Els II Premis Barcelona Innovació Educativa reconeixen 17 projectes de centres de la ciutat : Servei de Premsa

Els II Premis Barcelona Innovació Educativa reconeixen 17 projectes de centres de la ciutat

25/03/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’Ajuntament va crear els guardons l’any passat per reconèixer iniciatives que comportin una millora de la pràctica educativa i que contribueixin a promoure les oportunitats educatives i la inclusió social

L’Ajuntament de Barcelona ha reconegut avui un total de 17 projectes amb els II Premis Barcelona Innovació Educativa. Creats l’any passat, els guardons volen reconèixer iniciatives innovadores i de renovació pedagògica desinteressades impulsades per entitats i centres educatius de la ciutat. Els premis són també un reconeixement al paper que Barcelona ha jugat des de fa més d’un segle per fomentar la renovació pedagògica.

 

 

Aquest esperit innovador s’ha concretat en els darrers anys en l’impuls per fer que tota la ciutat, i no només els seus centres, tingui l’educació com a prioritat. Tal com diu la carta de ciutats educadores, “la ciutat presenta elements importants per a una formació integral, és un sistema complex i, alhora, un agent educatiu permanent, plural i polièdric, capaç de contrarestar els factors deseducatius. (…) El seu objectiu constant serà aprendre, intercanviar, compartir i, per tant, enriquir la vida dels seus habitants”.

Els premis estableixen dues modalitats en funció del seu àmbit sectorial (Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària, Formació Professional, Educació al llarg de la vida, Lleure Educatiu) i territorial (un para cada districte de la ciutat). Els projectes que han estat guardonats en aquesta segona edició són els següents:

 

Premis Ciutat:

Educació infantil
EBM Cobi – Projecte transversal presó de Dones. Ampliar els espais de convivència, joc i descoberta de les criatures que viuen amb les seves mares al centre penitenciari de dones de Barcelona.

Educació primària
Escola Ferran Sunyer- Quina Escola Volem? Espai de reflexió i posada en comú de propostes, idees… a nivell de comunitat educativa.

Escola Francesc Macià- Projecte Vincular per educar. Projecte comunitari, millora de vinculació famílies-escola, entitats de lleure al barri.

Educació secundària
Institut Ferran Tallada- Projecte Didàctic Esportiu. Més hores setmanals d’activitat física en hores lectives per una millora en concentració, rendiment…

Formació Professional
Impulsem SSCL. Cooperativa d´iniciativa social, barri del Raval de Barcelona. Projectes de diversificació curricular i prevenció de l’abandonament escolar prematur. Treball en xarxa al barri.

Educació al Llarg de la vida
ARTransforma. Impulsora de projectes que fomenten la igualtat d’oportunitats i accés universal a l’art i la cultura.

El Cau de la Trini. Arrel de participar a BAOBAB, continuïtat fent activitats al pati de l’Institut Trinitat Nova

 

Premis Districtes:

Districte de Ciutat Vella:
#Ravalsteam. Projecte integral i transformador al sistema escolar de Ciutat Vella, vinculant Drassanes, institut Milà i Fontanals, Universitat Pompeu Fabra per a promoure els àmbits científico-tecnològics i també fomentar l’èxit escolar.

Districte de Eixample
Projecte Aula Viva. Alumnes en l’espai públic, com a part del currículum per analitzar l’entorn, fer acció comunitària, etc.

Districte de Sants- Montjuic
Institut Montjuic. Optatives artístiques en col·laboració amb equipaments culturals del barri, col·laboració entre alumnat i professorat en el disseny de les optatives.

Districte de Les Corts
Festival Oriol Canal. Festival itinerant per les places i carrers en relació a la festa major de Les Corts.

Districte de Sarrià – Sant Gervasi
Projecte Generacions. Projecte de diferents escoles a nivell de districte, trobada entre les escoles setmanalment, atenció comunitària amb el CAP, també.

Districte de Gràcia
Xarxa 0-3 de Gràcia. Fomentar i millorar la xarxa entre els centres educatius del districte, entitats i serveis relacionats amb petita infànci
Districte d’Horta – Guinardó
Modelatge 0-6. Continuïtat i coherència a l’escolarització d’infants de 0 a 6 anys en treball conjunt amb inspecció, consorci, centres educatius, en el modelatge com a font d’aprenentatge.

Districte de Nou Barris
Institut Barcelona Congrés – Presents. Intercanvi generacional en què persones grans són acompanyades per estudiants d’ ESO.

Districte de Sant Andreu
Institut Puigvert. Aposta per l’aprenentatge per competències, treball cooperatiu i metodologies globalitzades centrats en l’educació per la ciutadania.

Districte de Sant Martí
Transformació i co-creació del pati de l’escola Dovella. Projecte participatiu per la redefinició de l’espai del pati amb la implicació de tota la comunitat educativa





Paraules clau

educació/ innovació/