Disseny i música centren la segona fase de la campanya de reputació internacional de Barcelona : Servei de Premsa

Disseny i música centren la segona fase de la campanya de reputació internacional de Barcelona

08/06/2018



Temps estimat de lectura: 5 minuts

Amb motiu de la Barcelona Design Week i el Sónar, la ciutat activa les campanyes específiques ‘Think Design Create Barcelona’ i ‘Play Act Dance Barcelona’ amb el protagonisme de creadors i creadores de l’àmbit de la música i el disseny

La campanya va dirigida a consolidar la imatge de Barcelona com a referent cultural internacional

El web www.always.barcelona seguirà sent l’eix de la campanya i recopilarà informació per venir a estudiar, a treballar i a invertir en els sectors culturals i creatius de la ciutat.

La primera fase de la campanya, amb el claim “Share Like Follow”, va generar 31,2 milions d’impactes, 2,4 milions de visionats de peces audiovisuals i 30.000 interaccions en xarxes socials.

Barcelona engega avui la segona fase de la campanya de reputació internacional iniciada el passat mes de febrer amb motiu del Mobile World Congress. La campanya, que s’estructurarà en dues propostes creatives diferenciades (“Think Design Create Barcelona” i “Play Act Dance Barcelona”), s’inicia aprofitant l’interès internacional que genera la celebració de dos esdeveniments culturals de gran impacte: la Barcelona Design Week i el Sónar.

 

 

 

Aquesta segona fase, dirigida de manera específica a públics interessats en el sector del disseny i de la música, té com a objectiu consolidar la imatge de Barcelona com a pol d’atracció d’activitat econòmica, talent, creativitat i innovació.

La campanya, que comença avui, 8 de juny, tindrà una durada d’1 mes i l’Ajuntament hi destinarà un total de 115.000 € en el pla de mitjans.

 

Campanya coral de ciutat

Les campanyes “Think Design Create” i “Play Act Dance” són una evolució temàtica de la campanya ‘Share Like Follow’, de col·laboració entre persones, institucions i entitats la ciutat, immerses en un procés de reflexió sobre la imatge de la ciutat que ha posat de manifest la idoneïtat de seguir treballant en la generació d’una resposta conjunta de ciutat a la percepció de Barcelona.

L’Ajuntament de Barcelona llança aquesta segona fase de la campanya, doncs, de manera coral i amb l’objectiu que tothom que vulgui s’hi afegeixi i se la pugui fer seva. Serà una campanya sense logos, que mostrarà una ciutat diversa, cohesionada i potent que vol enviar un missatge compartit des de Barcelona. Pel llançament s’ha comptat amb professionals, entitats i empreses vinculades als sectors del disseny gràfic, el disseny industrial, la moda, l’artesania, l’arquitectura i la música, com són el Foment de les Arts i el Disseny (FAD), el Barcelona Centre de Disseny (BCD) o el Sónar.

En el marc del projecte Marca Barcelona, impulsat pel comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació, Lluís Gómez, des de fa mesos s’està desenvolupant un projecte que té com a objectiu identificar els valors de la Barcelona del segle XXI. Aquest és un projecte de ciutat que implica tots els agents i sectors d’activitat de Barcelona: administració, empresa, institucions i ciutadania. Per aquest motiu, s’han fet entrevistes individuals i sectorials amb els principals representants institucionals i empresarials de la ciutat.

Hi han participat al voltant de 130 representants de sectors com coneixement i educació; cultura; salut, biociència i qualitat de vida; economia social i solidària; model urbà; innovació tecnològica; emprenedoria; dinamització econòmica; comerç i turisme. A aquests agents se’ls ha demanat que participin activament a compartir la campanya.

 

Think Design Create: talent vinculat al sector del disseny

La versió de la campanya vinculada a la Barcelona Design Week tindrà com a claim els conceptes “Think Design Create”, tres termes vinculats a la creació i el disseny, i constarà de diferents peces gràfiques protagonitzades per professionals del sector, que es podran visualitzar en diferents mitjans. Cada creativitat anirà acompanyada d’una descripció que vincularà el talent de la persona protagonista de la peça i l’aposta de la ciutat per aquest talent. Un total de 27 creadors i creadores de diferents disciplines – disseny gràfic, arquitectura, fotografia, direcció d’art, moda, disseny industrial… – posaran rostre a aquesta campanya, com a mostra del talent creatiu que existeix a la ciutat.

La campanya va dirigida a atreure persones emprenedores internacionals per a posicionar la Marca Barcelona com a hub del talent creatiu a l’àmbit del disseny i posar de manifest el valor diferencial que el bon disseny pot aportar a productes i serveis avui en dia.

A nivell internacional, s’ha previst fer publicitat a més de 300 mitjans online de tot el món a través de publicitat programàtica i acords amb mitjans online afins als diferents públics del sector disseny.

 

 

Play Act Dance: talent vinculat al sector musical i audiovisual

La versió de la campanya vinculada al Sónar tindrà com a claim els conceptes “Play Act Dance”, tres conceptes que fan referència al sector musical. La campanya estarà protagonitzada per artistes o grups barcelonins amb projecció internacional i relacionaran el talent musical amb l’atractiu de Barcelona com a pol de creació musical, cultural i artística.

L’objectiu de la campanya és posicionar Barcelona com una ciutat que atrau talent entre persones emprenedores de sectors vinculats a la creació musical.

A nivell internacional, s’ha previst fer publicitat a més de 300 mitjans online de tot el món a través de publicitat programàtica.

 

Resultats de la campanya Share Like Follow Barcelona

La primera fase de la campanya de reputació internacional va tenir com a claim els conceptes Share Like Follow, utilitzats per compartir missatges a les xarxes socials, i va desenvolupar mitjançant una sèrie vídeos que explicaven 35 històries al voltant de persones de Barcelona, protagonistes absoluts de la campanya, en situacions de quotidianitat.

A partir de la combinació en grups de tres d’aquests vídeos, es van produir més de 130 peces audiovisuals que es van propagar a través de les xarxes socials -Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin- amb el hashtag #sharelikefollowBCN, així com a través de mitjans de comunicació nacionals i internacionals contractats al pla de mitjans al llarg dels 3 mesos que va durar la campanya. Alhora, va impactar en el públic assistent al Mobile World Congress amb la instal·lació de diverses peces a l’espai urbà.

La campanya va tenir els següents impactes:

– 31,2 milions d’impactes en perfils i àmbits geogràfics preferents.
– 2,4 milions de visualitzacions de les peces audiovisuals de la campanya.
– 25.000 interaccions en xarxes socials i 5.088 mencions amb el hashtag #sharelikefollowbcn.

La campanya va tenir un marcat caràcter internacional. El 66,2% dels impactes generats en xarxes socials es va produir a nivell internacional, arribant a llocs identificats com a objectius estratègics de difusió: Regne Unit, França, Països Nòrdics, Bèlgica, Països Baixos, Luxemburg, Estats Units, Mèxic, Canadà, Japó, Corea, Xina i Índia.

La campanya va comptar amb la col·laboració dels agents públics i privats de ciutat implicats en l’impuls i rellançament de la reputació internacional de la ciutat alhora de maximitzar la difusió de la mateixa. El FC Barcelona, Barcelona Global, Barcelona Activa, TMB, el Sónar, l’Institut de Cultura de Barcelona, Accor Hotels o el MACBA, entre d’altres, van compartir alguns dels missatges amb més ressò a les xarxes socials.





Paraules clau

economia/ ocupació/ turisme/