Barcelona estrena la pacificació del carrer Gran de Sant Andreu : Servei de Premsa

Barcelona estrena la pacificació del carrer Gran de Sant Andreu

07/08/2019

Finalitzen les obres de reurbanització d’aquest vial en el tram entre la rambla de Fabra i Puig i el carrer de Joan Torras, que des d’ara és un nou eix amb preferència per al vianant i més accessibilitat

Les obres han tingut un pressupost de 4,9M i han servit per dotar el carrer de plataforma única i mobiliari urbà i serveis nous

Les últimes setmanes s’han fet canvis de sentit en diversos trams del carrer per evitar que es continuï fent servir de via ràpida per travessar el barri i reduir el trànsit

La transformació del carrer Gran de Sant Andreu en un vial pacificat ja és una realitat. L’Ajuntament ha finalitzat la reurbanització de la via en el tram comprès entre la rambla de Fabra i Puig/Onze de Setembre i el carrer de Joan Torras, al districte de Sant Andreu, que ha permès augmentar l’espai per al vianant, millorar la qualitat urbana i afavorir el comerç de proximitat. Des d’ara, doncs, els veïns i veïnes disposen d’un nou eix de passeig amb zones d’estada al barri i la circulació de vehicles pacificada.

 


Renovació del carrer Gran de Sant Andreu.
El projecte va néixer d’un ampli procés participatiu previ a encarregar el projecte que va permetre donar resposta a les necessitats de rehabilitar el carrer i impulsar la recuperació d’espai per vianants en el principal eix comercial del districte de Sant Andreu.

 

 

 

Les obres han tingut un pressupost de 4,94 milions d’euros, i s’han desenvolupat sobre un tram de 850 metres de longitud i una superfície total de 15.226 metres quadrats.

La novetat principal que ha experimentat Gran de Sant Andreu és el seu pas a plataforma única, de manera que la prioritat ara és per a vianants i bicicletes. Per tant, ha quedat enrere la calçada segregada i l’espai exclusiu per a vehicles que hi havia fins abans de l’inici de les obres.

 


Renovació del carrer Gran de Sant Andreu.
 

La secció tipus de plataforma única compta amb una franja central d’un mínim de 3,5 metres d’amplada, pensada per a la circulació a velocitat reduïda, el pas de vehicles de serveis i les bicicletes. En funció de l’espai que permet l’arbrat en cada tram, aquesta franja és més ampla, i hi ha uns espais d’entre 1,9 i 2 metres on s’han col·locat els contenidors de neteja, zones de càrrega i descàrrega, places d’aparcament reservades per a persones amb mobilitat reduïda i parterres. A cada banda, els espais que conformen les voreres estan delimitats per les façanes i una alineació de lledoners.

A més, s’han renovat i actualitzat els elements de la urbanització del carrer com ara la pavimentació, el mobiliari urbà i les xarxes de serveis de telecomunicacions i drenatge. Pel que fa al verd, l’arbrat és un dels trets fonamentals del carrer, ja que s’ha conservat la majoria dels exemplars que ja hi havia abans de les obres, i s’ha reforçat la vegetació amb arbustos i nous parterres.

Per últim, el projecte ha inclòs l’arranjament d’un tram del carrer de Malats, l’espai públic existent a la cruïlla entre els carrers de Rubén Darío i Riera de Sant Andreu i una petita superfície de tots els carrers transversals. També s’ha renovat l’àrea infantil de la plaça de la Pomera.

 


Reforma del carrer de Malats, a l’esquerre, i de l’àrea infantil de la plaça de la Pomera, a la dreta.
 

Canvis de sentit i limitació de velocitat a 10 km/h

Coincidint amb la reforma, el carrer Gran de Sant Andreu ha canviat el sentit de circulació en diversos trams per trencar el flux de circulació al llarg de tot el carrer i evitar així que es continuï utilitzant com una via ràpida per travessar el barri des del Passeig de Santa Coloma fins a la Sagrera.

A principis de juliol, es va modificar el sentit del tram comprès entre el carrer Malats a Joan Torras (ha passat a ser de sud a nord) i de Malats a les rambles Onze de Setembre i Fabra i Puig (ha tornat a ser de nord a sud). Pocs dies abans ja es va invertir el trànsit rodat entre el carrer Joan Torras i la plaça Mossèn Clapés per passar de ser de sud a nord. I també s’han introduït modificacions entre Torres i Bages i Lanzarote (ara de pujada) i de Gran de Sant Andreu a Lanzarote (ara de baixada) per pacificar l’entorn.

A banda, el carrer Sant Adrià passarà a ser de doble sentit entre el passeig de Torres i Bages i el carrer Gran de Sant Andreu un cop es retiri la carpa del mercat provisional de Sant Andreu. La circulació en tot el tram es limita a 10 km/h.



Compartiu aquest contingut