaça Pius XII)
– Av. Parc Logístic
– C/Mineria-c/Prat (entre pg. Zona Franca i c/Energia)
– C/Energia-c/Urani-c/Foc (entre c/Urani i pg. Zona Franca)
– C/Motors
– Carrers 62, 2, 60 i 1
– Pg. de la Zona Franca
– Carrers 3, E, 6 i K
– C/Albert Bastardas-Torre Melina
– C/Arístides Mailloll- c/Riera Blanca
– Travessera de les Corts (entre c/Numància i av. Sarrià)
– C/Madrazo (fase 2)
– C/Ganduxer (fase 2)
– Av.Vallcarca – c/Esteve Terrades (fase 2)
– C/Rio de Janeiro (fase 2)
– C/Segre
– Pg. Sta. Coloma
– C/Dublín-c/Rovira Virgili
– Rbla. Onze de Setembre-av. Fabra i Puig
– C/Ciudad Asunción- c/Potosí- c/Palomar -c/Fernando Pesoa- c/Cinca- c/Ferran Junoy- c/Joan Torras- c/ Clot- c/Gran de Sagrera- c/Berenguer de Palou- c/Pare Manyanet-c/Josep Soldevila (entorns Sagrera)
– Av. Gran Via de les Corts Catalanes entre c/Aribau i c/Bailén
– Pg. Maragall-c/Freser-c/Rosselló (entre c/Cartagena i c/Teodor Llorente)

El Govern municipal preveu que a finals del 2018 estaran acabats i la ciutat sumarà 233 quilòmetres d’infraestructura ciclista. L’Ajuntament de Barcelona ha invertit més de 7ME en la construcció de carrils bici i la previsió és arribar als 32,5ME. La implantació de la xarxa ciclista respon a dos objectius, per una banda, facilitar bones condicions per desplaçar-se en bicicleta i per l’altra, reduir la conflictivitat entre ciclistes i vianants.

 

Informació ciutadana

L’Ajuntament de Barcelona treballa per donar la màxima informació a la ciutadania sobre la implantació d’aquests nous carrils bici. Al llarg del mandat s’han realitzat prop de deu reunions del grup de la Bici del Pacte per la Mobilitat, on es tracten tots els temes relacionats amb l’ús i la infraestructura ciclista. Alhora, tota la informació relacionada amb la nova infraestructura es pot consultar a la web de mobilitat http://barcelona.cat/mobilitat, a la web específica de la bici http://barcelona.cat/bicicleta o al portal Open Data. Des del juny també es compta amb un plànol de butxaca en edició impresa i digital on s’incorporen tots els carrils bici, tant els actuals com els futurs.

Paral·lelament, l’execució dels nous carrils bici es comuniquen via xarxes socials a través dels comptes d’ecologia urbana, mobilitat i en bici (@BCN_Ecologia, @BCN_Mobilitat i @enbicixBCN) i des del comptes de districtes. Sobre el territori s’ha elaborat una senyalització d’obra específica per carrils bici per senyalitzar les intervencions, que també es comuniquen amb cartells de porteria en edificis i comerços de les zones afectades.

El mes de setembre també es van realitzar un conjunt de sessions d’informació als deu districtes per ’informar als veïns i entitats de les intervencions que s’executaran els propers mesos a cada àmbit de la ciutat, repassant amb visió local totes les intervencions als barris.

 

Descarregar àudio declaracions (m4a)





Paraules clau

barril bici/ Pla de Mobilitat Urbana (PMU)/