La ‘Barcelona Design Week 18’ uneix per primer cop BCD i FAD en un únic esdeveniment del disseny que aspira a posicionar el sector internacionalment : Servei de Premsa

La ‘Barcelona Design Week 18’ uneix per primer cop BCD i FAD en un únic esdeveniment del disseny que aspira a posicionar el sector internacionalment

15/05/2018



Temps estimat de lectura: 7 minuts

És la primera vegada que, amb l’impuls de l’Ajuntament, les dues entitats de referència del disseny, BCD i FAD, uneixen esforços per organitzar una única setmana del disseny a la ciutat, la Barcelona Design Week 2018

Amb més de 130 activitats en total, l’edició d’enguany proposa la reflexió sobre “revalorar” i com consumir per construir un futur sostenible en tots els àmbits, a partir del disseny, la creativitat i la innovació

El Museu del Disseny i la Biblioteca del Clot participen per primer cop també en aquesta edició per fer créixer la setmana unificada del disseny a Barcelona

Barcelona acollirà per primer cop una Barcelona Design Week organitzada conjuntament per les dues entitats de referència del disseny, la creativitat i la innovació: el Barcelona Centre de Disseny (BCD) i l’associació Foment de les Arts i del Disseny (FAD). Amb l’impuls de l’Ajuntament, s’ha aconseguit unir esforços per sumar les dues principals propostes que fins ara es feien separadament, ambdues al mes de juny, i organitzar un esdeveniment únic, on tot el sector pugui mostrar la seva vitalitat, i es doni visibilitat a la importància social i econòmica del disseny, a partir de propostes per a la ciutadania en arquitectura, moda, disseny gràfic, habitat, publicitat, moda, disseny industrial i artesania.

El Museu del Disseny i la Biblioteca del Clot participen per primer cop també en aquesta edició unificada de la setmana del disseny a Barcelona.

Aquesta 13a edició tindrà lloc del 5 al 14 de juny i reunirà els principals agents del disseny amb l’aspiració de posicionar-la com un gran esdeveniment de ciutat i consolidar-la entre els esdeveniments més importants sobre disseny a nivell internacional.

Aquest matí s’han presentat en roda de premsa les principals novetats d’aquesta Barcelona Design Week de la mà del el Primer Tinent d’Alcaldia d’Economia i Treball, Ciutat Digital i Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello; el president de BCD Barcelona Centre de Disseny, Pau Herrera, i la presidenta del FAD, Nani Marquina.

El primer tinent d’alcaldia Gerardo Pisarello, ha destacat que “si hi ha algun sector pel qual interessa que Barcelona sigui coneguda al mon és pel disseny, que és clau i estratègic, des del punt de vista social i econòmic, perquè es caracteritza per la innovació i la possibilitat de vincular nova manufactura amb noves tecnologies, i aquesta és l’economia que volem per a la ciutat: economia pròspera i de valor afegit, no especulativa, i on la innovació és un aspecte central”.

“Aquest tipus d’esdeveniment”, ha seguit Pisarello, “mostra la potencialitat de Barcelona com a ciutat que no s’atura i de com hi ha sectors que estan absolutament vius com el del disseny”.

El tinent d’alcaldia ha destacat que es vol imprimir un “segell distintiu enguany, que és la voluntat d’implicar la ciutadania. Tenim vocació internacional, però també volem que sigui una setmana de la ciutadania”. I ha posat en valor que dues entitats amb una llarguíssima trajectòria a la ciutat hagin entomat aquest repte i ens ajudin a multiplicar els efectes de la Barcelona Design Week”.

Pisarello ha recordat que Barcelona forma part de les setmanes mundials del disseny i ha explicat que ha estat convidada a les setmanes del disseny de Mèxic i Londres, que seran continuïtat de la design week d’aquí i contribuiran a enfortir el sector per a la seva internacionalització.

Per la seva banda, el president del BCD, Pau Herrera, ha destacat que “Barcelona sempre ha estat un referent mundial en l’àmbit del disseny, per això al 2006, quan encara no hi havia massa ciutats que ho fessin, el BCD va crear la Barcelona Design Week, perquè creiem que el disseny i la creativitat són valors intrínsecs de la marca Barcelona”. Des de Barcelona Centre de Disseny entenem “el disseny com a punta de llança de l’estratègia de moltes empreses i entenem que tant FAD com BCD hem d’estar al costat d’aquest sector perquè el disseny és un dels principals motors econòmics de la ciutat”.

“Després de 12 edicions, aquest any ens plantegem un projecte integrador perquè som una ciutat integradora. Deixem de banda els interessos particulars del Barcelona Centre de Disseny i del FAD per separat, i pensem en els interessos generals del sector i dels ciutadans”, ha resumit Herrera, qui ha agraït també “l’aposta de l’Ajuntament i del Museu per sumar-se a aquest projecte. Perquè el nostre objectiu és ser un referent que arribi no només al sector i als professionals si no a tota la ciutat”

La presidenta del FAD, Nani Marquina, per la seva banda, ha expressat que avui era “un dia molt important per al sector del disseny i per al FAD perquè la junta del FAD ens havíem proposat fer coses plegats amb BCD i amb el Museu i l’edifici, i avui això s’està materialitzant”. Marquina ha subratllat que “ens hem posat a treballar conjuntament per oferir un programa potent per arribar a tothom”. L’aliança entre BCD, FAD, Museu i Ajuntament representa “un avenç per a la ciutat, per al sector i per a aquesta casa, que ha de ser un referent per la ciutat”

“Tenim l’objectiu que aquesta Barcelona Design Week agafi més projecció internacional, que Barcelona es reconegui cada cop més com a ciutat de disseny”, ha subratllat Marquina, qui ha assegurat que “FAD i BCD ens hem proposat que aquest setmana del disseny sigui un èxit”.

Marquina i Herrera han explicat que aquest any la Barcelona Design Week arriba amb un programa que inclou més de 130 activitats repartides per tota la ciutat on destaquen conferències, exposicions, tallers, portes obertes, projeccions, markets, festes, instal·lacions i altres esdeveniments, sobre disseny, creativitat en innovació que inundaran Barcelona del 5 al 14 de juny.

 

BCD, FAD i Ajuntament uneixen forces per fer créixer la Barcelona Design Week

La 13a edició de la Barcelona Design Week conjuga les propostes separades d’anys anteriors de Foment de les Arts i del Disseny (FAD) i el Barcelona Centre de Disseny (BCD), que organitzaven històricament els seus propis programes d’activitats anuals per difondre el disseny a la ciutat. Els primers a través del FADfest, amb els Premis de les associacions del FAD, que celebrava l’excel·lència creativa, reconeixia la feina de professionals i empreses i apropava el disseny a la ciutadania; i els segons, organitzant des de 2006 la Barcelona Design Week, una setmana plena d’activitats al voltant del disseny, la creativitat i la innovació. La Barcelona Design Week forma part de la xarxa internacional de Design Weeks del món i és membre del board internacional amb seu a Helsinki.

 

Revalorar i pensar en el disseny com a eina cap a la sostenibilitat

Aquesta edició de comunió entre el sector de la Barcelona Design Week 2018 proposa la reflexió, a través de més de 130 activitats, sobre “revalorar” i la manera en què com a consumidors podem construir un futur sostenible en tots els àmbits, a partir del disseny, la creativitat i la innovació.

Del 5 al 14 de juny, el programa de la setmana del disseny a Barcelona girarà al voltant del debat sobre el paper del disseny com a eina fonamental de l’ésser humà per revertir el camí cap a la destrucció de l’ecosistema, i convidarà el sector i la ciutadania a revalorar tot allò que ens envolta, tot oferint els arguments que els permetin qüestionar-se sobre com hem de consumir en el present per assolir un futur sostenible.

Les activitats es desplegaran al llarg de la ciutat, amb l’edifici del Disseny Hub Barcelona com a epicentre de la programació.

Algunes de les activitats destacades són:

En aquest enllaç us podreu descarregar el dossier de premsa amb les principals activitats de la Barcelona Design Week 2018.





Paraules clau

comerç/ Disseny/ moda/ turisme/