El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya té articulat un sistema d'informació, consultes i denúncies dins l'àmbit de l'accessibilitat que permet sol·licitar informació o presentar una denúncia sobre incompliments normatius en aquesta matèria.
El servei s'adreça a totes les persones i entitats que vulguin sol·licitar informació sobre normativa i criteris d’accessibilitat i no discriminació de persones amb discapacitat, als tècnics/es professionals de l’edificació o l’urbanisme que requereixen un informe d’aplicació de criteris d’accessibilitat a un projecte i a totes les persones i entitats que vulguin denunciar incompliments en la matèria.
En el cas de les denúncies, es poden referir als següents àmbits:
- Elements comuns d’edificis d’habitatges
- Establiments i serveis d’ús públic
- Espais urbans i naturals
- Mitjans de transport
- Comunicació
- Productes i serveis
- Targetes d’aparcament per a persones amb discapacitat
- Places d’aparcament reservades per a persones amb discapacitat
- Tracte discriminatori de persones amb discapacitat
- Infraccions del dret d’accés de les persones usuàries de gossos d’assistència