Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
  • www.barcelona.cat
  • Català
  • Logo Ajuntament de Barcelona
  • www.barcelona.cat
  • Ajuntament de Barcelona

Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Dia Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Recursos i materials didàctics
      • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Calendari de conservació i accés
    • Mètode de descripció
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Dia Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Activitats educatives
      • Recursos i materials didàctics
      • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Calendari de conservació i accés
    • Mètode de descripció
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Administració electrònica
    • Normativa
  1. Inici

Arxius Centrals

L’origen dels arxius centrals de l’Ajuntament de Barcelona rau en la revisió que des de l’Arxiu Municipal de Barcelona es va dur a terme l’any 2008 del Projecte d’Ordenació d’Arxius, eina de planificació de la política arxivística municipal que havia estat vigent durant més de vint anys. Arran de l’esmentada revisió, es va detectar que s’havia produït un augment molt significatiu de documentació dispersa i sense tractament a les àrees i sectors de l’Ajuntament.

El Pla Director d’Arxius 2008-2011 va recollir tota aquesta casuística i, juntament amb altres factors, va veure la necessitat de plantejar una planificació arxivística per a tot l’Ajuntament. Finalment, el mes de novembre de 2010 el Plenari Municipal va aprovar el Reglament del Sistema Municipal d’Arxius, pel qual es van crear els arxius centrals de les àrees o sectors centrals de l’Administració municipal, els organismes autònoms, empreses i altres ens municipals amb personalitat jurídica pròpia.

Així, doncs, els arxius centrals de l’Arxiu Municipal de Barcelona ingressen, gestionen, custodien i fan accessible la documentació semiactiva procedent dels arxius de gestió de les àrees, sectors, organismes autònoms, empreses municipals i, si s’escau, dels consorcis on hi ha participació majoritària de l’Ajuntament de Barcelona. Així mateix, també implanten el sistema de gestió documental (AIDA) a l’administració del seu àmbit funcional.

Les transferències de documentació dels arxius de gestió als arxius centrals es fan d’acord amb el Calendari de conservació i accés. Excepte instrucció expressa en sentit contrari, la documentació es custodia a l’arxiu central fins al quinzè any d’haver estat generada o rebuda per la unitat administrativa corresponent.

 

Els arxius centrals de l’Ajuntament de Barcelona són els següents:

  • Arxiu Central de Drets Socials
  • Arxiu Central de Seguretat i Prevenció
  • Arxiu Central d’Ecologia Urbana
  • Arxiu Central de Recursos
  • Arxiu Central de l’Institut de Cultura
  • Arxiu Central de l’Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona
  • Arxiu Central del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona
  • Arxiu Central del Consorci de l’Auditori i l’Orquestra
Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Dues persones amb bata blanca subjecten una sèrie de caixes situades sobre una taula. A primer pla, hi ha un ordinador i, al fons, prestatgeries amb més caixes.

Dipòsit de l'Arxiu de Seguretat i Prevenció. Fotografia: Eva Guillamet

Una persona, d'esquenes, passa pel llindar d'una porta per entrar a una sala. A primer pla, a l'esquerra, s'observa l'escut de Barcelona esculpit en pedra.

Interior de l'Arxiu de Seguretat i Prevenció. Fotografia: Eva Guillamet

Façana exterior de l'Arxiu de Seguretat i Prevenció. Es tracta d'un edifici de forma quadrada amb bona part de la superfície acabada en vidre.

Edifici de l'Arxiu de Seguretat i Prevenció. Fotografia: Eva Guillamet

Slide 1 of 3
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Ajuntament de Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta