Comissió per a l’impuls i l’assoliment de l’Agenda 2030 de Barcelona
QUÈ ÉS?
La Comissió per a l’impuls i l’assoliment de l’Agenda 2030 és un espai estratègic transversal creat per alinear les polítiques municipals amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS), mesurar i analitzar l’evolució de la ciutat respecte als ODS i promoure la col·laboració interdepartamental necessària per avançar en la seva consecució.
Les seves funcions són les següents:
- Establiment i validació dels objectius i les fites que permetin concretar el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb els 17 objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030.
- Establiment i validació d’un sistema d’indicadors que permeti avaluar periòdicament el grau d’acompliment de les fites previstes, així com comparar els resultats obtinguts per Barcelona amb els d’altres ciutats, tant a escala nacional com internacional.
- Coordinació de l’Agenda 2030 amb les estratègies municipals de política pública de termini mitjà i llarg, especialment les de naturalesa transversal.
- Posada en comú de les estratègies i dels projectes principals duts a terme des de cada sector per implantar l’Agenda 2030, incloses les accions de comunicació i participació.
- Formulació i avaluació posterior de projectes compartits per a la promoció o la implementació de l’Agenda 2030, desenvolupats entre més d’un sector i amb la possible col·laboració d'altres entitats públiques o privades.
Resolució creació Comissió per a l’impuls i l’assoliment de l’Agenda 2030
-
Presidència: Tercera tinenta d'alcaldia
Vicepresidència: Comissionat d’Agenda 2030
Vocals:
- El/La gerent municipal
- El/La director/a de l'Oficina Municipal de Dades
- El/La cap del Departament de Transversalitat de Gènere
- El/La gerent d'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica
- El/la gerent de Recursos
- El/La gerent de Persones i Desenvolupament Organitzatiu
- El/La gerent Barcelona Activa SA
- El/La director/a de Serveis d’Economia Cooperativa, Social i Solidària
- El/La cap del Departament de Coordinació de la Xarxa de Comunicació
- El/La gerent d'Àrea d'Ecologia Urbana
- El/La gerent de Mobilitat i Infraestructures
- El/La gerent de l'Agència Local d'Energia de Barcelona
- El/La director/a de Serveis d'Estratègia i Cultura de Sostenibilitat
- El/La gerent d'Àrea Agenda 2030, Transició Digital i Esports
- El/La gerent d'Innovació i Transició Digital
- El/La director/a de Serveis d'Informació i Atenció Ciutadana
- El/La gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI
- El/La director/a de Serveis de Justícia Global i Cooperació Internacional
- El/La director/a de Serveis d’Infància, Joventut i Gent Gran
- El/La gerent de l'Agència de Salut Pública
- El/La gerent de Seguretat i Prevenció
- El/La gerent de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat
- El/La gerent de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona
- El/La gerent de Coordinació Territorial i Proximitat
- El/La gerent del Districte de les Corts
- El/La gerent del Districte de l'Eixample
- El/La gerent del Districte d'Horta-Guinardó
Secretaria: Gabinet Tècnic de Programació/Oficina del Comissionat d’Agenda 2030
-
- Actes de les reunions: La Comissió es reuneix una mitjana de tres cops per any. Podeu demanar les actes de les reunions a comissionat2030@bcn.cat
- Procés intern de consulta sobre indicadors i bones pràctiques (per a l'informe 2021)