Esteu aquí

La nova xarxa de bus estrena 3 línies el 29 de febrer

dimarts, febrer 23, 2016 - 09:27

La nova xarxa de bus estrena, el 29 de febrer, 3 noves línies: l’H4, la V11 i la V13. Amb la implantació d’aquesta quarta fase s’haurà desplegat el 57% de la xarxa ortogonal, amb 16 de les 28 línies previstes. La planificació de la implantació de les 12 línies restants es farà a través d’un procés participatiu al llarg de l’any.

De mica en mica, la nova xarxa de bus va prenent forma. A partir del 29 de febrer de 2016 entraran en funcionament 3 línies noves. L’H4 serà la línia més llarga de la xarxa, amb 29,6 quilòmetres de longitud, i connectarà la Zona Universitària amb el Bon Pastor, passant per eixos d’alta demanda, com el passeig de la Vall d’Hebron i el de la Bonanova del districte de Sarrià-Sant Gervasi. Està previst que el trajecte complet duri 1 hora i quart, i els vehicles seran autobusos articulats. El recorregut de la línia 22 es modificarà i la línia 73 se suprimirà.

Pel que fa a les verticals, la V11 connectarà l’Estació Marítima amb la Bonanova. Pel que fa a les línies de referència, es modificarà la 20, i la 14 se substituirà. La V13 unirà Drassanes i l’avinguda del Tibidabo. Es tracta d’un eix vertical de centralitat elevada, ja que combina el recorregut per la Rambla (en tots dos sentits) i per Aribau-Muntaner (pujada i baixada). Les línies 15, 48 i 64 se substituiran.

Actuacions 
Des de principis de desembre i fins al mes de febrer s’han dut a terme diverses obres i actuacions en els trams per on passaran les 3 línies noves per tal de garantir la prioritat de pas al bus. S’han habilitat diversos carrils bus, com al carrer de Ganduxer, i s’ha modificat la prioritat semafòrica en punts com la Rambla i la plaça de John F. Kennedy. En total, s’han creat 49 parades de bus noves, se n’han adequat 8 i s’han anul·lat 66.

Millores aconseguides gràcies a les aportacions del veïnat
Arran dels processos participatius que es van dur a terme, durant el més d’octubre passat, amb representants de les AMPA d’escoles del districte, i amb el veïnat i les associacions dels barris, s’han fet diferents modificacions de millora a la xarxa de bus gràcies a les sol·licituds i propostes ciutadans fetes.

A continuació exposem les millores aconseguides tant amb relació a les tres noves línies, l’H4, V11 i V13, com a les línies convencionals que modifiquen el seu recorregut o s’eliminen com a conseqüència de la implantació de les noves.

LÍNIA H4
Sol·licitud de creació de carril bus a pg. Bonanova (entre Reina Elisenda i pl. Bonanova).
L’amplada de la calçada del pg. de la Bonanova no és suficient per encabir-hi carrils bus sense treure un dels quatre carrils. Tot i això, està prevista una actuació al costat mar del passeig, en el tram entre el carrer Mandri i la plaça de la Bonanova, per tal de millorar la fluïdesa del trànsit i, per tant, també del bus.

LÍNIA 22
Sol·licitud de reiterada a diversos districtes de manteniment de la línia 22: ofereix molt bon servei i té molt passatge, entre altre, d’escolar.
Finalment, es reconsidera la previsió d’eliminar la línia, i es decideix mantenir- la, tot reduint el seu recorregut. La línia 22 anirà des de la pl. Catalunya fins a la pl. Kennedy per donar resposta a dues necessitats: cobrir el buit de servei que hi hauria a la zona del Pont de Vallcarca i reforçar l’elevada demanda de l’eix del pg. de Gràcia fins a Lesseps, que quedaria coberta només amb la línia 24 (que té un interval de 6 minuts i no pot anar articulada). El recorregut de la línia per pg. St. Gervasi i la Bonanova el cobreix la nova línia H4, amb intercanviador a la pl. Kennedy.

LÍNIA 75
Demanda de millora de la freqüència de pas de la línia 75 que cobrirà parcialment el recorregut de la línia 22 (ja que aquesta té una freqüència molt més elevada).
El manteniment de la línia 22 elimina la necessitat de modificar el recorregut de la línia 75 per cobrir la zona de Vallcarca, que quedava sense servei amb la posada en marxa de l’H4.

LÍNIA 92
Petició de cobrir el recorregut Carmel-Sarrià amb un sol intercanvi.
Per donar resposta a aquesta petició es modificarà el final de la línia 92, que actualment té la terminal a la pl. Gal·la Placídia i la tindrà a l’entorn de pl. J.F. Kennedy. D’aquesta manera la línia 92 podrà intercanviar amb la línia H4 a les parades de Craywinckel i pg. de Sant Gervasi. El recorregut que deixarà de fer la línia 92 està servit per la línia de NxBus V17.

LÍNIA V13
Petició que arribi a la Ronda de Dalt.
Mentre la línia H2 no estigui implantada no és imprescindible que la V13 arribi a la Ronda de Dalt. No obstant això, està previst que al llarg del 2016 es faci una obra important a l’espai públic, necessària per completar el recorregut previst de la V13, que permetrà implantar el recorregut definitiu fins a la Ronda de Dalt

Actualment, la nova xarxa de bus registra 239.000 viatgers diaris, i amb la posada en marxa de les 3 línies noves, s’espera augmentar aquesta xifra en 45.000 trasllats més al dia. En aquest sentit, la regidora de Mobilitat i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Mercedes Vidal, ha explicat: “Amb la nova xarxa de bus es pretén, sobretot, aconseguir nous usuaris d’autobús, que abans no utilitzaven aquest mitjà de transport.” Durant l’any 2016, l’equip municipal decidirà com i quan s’implanten les 12 línies de la xarxa que falten a través d’un nou procés participatiu.

 

Més informació