Barcelona Discovery Programme, un nou incentiu perquè empreses europees s’instal·lin a la ciutat : Servei de Premsa

Barcelona Discovery Programme, un nou incentiu perquè empreses europees s’instal·lin a la ciutat

21/11/2019



Temps estimat de lectura: 3 minuts

En el marc de l’Smart City Expo Congress, aquest programa de l’Ajuntament de Barcelona detecta empreses potencials d’altres països que ajudarien a fer créixer l’economia local

L’ambiciós programa es dirigeix principalment a les empreses start-ups i scale-ups amb un negoci consolidat, ingressos per facturació i amb l’objectiu d’expandir-se a nous mercats

Les oportunitats de negoci de les empreses seleccionades en aquest programa es multipliquen gràcies a un agenda d’activitats exclusives, entre les que compten amb l’assessorament dels principals agents de l’ecosistema i casos d’èxit

En paral·lel, el programa d’acceleració KGAP+ (Keihanna Growth Accelerator Programme Plus), promogut per Kyoto, i amb el suport de Barcelona Activa, acull quatre empreses (dues japoneses, una israeliana i una americana) també per explorar oportunitats de negoci a Barcelona

Barcelona Discovery Programme, un programa de prospecció de mercat adreçat a start-ups i scale-ups europees perquè s’instal·lin a la ciutat, arrenca durant l’Smart City Congress. Aquest cop, amb sis empreses participants, dues d’Holanda, dues del Regne Unit, una d’Alemanya i una de Suècia.

Aquest programa pretén accelerar decisions sobre possibles internacionalitzacions, tot facilitant coneixements i contactes que permetin a les empreses validar el mercat. L’estratègia forma part del servei d’aterratge empresarial de Barcelona Activa i s’emmarca en el moment de prospecció de nous mercats i decisions de noves localitzacions de les start-ups/scale-ups que habitualment no disposen dels recursos per testejar nous mercats on implantar-se.

El programa Barcelona Discovery acull scale-ups i start-ups internacionals, de sectors estratègics, que ja tenen un producte al mercat i cert múscul financer, i es plantegen l’entrada a nous mercats. Les empreses participants són les holandeses Base Driver, un hub multicanal de marketing, i Semiotic Labs, d’Indústria 4.0; les angleses Salt Edge, del sector fintech, i Spotlight, de l’àmbit de les Arts creatives; l’alemanya HawaDawa, un Big Data per obtenir aire de qualitat; i la sueca Meetio, una companyia de software i solucions tecnològiques en l’entorn de treball.

En declaracions del primer tinent d’alcaldia d’Economia i Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, “l’aposta per una economia forta passa per donar cabuda a empreses internacionals amb alt potencial i enfocades a créixer i crear ocupació de qualitat. En aquest sentit, convidem a empreses veïnes d’Europa a establir-s’hi i fer enllaços amb l’ecosistema que tenim a Barcelona, i obtindre, d’ambdues bandes, grans oportunitats tant de generar negoci com de posicionar encara millor la ciutat en termes d’emprenedoria i competitivitat empresarial”.

Els objectius a curt termini del programa “Discovery” és generar connexions i oportunitats de negoci en l’ecosistema d’empreses de la ciutat, com ara establint contactes i adquirint el ‘know how’ d’empreses com Hola Luz, Alice Garden o BigFinite, i organitzacions com Barcelona Tech City, a més dels coachings de professionals com Angel Garcia, Simon Lee o Joost Korver. A mig termini, el programa pretén que el coneixement adquirit i els contactes en aquest procés afavoreixin una futura implantació de les empreses participants a la ciutat, i una generació de llocs de treball de qualitat. Barcelona té una localització estratègica com a plataforma des d’on accedir al mercat espanyol, a altres països del Sud d’Europa o Llatinoamérica, un aspecte molt influent en les decisions de les empreses.

Per articular aquest projecte, Barcelona Discovery Programme, es pren com a referència dues fires d’impacte internacional a Barcelona, 4YFN del Mobile World Congress, i l’Smart City Expo Congress. En aquest marc, les empreses tenen una agenda de tres dies on es tanquen reunions individuals amb potencials socis o clients, es faciliten connexions i un llistat a mida amb expositors d’interès, un espai formatiu, amb instruments necessaris que expliquin les diferències culturals d’aproximació al mercat, un marc regulatori mercantil i laboral, i experiències reals d’implantació empresarial, entre d’altres.

La primera edició del Barcelona Discovery va ser un programa pilot durant el 4YFN, el mes de febrer. Com a resultat, una de les empreses participants ja s’ha implantat a Barcelona a través del servei d’aterratge empresarial de Barcelona Activa, i dues empreses més estan en procés de fer-ho.

 

Acceleració empresarial

En paral·lel, en el marc de l’Smart City Expo Congress, es promou el programa d’acceleració empresarial KGAP+ (Keihanna Growth Acceleration Program Plus), promogut pel Japó i assessorat i amb mentoria de Barcelona Activa. En aquest cas, hi ha una selecció de quatre empreses, dues japoneses, una americana i una israeliana, que faran presentacions a l’estand de JETRO, l’agència d’inversions japonesa.

Aquestes accions tenen el suport de l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, per incentivar el creixement econòmic local i, des d’un punt de vista global, ajudar a dinamitzar l’activitat empresarial, les oportunitats de generar negoci i fer créixer el mercat de treball i feines de qualitat a la ciutat.





Paraules clau

Barcelona Discovery Programme/ empresa/ ocupació/