La nova oferta pública dels Bombers de Barcelona promou l’accés de les dones al cos : Servei de Premsa

La nova oferta pública dels Bombers de Barcelona promou l’accés de les dones al cos

11/07/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’Ajuntament convocarà properament 80 noves places de Bomber/a del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona

A la prova d’oficis s’inclou per primera vegada l’àmbit professional relacionat amb el món sanitari

Despareixen els requisist d’alçada minima i máxima tant per homes com per dones

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat ofertar aquest any 80 places de Bomber/a del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de Barcelona.

Les bases de la convocatòria presenten novetats importants respecte les anteriors amb  l’objectiu de promoure l’accés de les dones al cos incorporant la perspectiva de gènere,  eliminant requisits que dificultava l’accés a les dones aspirants, i d’adaptar aquestes bases al model actual de Bomber/a després de realitzar un anàlisi de les tasques que es realitzen en el cos. El nou model dels Bombers de Barcelona ha d’anar encaminat a fer més feines de prevenció, autoprotecció i sensibilització. Gràcies a l’augment d’operatius de la nova convocatòria aquestes tasques es veuran reforçades tan quantitativa com qualitativament. Per exemple, i en la línia de l’autoprotecció, els Bombers de Barcelona estan treballant en una campanya per sensibilitzar a la ciutadania de la importància d’instal•lar detectors de fum a les llars.

El procés de les proves per entrar al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) és un dels més llargs del conjunt de la Funció Pública, atès que la fase d’oposició està formada per un total de nou proves: test de coneixements generals, test de coneixements específics, prova de català, prova de castellà, prova d’aptitud física, prova pràctica, prova de conducció, proves de personalitat i de competències i proves mèdiques, respectivament.

Una de les novetats importants pel que fa als requisits de participació de les persones aspirants és la desaparició d’alçada mínima i màxima tant per homes com per dones (anteriorment les dones havien de tenir una alçada mínima de 1,55 metres i els homes 1,60, i no superar l’1,95 en cap cas.

Respecte a les fases del procés selectiu també s’han afegit algunes modificacions:

En la fase d’oposició, totes les proves es mantenen obligatòries i eliminatòries. Les principals modificacions són:

Si després de la finalització de les proves d’aquesta fase es produeix un empat, es resoldrà a favor de la persona aspirant el gènere de la qual sigui menys representat, com a la resta de les bases dels processos selectius municipals.

Com a una de les novetats importants a la fase de concurs, s’avaluaran com a mèrit les titulacions en activitats físiques i esportives, i s’amplien les sanitàries. Aquesta fase veurà reduïda el seu pes en el conjunt del concurs.

Les noves bases es publicaran properament en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) amb els corresponents requisits de les persones aspirants. Durant els següents 20 dies naturals a la publicació quedarà obert el termini per a la presentació d’instàncies dels candidats/candidates per optar a una d’aquestes 80 places de bomber/a.

La convocatòria es realitza en règim d’oposició lliure i es podran presentar totes aquelles persones que compleixin els requisits marcats en les bases de la convocatòria.

La instància es podrà trametre telemàticament a través de la web de l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant l’apartat d’Oferta pública, i el portal de tràmits, o bé excepcionalment presentant-la al Registre General de l’Ajuntament de Barcelona o en qualsevol de les formes previstes pel règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Des de la web d’oferta pública, a banda de consultar les bases, també es podrà fer la tramitació electrònica de la sol·licitud i el pagament de la taxa corresponent al procés d’oferta pública.





Paraules clau

80 places/ bombers/ Oferta Pública/ places/ prevenció/ seguretat/