Esteu aquí

Casaments civils

Celebració de casament civil a l'Ajuntament de Barcelona entre dues persones del mateix o diferent sexe.

L’alcalde té la potestat de celebrar casaments civils, però pot delegar la funció als Regidors i Regidores de Districte Tinents d’alcalde i Caps de l’Oposició.

Si voleu informació per celebrar un casament civil al Districte de Sant Andreu podeu descarregar-vos els documents annexos, també us mostrem fotografies de la Sala d’actes on se celebren habitualment les cerimònies (aforament de la sala: 35 persones).

Un cop realitzat el tràmit inicial, ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar dia i hora i portar la resta de la documentació necessària per celebrar el casament: fotocòpia dels DNI de dos testimonis majors d'edat, la resolució ferma del Registre Civil i la carta de presentació dels contraents.

En cas que els contraents vulguin posar música cal que la porteu gravada en un sistema convencional (CD). El Districte també disposa d'un CD amb diferents peces musicals. Normalment s'utilitzen tres cançons, coincidint amb l'entrada, l'intercanvi dels anells i la signatura de les actes.

Si es vol decorar la sala amb flors cal que les encarreguin els propis interessats i han de ser a la sala de plens una hora abans de la celebració de la cerimònia, amb una targeta que indiqui nom dels contraents i dia i hora del casament.

És necessari que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a mínim un mes abans de la data de casament. I el dia de la cerimònia els contraents i els testimonis han de portar els seus documents d'identificació.

Es podrà aparcar al carrer Malats (al costat de la seu del Districte) durant un màxim d'una hora per cada casament. Cal saber, també, que hi ha un aparcament a la plaça de Can Fabra (c/ del Segre 30).

Per tal de conèixer les dates disponibles podeu consultar el calendari annex.