Servei de Premsa
17/04/2024
Barcelona obté un 8’42 en les valoracions a internet d’atractius turístics, allotjaments i restauració, segons l’Índex de Reputació Online iRON
26/09/2018
Temps estimat de lectura: 4 minuts
Aquest índex analitza més de 4 milions d’opinions online per a més de 15.000 recursos turístics de la ciutat, localitzats a les principals plataformes a internet
Monitoritza tres sectors: els atractius turístics, que obtenen un 8’91; els allotjaments, amb un 8’24; i els restaurants, amb un 8’13
Entre les recomanacions a internet d’atractius turístics de Barcelona, sobresurten les vinculades al patrimoni cultural i arquitectònic, amb un 8’92 i que representen el 67% de les valoracions en aquest àmbit – 2 de cada 3 opinions de turistes relatives al total dels atractius de la destinació-
Aquesta qualificació col·loca Barcelona en la 4a posició de les ciutats que més creixen en contingut general de valoració per part dels turistes a la xarxa, dins d’una comparativa amb les 10 principals destinacions urbanes d’Europa i només superada per Madrid, Praga i Viena
A les 11:30 hores, el regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, atendrà els mitjans de comunicació sobre aquest tema a la Sala Lluís Companys de l’Ajuntament de Barcelona
Barcelona obté una valoració de 8’42 sobre 10 a l’Índex de Reputació Online iRON 2018, que analitza més de 4 milions d’opinions online per a més de 15.000 recursos turístics de la ciutat localitzats a les principals plataformes a internet. L’iRON monitoritza tres sectors: els atractius turístics, que a la ciutat obtenen un 8’91; els allotjaments, amb un 8’24; i els restaurants, amb un 8’13.
Barcelona, recomanada principalment pels seus recursos culturals
Entre les recomanacions d’atractius turístics -que a la ciutat obtenen un 8’91-, sobresurten les recomanacions de recursos culturals, amb un 8’92 i que representen el 67% de les valoracions en aquest àmbit. Dins d’aquesta categoria, la Sagrada Família es col·loca com a top one, amb 150.000 opinions i un iRON del 9’37; i el Park Güell en segona posició, amb un iRON de 8’62 i prop de 100.000 opinions.
En concret, cal esmentar la notable aportació del patrimoni modernista, que acumula més de 375.000 opinions, amb valoracions de clients molt satisfactòries, a banda de la Sagrada Família, per exemple el 9’26 de la Casa Batlló o el 9’41 del Palau de la Música. Destaca també l’elevada valoració de museus com el Museu d’Història de la Ciutat, amb un iRON de 8’98; o el Cosmocaixa, amb un 9’22, i el MNAC amb un 9’13, aquests dos darrers acumulant en conjunt més de 20.000 opinions.
Barcelona, la 4a ciutat europea que més creix en valoracions a les xarxes
L’estudi iRON, liderat per l’Observatori de Turisme de Barcelona, reforça el sistema d’intel·ligència turística de l’Ajuntament de Barcelona, que compta amb més coneixement de l’experiència i la qualitat percebuda de la ciutat a partir dels continguts generats pels usuaris a Internet, majoritàriament visitants i turistes.
Per fer-ho, s’han localitzat més de 4’2 milions de valoracions i recomanacions de turistes relatives a la seva “experiència Barcelona” com agregació de les opinions dels allotjaments, restaurants i atractius de la capital catalana. Aquest gran volum d’opinions dels usuaris ha experimentat un creixement del 28% entre 2017 i 2018, situant Barcelona en la 4a posició de les ciutats que més creixen en contingut general pels turistes, dins una comparativa amb les 10 principals destinacions urbanes d’Europa, i només superada per Madrid, Praga i Viena, amb increments que van del 35% al 29%.
Enllaç relacionat: https://ajuntament.barcelona.cat/turisme/sites/default/files/estudi_reputacio_turistica_online_barcelona_ciutat_2018.pdf
Paraules clauhabitatge/ turisme/