Share Like Follow Barcelona : Servei de Premsa

Share Like Follow Barcelona

20/02/2018



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Barcelona posa en marxa, coincidint amb el Mobile World Congress, una campanya de reputació i imatge d’abast internacional de 3 mesos de durada

La campanya és fruit del treball compartit amb persones i institucions de la ciutat. Ambaixadors de la campanya, amb entitats capdavanteres com el FC Barcelona o el Sònar, ajudaran a difondre al món la imatge d’una ciutat forta, cohesionada i pol d’atracció d’activitat econòmica

La campanya, que serà essencialment digital, utilitza com a claim els conceptes Share Like Follow, habituals per compartir missatges a les xarxes socials, amb el hashtag #sharelikefollowBCN

Share Like Follow es publicitarà a més de 170 mitjans online de tot el món, a més d’altres portals de viatges, negocis, finances i tecnologia

La campanya incorpora la web www.always.barcelona, adreçat tant a la ciutadania de Barcelona com a visitants de la ciutat, on es podrà trobar informació per desenvolupar un negoci, invertir, venir a estudiar o fer recerca

 

Barcelona ha engegat avui Share Like Follow Barcelona, una campanya de reputació internacional per consolidar la imatge vital i forta de la ciutat, i pol d’atracció i generació d’activitat econòmica. La campanya s’inicia aprofitant l’interès internacional que genera la celebració del Mobile World Congress. Des d’avui ja es pot veure un spot i dues càpsules audiovisuals i al llarg de la campanya, que tindrà una durada de 3 mesos, aniran sortint noves peces audiovisuals. L’Ajuntament destinarà un total de 300.000 euros en el pla de mitjans.

 

Campanya coral de ciutat

La campanya Share Like Follow Barcelona és fruit del treball compartit amb centenars de persones i institucions de la ciutat que han reflexionat sobre la imatge de Barcelona i han posat sobre la taula la necessitat de generar una resposta de la ciutat a la percepció de Barcelona en els moments actuals.

L’Ajuntament de Barcelona llança aquesta campanya, doncs, de manera coral i amb l’objectiu que tothom que vulgui s’hi afegeixi i se la pugui fer seva. Serà una campanya sense logos, que mostrarà una ciutat diversa, cohesionada i potent que vol enviar un missatge compartit des de Barcelona. Pel seu llançament, s’ha comptat amb personatges, entitats i empreses rellevants de la ciutat que faran d’ambaixadors de la campanya des dels seus comptes oficials, però la voluntat és que tingui una gran participació ciutadana per fer-la créixer i amplificar el missatge de la campanya al món. Aquests primers ambaixadors són: Sònar, Futbol Club Barcelona, Mercat de la Boqueria, Betevé, Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), Fira de Barcelona, Mobile World Capital Barcelona, Institut Ramon Llull, Universitat Oberta de Catalunya, Aeroport de Barcelona – El Prat (AENA), Barcelona Global, Cambra de Comerç de Barcelona, Consorci de la Zona Franca, Port de Barcelona, Seat i Telefónica, però al llarg dels propers dies s’afegiran més agents socials, culturals i econòmics de la ciutat.

 

 

 

 

 

 

En el marc del projecte Marca Barcelona, impulsat pel comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació, Lluís Gómez, des de fa mesos s’està desenvolupant un projecte que té com a objectiu identificar els valors de la Barcelona del segle XXI. Aquest és un projecte de ciutat que implica tots els agents i sectors d’activitat de Barcelona: administració, empresa, institucions i ciutadania. Per aquest motiu, s’han fet entrevistes individuals i workshops sectorials amb els principals representants institucionals i empresarials de la ciutat.

Hi han participat al voltant de 130 representants de sectors com coneixement i educació; cultura; salut, biociència i qualitat de vida; economia social i solidària; model urbà; innovació tecnològica; emprenedoria; dinamització econòmica; comerç i turisme. A aquests agents se’ls ha demanat que participin activament a compartir la campanya.

 

Share Like Follow Barcelona. 3 conceptes, 35 històries i més de 130 peces audiovisuals

La campanya tindrà com a claim els conceptes Share Like Follow, utilitzats per compartir missatges a les xarxes socials, i es desenvoluparà a través d’una sèrie vídeos que explicaran 35 històries al voltant de persones de Barcelona, protagonistes absoluts de la campanya, en situacions de quotidianitat.

A partir de la combinació en grups de tres d’aquests vídeos, es produiran més de 130 peces audiovisuals que aniran propagant-se a través de les xarxes socials -Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin- amb el hashtag #sharelikefollowBCN, així com a través de mitjans de comunicació nacionals i internacionals contractats al pla de mitjans al llarg dels 3 mesos que dura la campanya. Tot i que aposta de manera prioritària pels canals digitals donat el seu caràcter eminentment audiovisual, la campanya tindrà també presència física a la ciutat, amb suports d’exterior a l’aeroport, en tanques a l’entrada a Barcelona, opis, banderoles i busos durant els dies previs i fins el Mobile World Congress.

Share Like Follow tindrà 3 fases:

– Anticipació (del 20 al 25 de febrer) prèvia a acollir el MWC: Llançament de l’spot i dos càpsules audiovisuals.

– Notorietat (del 26 de febrer a l’1 de març): surten noves càpsules audiovisuals coincidint amb la inauguració del MWC.

– Reputació i re-impacte (del 2 de març fins a la finalització de la campanya): es continua reforçant amb noves peces audiovisuals.

La campanya es desenvolupa en català, castellà i anglès amb una estratègia de segmentació de públics que varia en les seves diferents fases.

A nivell internacional s’ha previst fer publicitat a més de 170 mitjans online de tot el món, a més d’altres portals de viatges, negocis, finances i tecnologia de llocs com Regne Unit, França, Alemanya, Holanda, Bèlgica països nòrdics, Estats Units, Mèxic, Canadà, Japó, Corea del Sud, Xina i Índia, incloent-hi mitjans de gran influència i difusió com Financial Times o The New York Times.

La idea original del claim de la campanya és de Nom-Nam i el desenvolupament estratègic i creatiu ha anat a càrrec de Folch Studio amb la col·laboració de la consultoria de branding SUMMA. La realització de les peces audiovisuals és de White Horse amb la productora Broadcaster.

 

always.barcelona

La campanya incorpora una web, always.barcelona, que funciona com a posicionament de ciutat i com a marca per futures accions i campanyes de reputació. El tràfic generat es dirigeix al portal web www.always.barcelona, adreçat tant a la ciutadania de Barcelona com a gent que vulgui visitar la ciutat, on es podrà trobar informació per desenvolupar un negoci, invertir, venir a estudiar o fer recerca.

 

Share Like Follow, en xifres

– 3 mesos de durada
– Publicitat a més de 170 mitjans de comunicació online de tot el món
– Més de 130 peces audiovisuals
– 300 banderoles i 160 opis a la ciutat
– 22 opis digitals a l’Aeroport de Barcelona
– 3 monopòsters digitals en el trajecte de l’Aeroport a plaça Espanya
– 24 actius en base a geolocalització
– 8 vídeo actius en premsa internacional
– 8 tipologies de peces offline per la ciutat
– Inversió de 300.000 euros en el pla de mitjans

 

Documents relacionats

Imatges (10,6 Mb)

Spot 1/2 (45,5 Mb)

Spot 2/2 (66,5 Mb)

Nota de prensa (CAST)

Press release (ENG)





Paraules clau

Share Like Follow Barcelona/