Esteu aquí

Nous busos V5 i D40

dimarts, octubre 31, 2017 - 18:34

El 13 de novembre s'han posat en funcionament quatre línies de la nova xarxa de bus (D40, V5, V29 i V31) i dues de noves a la xarxa convencional (136 i 191), mentre que altres set línies han estat substituïdes per aquestes noves i vuit més n'han modificat el recorregut. Als barris de Sants-Montjuïc la principal novetat és l'arrencada de la línia V5, que connecta la Marina amb Pedralbes travessant tot Sants, Hostafrancs i la Bordeta. El D40 uneix la plaça d'Espanya amb Nou Barris. Deixa de circular el bus 37 (Hospital Clínic - Zona Franca), mentre que el recorregut del 109 s'allarga precisament fins al Clínic. El 91 segueix connectant la Bordeta amb el CAP Manso, a Sant Antoni, però ja no arriba fins a la Rambla.

La nova línia V5 uneix la Marina de Port amb Pedralbes amb un recorregut de 14,7 km de longitud que travessa els barris de la Bordeta, Hostafrancs, Sants i les Corts. Els autobusos passen cada vuit minuts en dies feiners des de les 7 fins a les 21 h (i amb una mica menys de freqüència en altres dies i horaris). La nova D40 connecta la plaça d’Espanya amb la via Favència, en un recorregut de 21,8 km que travessa cinc districtes de la ciutat. En aquest cas, els autobusos, de vegades dobles i articulats, passen cada set minuts en dies feiners de 7 a 21 h.

A Sants-Montjuïc, l’única línia que ha deixat de circular aquest 13 de novembre és la del bus 37, que anava des de la Zona Franca fins a l’Hospital Clínic. A partir d’ara, l’autobús que arriba al Clínic és el 109, que fins ara es quedava a l’Estació de Sants. L’altra modificació a la xarxa d’autobusos del districte és el 91, que segueix connectant la Bordeta amb el centre de la ciutat però, en lloc d’arribar fins al Palau de la Virreina, es queda a Sant Antoni, davant del CAP Manso.

L’ampliació de la nova xarxa de bus que ha entrat en funcionament aquest dilluns uneix barris que fins ara no estaven connectats, apropa la ciutadania als seus serveis públics de referència i incideix en l’objectiu de teixir una xarxa de bus que permeti travessar la ciutat amb recorreguts més racionals i eficients. A més, aquest desplegament va acompanyat d’una remodelació de la infraestructura al carrer: dins dels 19 km de carril bus que es guanyen a tot Barcelona hi ha diversos trams als carrers de Joan Güell, del Moianès, de la Mineria, de la Mare de Déu de Port, dels Ferrocarrils Catalans i al passeig de la Zona Franca.

Més informació, perquè desplaçar-se sigui més fàcil

Un total de 110 informadors atendran els usuaris del 2 al 25 de novembre en busos, parades i equipaments municipals, com ara hospitals, ambulatoris o casals de gent gran, perquè l’adaptació als canvis sigui el més fàcil possible.  A més, tota la informació sobre les noves línies i recorreguts, i les línies convencionals modificades, està disponible en fullets i cartells i a la nova web de la nova xarxa de bus.

La remodelació del servei d’autobús s’acabarà a finals del 2018, quan s’hagin posat en funcionament el total de 28 línies de la nova xarxa. Aquestes, més les 43 línies convencionals i les 27 línies de bus  de barri, completaran una xarxa de 98 línies. El disseny de la nova xarxa de bus ha estat precedit d’un procés participatiu amb els veïns i les veïnes. Hi ha hagut un total de 29 sessions informatives i de debat amb 1.750 participants d’on han sorgit 384 propostes. Els ciutadans també han aportat un centenar d’idees a través de la plataforma Decidim.Barcelona.