Barcelona, Madrid, València, Saragossa i A Corunya presenten un projecte de llei sobre el finançament estatal del transport públic : Servei de Premsa

Barcelona, Madrid, València, Saragossa i A Corunya presenten un projecte de llei sobre el finançament estatal del transport públic

24/01/2019



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La iniciativa inclou la proposta de crear un fons estatal que financi de manera adequada el transport públic d’aquells municipis de més de 50 mil habitants

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament Barcelona, Mercedes Vidal, ha pres part avui a l’acte de presentació d’una proposta de llei encapçalada pels ajuntaments de Barcelona, Madrid, València, Saragossa i A Coruña, per aconseguir un finançament del transport públic estable per part de l’Estat. A l’acte també hi ha assistit el regidors de Mobilitat de València, Giuseppe Grezzi, de Madrid, Inés Sabanés, de Saragossa, Teresa Artigas i de La Corunya, Daniel Díaz Gradío, i prèviament han estat rebuts per l’alcalde de València, Joan Ribó.

 

 

El projecte de llei inclou la proposta de crear un fons estatal que financi de manera adequada el transport públic d’aquells municipis de més de 50 mil habitants, en base a criteris objectius com la xifra de viatges, el total de quilòmetres recorreguts, la cobertura i l’eficiència. La proposta també va en la línia de prioritzar el finançament dels sistemes integrats per les Àrees Metropolitanes. L’objectiu de la iniciativa és que aquest fons es doti anualment a partir dels Pressupostos Generals de l’Estat amb una quantitat econòmica suficient, que serveixi per finançar part de les despeses operatives dels transports urbans i metropolitans així com els projectes d’inversió. Les subvencions a cada una de les ciutats es realitzaran per períodes no menors a tres anys, amb inversions cada any.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal ha assegurat durant la presentació que: “no podem deixar el finançament del transport públic a expenses dels administradors locals i dels acords bilaterals”. Amb aquest escenari, Vidal ha recordat que l’Ajuntament de Barcelona s’ha trobat amb un Govern del PP que va passar a posar 100M€ menys al sistema de transport públic metropolità, generant un dèficit de més de 500M€, mentre en paral·lel el Govern Municipal augmentava en un 80% la seva aportació. En el futur de les ciutats “la lluita contra la contaminació és un element clau, i per això cal blindar les alternatives al transport privat” ha assegurat, afegint que “fa falta un acord transversal entre ciutats de qualsevol mida i color polític”.  La regidora de Mobilitat també ha explicat que s’han de tenir els recursos per finançar les infraestructures necessàries pel conjunt de la ciutat i alhora garantir l’operativa i la inversió en la millora del transport públic.

 





Paraules clau

mobilitat/