Servei de Premsa
28/03/2024
L’Ajuntament de Barcelona acosta les startups, les empreses tradicionals i els joves a les oportunitats del sector mobile
24/02/2018
Temps estimat de lectura: 3 minuts
L’estand de l’agència municipal Barcelona Activa al 4YFN acollirà 20 empreses innovadores de recent creació que, en conjunt, facturen més de 1,6 milions d’euros i donen feina a més d’un centenar de persones a la ciutat
Es tracta de projectes tecnològics aplicats a sectors com l’alimentació, l’educació o la mobilitat que estan promoguts en un 50% dels casos per dones i una tercera part tenen ja presència a mercats internacionals
80 empreses industrials, comerços i estudiants de secundària tindran ocasió de visitar el Mobile Wolrd Congress de la mà de Barcelona Activa per conèixer de prop les oportunitats que ofereix la tecnologia per millorar la competitivitat professional i de negoci
L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, obre les portes del Mobile World Congress i el 4 Years From Now (4YFN) a startups, empreses de sectors tradicionals com el comerç i la indústria i a joves estudiants de secundària per acostar-los a les oportunitats professionals i de negoci del sector tecnològic i, alhora, contribuir a revertir els beneficis d’aquestes cites al conjunt de la ciutat.
Barcelona, un ecosistema digital punter
Segons l’informe “Startup Ecosystem Overview”, Barcelona és posiciona com el 5è hub tecnològic d’Europa, concentrant una tercera part del conjunt d’startups de l’Estat espanyol i superant els 450 milions d’euros d’inversió.
4YFN Barcelona 2018 es converteix, un any més, en un aparador del potencial de l’ecosistema emprenedor local i connecta la comunitat d’startups amb inversors i grans companyies. Reunirà al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona a 600 startups de més de 145 països, comptarà amb la participació de 600 inversors i inversores i es preveu que assisteixin més de 19.000 persones.
Barcelona Activa acollirà al seu estand 20 empreses innovadores i amb potencial de creixement que compten amb el suport municipal, ja sigui des dels espais d’incubació com a través de programes de formació per emprendre.
Es tracta de projectes de recent creació que s’han constituït entre 2006 i 2017, dels quals la meitat tenen menys d’un any de vida. En conjunt, donen feina a més d’un centenar de persones a la ciutat. Són empreses que neixen amb vocació digital i que desenvolupen la seva activitat a sectors diversos com la mobilitat, l’alimentació, el Big Data, l’educació, la salut o el gaming, entre d’altres.
Van tancar l’exercici anterior amb una facturació agregada de més de 1,6 milions d’euros i una tercera part ja té presència en mercats internacionals. Així mateix, el 50% d’aquestes empreses estan promogudes per dones.
Són, doncs, una mostra del potencial dels projectes que neixen i creixen als vivers de Barcelona Activa i de l’ecosistema emprenedor de la ciutat. Aquestes són: Manzaning, Fotoraporto, Gasport, Dribo, Rational Pixels, Amalfi Analytics, Literup, Guestmate, Sharify, Athlepic, FootAnalytics, Wefitter, Bitphy, Cocooking, Bielglasses, Chilcare on, Global Planning Solutions, Guidd i Nobone.
La revolució digital, una oportunitat per a professionals i empreses
La tecnologia és una eina de cohesió social, però també de capacitació professional i competitivitat empresarial. Per aquest motiu, l’agència municipal fa un pas més per obrir el Mobile World Congress a col•lectius que d’una altra manera no hi accedirien. Així doncs, el proper dia 1 de març, organitzarà visites guiades en què participaran 20 empreses industrials dels diferents polígons de la ciutat, 20 comerços i 20 estudiants d’un institut de Nou Barris que es troben a les portes de triar el seu futur laboral.
L’objectiu és despertar vocacions tecnològiques entre els joves, mostrar les oportunitats professionals que les TIC i el sector mobile ofereixen a la ciutat i apropar a les empreses de sectors tradicionals a la innovació digital per millorar a seva competitivitat.
Paraules clauempresa/ Mobile World Congress/