L’Ajuntament convoca 79 noves places de Bomber/a del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona : Servei de Premsa

L’Ajuntament convoca 79 noves places de Bomber/a del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona

25/04/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’Ajuntament de Barcelona oferta aquest any 79 places de Bomber/a del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona.   Avui s’han publicat les bases de la convocatòria per la categoria de bomber/a al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) amb els corresponents requisits de les persones aspirants. D’aquesta manera durant els següents 20 dies naturals, a partir de demà 26 d’abril i fins el proper 15 de maig, queda obert el termini per a la presentació d’instàncies dels candidats/candidates per optar a una d’aquestes 79 places de bomber/a.

La convocatòria es realitza en règim d’oposició lliure i es podran presentar totes aquelles persones que compleixin els requisits marcats en les bases de la convocatòria publicades al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Els requisits per accedir al Cos de Bombers i Bomberes de Barcelona són els següents:

El procés de les proves per entrar al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) és un dels més llargs del conjunt de la Funció Pública, atès que la fase d’oposició està formada per un total de nou proves: test de coneixements generals, test de coneixements específics, prova de català, prova de castellà, prova d’aptitud física, prova pràctica, prova de conducció, proves de personalitat i de competències i proves mèdiques, respectivament.

Una vegada finalitzada la fase d’oposició es realitzarà la valoració dels mèrits de les persones aspirants d’acord amb el que recullen les bases.

La instància es podrà trametre telemàticament a través de la web de l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant l’apartat d’Oferta pública, i el portal de tràmits, o bé excepcionalment presentant-la al Registre General de l’Ajuntament de Barcelona o en qualsevol de les formes previstes pel règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Des de la web d’oferta pública, a banda de consultar les bases, també es podrà fer la tramitació electrònica de la sol·licitud i el pagament de la taxa corresponent al procés d’oferta pública.

 

Promoció de l’accés de les dones al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament

L’Ajuntament va iniciar el passat mes de març la campanya “Bombera, perquè no?”, un conjunt d’accions de sensibilització amb l’objectiu de promoure que més dones vulguin formar part del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament de la ciutat, un dels cossos que a dia d’avui té una presència de dones molt escasses, degut en part a la poca presència de dones a les convocatòries del cos. De fet, a les darreres tres convocatòries menys d’un 5% de les persones presentades eren dones.

La incorporació de la dona a Bombers de Barcelona és un fet molt recent (any 2007), per la qual cosa el personal femení representa un percentatge molt baix respecte al conjunt de la plantilla, l’1% exactament.

Davant aquest fet, l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de Barcelona Activa, inicia una sèries de mesures per animar a les dones a formar part d’un dels cossos més ben valorats de la ciutat i actualitzar de pas la imatge que algunes dones tenen d’aquesta ocupació.

En concret es realitzaran accions de sensibilització, que donin informació a les dones sobre la professió i els seus requisits d’accés, i accions de formació en aquells sectors que s’indiquen en el procés selectiu per a accedir al Cos com són formació competencial per millorar l’abordatge de les proves d’ofici i coaching i acompanyament durant tot el procés de preparació

 

Un servei d’atenció transversal

Durant els darrers anys les funcions del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament han anat variant progressivament passant del concepte de bombers que apaguen focs a la d’un concepte més transversal on, a banda de la intervenció en incendis, es compta amb professionals que intervenen en salvaments, en situacions d’auxili, en incidents tecnològics, en fuites químiques, en la planificació d’esdeveniments i en moltes altres funcions.

Durant l’any 2017 l’SPEIS va fer un total de 18.474 intervencions en salvaments, incendis o explosions, assistències tècniques, i tasques de prevenció operativa. Aquesta xifra representa un increment del 9,22% respecte l’any 2016, que es van realitzar 16.914 intervencions.

Entre les intervencions més nombroses destaquen les realitzades en salvaments, incendis i explosions, assistències tècniques, i serveis de coneixement de l’entorn rereguardes per prevenció operativa.

 

 

 

 

 





Paraules clau

prevenció/ seguretat/