Turisme de Barcelona, escollida membre de la Junta Directiva de l’Organització Mundial de Turisme : Servei de Premsa

Turisme de Barcelona, escollida membre de la Junta Directiva de l’Organització Mundial de Turisme

24/07/2019



Temps estimat de lectura: 4 minuts

El Consorci Turisme de Barcelona ha estat la candidatura més votada d’entre els electors dels membres afiliats regionals i dels membres amb representació mundial

Turisme de Barcelona amplia el suport internacional rebut com a referent de l’àmbit turístic i tornarà a estar en la Junta Directiva de l’entitat

L’OMT trasllada a Turisme de Barcelona la necessitat de fomentar l’aliança entre l’Organització i el sector privat per sincronitzar estratègies del sector privat amb els valors de l’OMT i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

L’Organització Mundial del Turisme (OMT) ha tornat a escollir Turisme de Barcelona com a membre de la seva Junta Directiva dels membres afiliats, revalidant la seva posició després de les eleccions que s’han celebrat per determinar els seus òrgans de govern pel període 2019-2021 i de rebre un ampli suport. El recompte de vots emesos per decidir els representants en la comissió de membres afiliats regionals ha situat Turisme de Barcelona com la candidatura més votada. D’aquesta manera, Turisme de Barcelona, com a DMO (Destination Marketing Organization) de la ciutat, ha estat reconeguda per l’agència de les Nacions Unides especialitzada en turisme per formar part de l’organització més important de participació internacional per entitats intergovernamentals i no governamentals des de la Junta de Membres Afiliats, única entitat assessora del Secretari General. Entre els 23 membres escollits, hi ha entitats com la George Washington University, la IATA o Fitur.

El president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Joan Canadell, ha  subratllat la transcendència de l’elecció per la projecció de la destinació al món i ha constatat la importància d’assolir els objectius marcats per l’organització internacional de promoure un turisme sostenible i enriquidor pels territoris dels membres associats on es desenvolupa l’activitat turística. Igualment, el vice-president de Turisme de Barcelona i regidor de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, ha valorat molt positivament “aquest reconeixement a la tasca realitzada en els darrers anys, molt especialment a l’hora de posar a la centralitat dels objectius de la ciutat en matèria de política turística la sostenibilitat, el respecte mediambiental i l’equilibri entre la vida quotidiana de la ciutadania i les expectatives temporals dels que ens visiten al llarg del any”.

La OMT s’ha adreçat a Turisme de Barcelona en un comunicat per felicitar a l’entitat i informar dels resultats del procés electoral, on expressa la necessitat de treballar conjuntament per trobar les millors vies per fomentar l’aliança entre ambdues organitzacions per “sincronitzar les estratègies del sector privat amb els valors de l’OMT i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)”.

La constitució formal de la nova Junta Directiva de Membres Afiliats es produirà en el marc de la 23a Assemblea General a la ciutat de San Petersburg el proper 12 de setembre. En aquesta reunió els membres de la Junta Directiva procediran a escollir la presidència i les dues vicepresidències de la Junta de membres afiliats.

L’OMT és l’agència de l’ONU que s’encarrega de vetllar pel bon funcionament i desenvolupament del turisme en el món. Entre els seus membres figuren 158 països, 6 membres Associats i més de 500 Membres Afiliats que representen al sector privat, institucions de l’àmbit públic no governamental, educatives i autoritats turístiques locals. Entre les principals finalitats que té per objecte la OMT, està la de fer del turisme una eina eficaç pel desenvolupament mitjançant projectes d’assistència tècnica a més de 100 països d’arreu del món.

Turisme de Barcelona és l’organisme públic privat de promoció i màrqueting de la destinació Barcelona que treballa per la competitivitat i sostenibilitat de la Destinació. En aquest marc, i en el context del Pla Estratègic de Turisme 2020 d’una banda i del conveni amb la Diputació de Barcelona per l’altra, ha impulsat la integració de les diferents estratègies de màrqueting entre Barcelona per ampliar l’acció promocional de la ‘Destinació Barcelona’ (ciutat i comarques) i millorar-ne el seu coneixement i posicionament a nivell internacional. Tot plegat en el marc de la nova Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona (EMTDB) que s’està elaborant impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i la Diputació de Barcelona per garantir la sostenibilitat de la destinació, promoure la competitivitat assegurant el màxim retorn social, potenciant l’efecte multiplicador en sectors estratègics i  promovent la gestió integrada.

Igualment, el Consorci està treballant en el desplegament de la implantació empresarial del programa Biosphere, una iniciativa que contempla el Pla Estratègic de Turisme 2020, que marca la sostenibilitat turística com un dels principals eixos d’actuació vinculat directament a la competitivitat de la destinació promovent que els operadors turístics de la ciutat incorporin els criteris de sostenibilitat econòmica, social i ambiental a través d’un procés d’adhesió. Amb l’objectiu marcat per aquest any d’arribar als 200 operadors, ja s’han inscrit més de 100 empreses de l’àmbit turístic al programa finançat amb l’impost turístic, anomenat  Compromís per a la Sostenibilitat Turística Barcelona Biosphere , a través del qual podran obtenir l’adhesió a la certificació Biosphere de què disposa la ciutat.





Paraules clau

turisme/