El programa de Barcelona Activa “Idees Madures” assessora més de 700 persones de mitjana edat en els darrers deu anys : Servei de Premsa

El programa de Barcelona Activa “Idees Madures” assessora més de 700 persones de mitjana edat en els darrers deu anys

24/11/2018



Temps estimat de lectura: 3 minuts

Aquest programa de Barcelona Activa fa 20 anys i en els darrers 10 ha atès a més de 700 persones, que han creat negocis de sectors diversos, amb enfocaments locals o escalables en altres ciutats del món

Enguany més de 150 persones amb edats a partir de 40 anys s’han trobat a l’emblemàtic edifici del Canòdrom de la Meridiana per debatre trajectòries futures i oportunitats d’emprendre

La mitjana d’edat de les persones ateses és de 49 anys

L’atur en persones d’aquesta franja d’edat s’ha reduït en l’última dècada però el pes d’aquest col·lectiu sobre el total ha augmentat i són els que més pateixen aquesta situació, per la qual cosa es fa un reforç amb programes d’ajut com aquest

Més de 150 persones emprenedores amb edats a partir de 40 anys s’han trobat aquesta setmana a l’emblemàtic edifici del Canòdrom de la Meridiana, a Sant Andreu, en la jornada anual del programa de Barcelona Activa “Idees Madures”. Aquest programa va començar a funcionar l’any 1998, fa 20 anys, i segons les dades, en la darrera dècada hi ha hagut una participació de més de 700 persones, amb una mitjana d’edat de 49 anys entre les persones que volien iniciar nous negocis.

Segons les dades, aquesta franja d’edat és la que més pateix l’atur a la ciutat, i en concret l’atur de llarga durada, un problema estructural que recau més en persones de més de 40 anys. Tot i que s’ha reduït un 9’5% des de l’any 2010, hi ha 22.066 persones amb aquestes edats registrades com aturades que porten més d’un any sense treballar. Per tant, el nombre de persones en atur de més de 40 anys s’ha reduït, malgrat que el pes d’aquest col·lectiu sobre l’atur total ha augmentat, i ara aquest col·lectiu són prop de dos terços de l’atur registrat.

Per fer front a aquesta situació, Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament econòmic i local de Barcelona, està donant un nou impuls al programa Idees Madures amb totes les eines de les quals disposa per assessorar en el pla d’empresa i donar suport a les persones que volen emprendre. En aquest projecte concret reben usuaris que o bé venen del món empresarial, han agafat una idea i se l’han fet seva, ja que sovint tenen anys d’experiència en un sector; o bé volen començar de zero amb un projecte nou i ho emprenen com a repte personal i professional.

Per a Maria José Blanco, responsable de programes d’emprenedoria de Barcelona Activa, és clau celebrar una sessió anual per escoltar i fer interactuar les persones que obren startups, i tenir en compte aspectes socioeconòmics així com els canvis generacionals i els hàbits de vida de les persones, que no són els mateixos especialment per a les persones de voltants de 50 anys”. L’atenció a aquest col·lectiu de persones és prioritari perquè moltes ho viuen com una “última oportunitat” o “definitiva” en tant a tenir èxit a la seva vida professional.

Durant la jornada, l’experta en recursos humans i ocupació 2.0, Cèlia Gil va donar unes bases per fer difusió dels projectes, tant a través de Linkedin com de plataformes digitals. També hi va haver una taula rodona, moderada per Pedro Olivares, formador i conferenciant especialitzat en gestió del canvi i lideratge, i amb molta participació d’un públic disposat a marxar amb iniciatives per posar en marxa des d’avui mateix, sigui quina sigui la situació de la seva empresa. Els participants de la taula van ser Mercedes Martínez Villar, Fundadora i CEO de Dothegap; Guiomar Miralles, fundadora i CEO de Kilka Kids; Josep Oriol Ribó, fundador i CEO de Livestock Technical Consulting; i Urs Rothmay, director de Founder Institut. Totes elles, van transmetre les seves experiències, algunes més exitoses i altres menys, en el camí de convertir-se en persones emprenedores.

 

Les claus de l’èxit i com evitar els fracassos

En molts casos coincidien que cal fer una investigació de mercat adient abans de llançar qualsevol producte o servei al mercat, i les diferents formes de buscar finançament i introduir-se a potencials inversors.

La importància d’una bona comunicació i conèixer quines aliances es poden fer per tal de no carregar-se tot el treball a les espatlles també han estat consells que s’han compartit durant l’acte. Igualment han assenyalat que entitats com Barcelona Activa, i també ACCIÓ, l’oficina de la Generalitat, són part de l’ajuda per arribar a consolidar els nous negocis.

L’espai també ha tingut una sessió de networking al mateix Canòdrom, un lloc inaugurat l’any 1964 per fer curses de gossos, i que conserva la seva estructura i es fa servir com a incubació d’emprenedoria creativa amb empreses d’arreu del món.





Paraules clau

emprenedoria/ ocupació/