Barcelona crea el Consell Assessor de Promoció de Ciutat per reforçar la reputació i la imatge de la ciutat en sectors estratègics : Servei de Premsa

Barcelona crea el Consell Assessor de Promoció de Ciutat per reforçar la reputació i la imatge de la ciutat en sectors estratègics

02/03/2018

L’Ajuntament anuncia polítiques públiques que potenciïn aquest treball, com una nova línia de política d’habitatge per ser ciutat atractiva per a la comunitat científica o la voluntat de Barcelona d’acollir els grans debats mundials sobre els reptes de la humanitat amb el sector tecnològic i els seus efectes

Per al tinent d’alcaldia Gerardo Pisarello, la constitució avui del Consell Assessor de Promoció Internacional és un “punt de partida de projecció empresarial ambiciós, on treballarem plegats per projectar la imatge de Barcelona i tot el seu potencial”.

El Consell Assessor de Promoció de Ciutat de Barcelona està format per 40 membres dels sectors d’empresa, universitat i recerca, emprenedoria i noves formes d’economia, i indústries creatives, a més de les institucions econòmiques i socials de la ciutat, sindicats, Cambra de Comerç, PIMEC, Consell Econòmic i Social de Barcelona, els grups polítics municipals i anteriors regidors de promoció econòmica de l’Ajuntament

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha presidit l’acte de constitució del Consell Assessor de Promoció de Ciutat, celebrat avui al Saló de Cròniques del Consistori. Aquest òrgan neix com a grup de consulta en l’àmbit de la promoció econòmica internacional de Barcelona, i com a espai de creativitat, idees, propostes i projectes per orientar estratègies i accions de millora en aquesta matèria.

 

 

L’alcaldessa ha destacat en l’obertura de l’acte que Barcelona no s’atura, creu en si mateixa i vol donar un missatge al mon de dinamisme i obertura, explicar les seves prioritats i mostrar tot el seu potencial. Colau ha posat en valor també la situació de Barcelona com a hub per a l’emprenedoria i un dels principals ecosistemes europeus per a startups, líders en smart city i centre de primer ordre per la recerca i la innovació i les activitats científiques, i ha fet una crida a treballar conjuntament administracions i societat civil per explotar encara més el potencial de la ciutat, amb el màxim de consens i treballant en xarxa per recuperar l’autoconfiança i reprendre el lideratge. “El repte és enorme, però a Barcelona li agraden aquests reptes, i hi posarem aquest afany ambiciós però pragmàtic entre tots plegats”, ha reblat l’alcaldessa.

A l’acte, també hi ha intervingut Andreu Mas Colell, president del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), Cecilia Tham, Mastermind de MOB, Makers Of Barcelona; Mateu Hernàndez, director general de Barcelona Global; i Núria Cabutí, CEO de Penguin Random House Grup Editorial.

Per part de l’Ajuntament, el primer tinent d’alcaldia, Gerardo Pisarello, i responsable de l’àrea d’Economia i Treball, Ciutat Digital i Relacions Internacionals, també ha destacat el paper del consell com a “eina important per reforçar la reputació i la imatge de Barcelona i pensar conjuntament els projectes estratègics per a la ciutat per a la pròxima dècada”. Pisarello ha anunciat que des de l’Ajuntament hi ha el compromís per fer polítiques públiques que potenciïn aquest treball, i ho ha exemplificat en una nova línia de política d’habitatge que permeti també esdevenir ciutat atractiva per a la comunitat científica, doctorands, i professionals i talent internacional, o amb la voluntat de Barcelona d’acollir els grans debats a Europa i el mon sobre els reptes de la humanitat amb el sector tecnològic i els seus efectes. Per al tinent d’alcaldia, la constitució avui del Consell Assessor de Promoció Internacional és un “punt de partida de projecció empresarial ambiciós, on treballarem plegats per projectar la imatge de Barcelona i tot el seu potencial”.

A l’acte de constitució també hi ha assistit el comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació, Lluís Gómez, a més dels representants de les entitats i organitzacions que participen al consell – que compta amb prop de 40 membres-, on estan representats els sectors d’empresa, universitat i recerca, emprenedoria i noves formes d’economia, i indústries creatives, a més de les institucions econòmiques i socials de la ciutat, sindicats, Cambra de Comerç, PIMEC, Consell Econòmic i Social de Barcelona, representants dels grups polítics municipals i anteriors regidors de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona.

Assistents



Compartiu aquest contingut