Agenda d'Arqueologia
Els museus anatòmics de Barcelona (1849-1938)
conferència a la Casa de l’Heura, sobre els Museus anatòmics de Barcelona
El proper dilluns 25 d’abril, a la Casa de l’Heura, es celebrarà una conferència sobre els museus anatòmics de Barcelona.
Els museus anatòmics neixen, durant el segle XVII, a les facultats de medicina com a mètode per a la didàctica d’aquesta professió. Amb el temps i l’evolució tecnològica, d’altres mètodes d’observació i anàlisi s’imposen a les col·leccions anatòmiques, que quedaran arraconades a la facultats fins que la creixent demanda de coneixement i oci entre les capes populars els donaran una segona vida. D’aquest renaixement n’és un cas paradigmàtic el Museu Anatòmic Francesc Roca de Barcelona, un autèntic desconegut fins avui.
La conferència anirà a càrrec de Enric H, Marc, llicenciat en Filologia Romàntica i Semítica, exerceix de professor i d’historiador, vessant en la qual es dedica a la recerca i divulgació de la història de Barcelona i de l’oci popular a la ciutat durant el segle XIX i principis del XX.
- Tipus d'event
- Conferència
- On
- La Casa de l'Heura
- Rambla Volart, 39
- Quan
- 25 d'abril de 2016
- horari
- 19.30 hores
- Telèfon de contacte
- 93 456 41 63
Compartiu l'article