Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona.cat
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
  • www.barcelona.cat
  • Català
  • Logo Ajuntament de Barcelona
  • www.barcelona.cat
  • Ajuntament de Barcelona

Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona.cat
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
Vés al contingut

Agenda 2030

Àrea d'Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana
Àrea d'Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana
Inici
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Què és
  • Objectius
    Objectius
    • Objectiu 1: Fi de la pobresa
    • Objectiu 2: Fam zero
    • Objectiu 3: Salut i benestar
    • Objectiu 4: Educació de qualitat
    • Objectiu 5: Igualtat de gènere
    • Objectiu 6: Aigua neta i sanejament
    • Objectiu 7: Energia neta i assequible
    • Objectiu 8: Treball decent i creixement econòmic
    • Objectiu 9: Indústria, innovació i infraestructures
    • Objectiu 10: Reducció de les desigualtats
    • Objectiu 11: Ciutats i comunitats sostenibles
    • Objectiu 12: Consum i producció responsables
    • Objectiu 13: Acció climàtica
    • Objectiu 14: Vida submarina
    • Objectiu 15: Vida terrestre
    • Objectiu 16: Pau, justícia i institucions sòlides
    • Objectiu 17: Aliança pels objectius
  • Actualitat
  • Documentació
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Què és
  • Objectius
    Objectius
    • Objectiu 1: Fi de la pobresa
    • Objectiu 2: Fam zero
    • Objectiu 3: Salut i benestar
    • Objectiu 4: Educació de qualitat
    • Objectiu 5: Igualtat de gènere
    • Objectiu 6: Aigua neta i sanejament
    • Objectiu 7: Energia neta i assequible
    • Objectiu 8: Treball decent i creixement econòmic
    • Objectiu 9: Indústria, innovació i infraestructures
    • Objectiu 10: Reducció de les desigualtats
    • Objectiu 11: Ciutats i comunitats sostenibles
    • Objectiu 12: Consum i producció responsables
    • Objectiu 13: Acció climàtica
    • Objectiu 14: Vida submarina
    • Objectiu 15: Vida terrestre
    • Objectiu 16: Pau, justícia i institucions sòlides
    • Objectiu 17: Aliança pels objectius
  • Actualitat
  • Documentació
  1. Inici
  2. / Objectius
  3. / Objectiu 4: Educació de qualitat

Objectiu 4:

Educació de qualitat

Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom

Educació de qualitat

L’ODS 4 reclama una educació de qualitat per a tothom, considerant les successives etapes de l’aprenentatge i assumint un ferm compromís amb la igualtat d’oportunitats. En la primera infantesa, moment clau, cal oferir a tots els infants l’accés a un espai educatiu de qualitat. Segons Nacions Unides, la formació primària i secundària han de ser gratuïtes i generar bons resultats, en el sentit que tot l’alumnat hauria d’acabar aquesta etapa amb èxit.

La formació tècnica i la universitària, per la seva part, han de garantir l’assoliment de coneixements i competències adequades per a la vida professional. En general cal oferir oportunitats educatives a llarg de tot el cicle vital, així com propiciar la transmissió de coneixements sobre desenvolupament sostenible, drets humans, igualtat de gènere, cultura de pau i valoració de la diversitat cultural, entre altres.

  • Fites ONU
  • Què estem fent

4.1. Per a 2030, vetllar perquè totes les nenes i nens acabin els cicles de l’ensenyament primari i secundari, que ha de ser gratuït, equitatiu i de qualitat i ha de produir resultats escolars pertinents i eficaços.

4.2. Per a 2030, vetllar perquè totes les nenes i nens tinguin accés a serveis d’atenció i desenvolupament en la primera infantesa, i a un ensenyament preescolar de qualitat, a fi que estiguin preparats per a l’ensenyament primari.

4.3. Per a 2030, assegurar l’accés en condicions d’igualtat per a tots els homes i dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclòs l’ensenyament universitari.

4.4. Per a 2030, augmentar substancialment el nombre de joves i persones adultes que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per a accedir a l’ocupació, el treball digne i l’emprenedoria.

4.5. Per a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i garantir l’accés en condicions d’igualtat a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens i nenes en situacions de vulnerabilitat, a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional.

4.6. Per a 2030, garantir que tot el jovent i almenys una proporció substancial d’adults, tant homes com dones, tinguin competències de lectura, escriptura i aritmètica.

4.7. Per a 2030, garantir que tot l’alumnat adquireixi els coneixements teòrics i pràctics necessaris per a pro­moure el desenvolupament sostenible, a través, entre d’altres, de l’educació per al desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i no-violència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

4.a. Construir i adequar instal·lacions escolars que responguin a les necessitats dels infants i les persones dis­capacitades, tinguin en compte les qüestions de gènere, i ofereixin entorns d’aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a totes les persones.

4.b. Per a 2020, augmentar substancialment a escala mundial el nombre de beques disponibles per als països en desenvolupament, en particular els països menys avançats, els petits estats insulars en desenvolupament i els països d’Àfrica, perquè els seus estudiants puguin matricular-se en programes d’estudis superiors, inclosos pro­grames de formació professional i programes tècnics, científics, d’enginyeria i de tecnologies de la informació i la comunicació, a països desenvolupats i a països en desenvolupament.

4.c. Per a 2030, augmentar substancialment l’oferta de mestres qualificats mitjançant, entre d’altres, la cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament, especialment als països menys avançats i als petits estats insulars en desenvolupament.
 

Xilòfon
Nou model d’escoles municipals de música
Manifestació de joves contra el canvi climàtic a la plaça de Sant Jaume.
Impliquem l’alumnat per combatre l’emergència climàtica
Una nena participa a una activitat tecnològica a la Biblioteca Montserrat Abelló.
STEAM Barcelona arriba a més de 25 centres educatius aquest curs
L'Institut Escola Arts, ubicat a l'edifici de l'antiga Escola Sant Vicenç de Paul.
El curs escolar comença amb el nou institut-escola a Hostafrancs
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Noies a l'aula escolar
Joves fent un experiment al festival YoMo 2017.
Nena jugant a l'escola bressol
Aula d'una escola de primària
Slide 1 of 5

Plans i programes municipals relacionats

  • Projecte educatiu de Ciutat (PEC)
  • Pla per la Justícia de Gènere 2016- 2020
  • Pla d’Adolescència i Joventut 2017-2021
  • Pla Director de Cooperació per a la Justícia Global de Barcelona 2018-2021
  • Pla de Barris de Barcelona 2016-2022
  • Focus Infància i Ciutadania 2017-2020
  • Estratègia per a la inclusió social i la reducció de les desigualtats 2017-2027
  • Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat 2012-2022
  • Pla Barcelona Ciència
  • Pla de Construcció de Noves Escoles Bressol
  • Pla d’educació de Ciutat Vella 2019-2023
  • Pla del Joc a l’espai públic
  • Pla d’Equipaments i Serveis Juvenils (PESJB) 2018-2028
  • Pla de Xoc Cultural als barris de Barcelona
  • Pla estratègic contra el sexisme a la ciutat 2017-2022
  • Programa BCN Interculturalitat
  • Estratègia d’educació per la justícia global

Comparteix aquest contingut

Àrea d'Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Àrea d'Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Contacte