Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa

Arxiu Municipal del Districte de Ciutat Vella

  • Història de l’Arxiu
  • Quina documentació conservem?
  • Activitats educatives
    • Coneix l’Arxiu Municipal del Districte de Ciutat Vella
    • Itinerari per Ciutat Vella: del Portal de Sant Antoni a l'Hospital de la Santa Creu
  • On Som
  1. Inici
  2. / Arxius Municipals de Districte
  3. / Ciutat Vella

Quina documentació conservem?

Fons municipals

Hi trobaràs tota la documentació administrativa dels òrgans municipals del districte de Ciutat Vella, vigents o desapareguts, o d’altres àrees que hi tinguin relació en qualsevol període històric.

Custodiem, majoritàriament, documentació produïda i rebuda per les oficines del Consell Municipal del Districte des del 1984 fins a l’actualitat. La documentació municipal més antiga que conservem és la de la Junta Municipal (1922-1939) i la Tinència d’Alcaldia (1939-1979), antics òrgans municipals del districte, tot i que es tracta de documentació minsa i poc rellevant, ateses les escasses funcions que van exercir aquest òrgans.  

La documentació històrica sobre els orígens, l’evolució i la construcció dels barris de Ciutat Vella es troba fonamentalment a l’Arxiu Històric de la Ciutat i a l’Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona.

Fons privats

Destaquem el de les Gràfiques Magí Bové (1920-1992), fons documental d’aquesta empresa gràfica familiar que recull documents generats per l’empresa i els seus clients. És especialment interessant la documentació impresa després de la Guerra Civil (1936-1939).

Col·leccions

Ressaltem la col·lecció de l’Arxiu Popular de la Barceloneta, formada per fotografies i altres documents textuals de temàtica molt variada d’associacions i de particulars del barri de la Barceloneta. Llegada per un veí a l’Arxiu l’any 2006, abraça des de principis del segle XX fins a principis del XXI.  

Disposem d’una biblioteca auxiliar i de revistes i publicacions periòdiques editades a Ciutat Vella, provinents, en molts casos, d’associacions de veïns i entitats diverses.

 

Si vols conèixer tota la informació de què disposem a l’Arxiu de Ciutat Vella, consulta el quadre de fons.

Per consultar la documentació presencialment, cal cita prèvia.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Caixes de documentació de la sèrie Q122 pertanyents a l’any 2010 col·locades en una prestatgeria del dipòsit documental de l’AMDCV

L’AMDCV conserva principalment documentació administrativa generada pels òrgans municipals del districte vigents o desapareguts. Carme García Navarro

Slide 1 of 1

Documents

  • Quadre de fons AMDCV (PDF 96.96 KB)
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta