Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Arxiu Municipal de Barcelona

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa
Instruccions de navegació del menú

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui Som?
    Qui Som?
    • Nosaltres
    • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Com ens organitzem?
      • Pla estratègic de l'AMB
      • Memòries
      • L'Arxiu en Xifres
      • Drets i compromisos
    • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Història de l’Arxiu
      • Orígens medievals
      • Un fons històric i un d'administratiu
      • El Projecte d’ordenació d’arxius
      • Canvi de segle
    • Informació i horaris
    • Com arribar-hi
    • Centres d'arxiu
    • Col·labora
  • Consulta
    Consulta
    • Consulta els documents
    • Documentació sobre el Registre Civil de Barcelona
    • Preguntes freqüents
  • Serveis
    Serveis
    • Assessorament personalitzat
    • Reproduccions de documents
    • Activitats de formació i difusió
    • Servei a l’Administració
  • Activitats i difusió
    Activitats i difusió
    • Coneix les nostres activitats
    • Visites comentades
    • Exposicions Virtuals
    • Publicacions
    • El podcast de l'Arxiu
    • Itineraris de l'Arxiu
    • Setmana Internacional dels Arxius
    • Activitats educatives
    • Aprendre amb l’Arxiu
    • Jornades de recerca
  • Gestió documental
    Gestió documental
    • Quadre d’organització de fons
    • Quadres de classificació
    • Mètode de descripció
    • Esquema de metadades
    • Comissió Municipal d’Avaluació i Accés a la Documentació
    • Calendari de conservació i accés
    • Administració electrònica
    • Normativa

Arxiu Municipal del Districte de Nou Barris

  • Història de l’Arxiu
  • Quina documentació conservem?
  • Activitats educatives
    • Coneix l’Arxiu Municipal del Districte de Nou Barris
    • Itinerari per Nou Barris. Verdum i La Prosperitat: vida de treball i lluita veïnal
  • Publicacions
  • On som
  1. Inici
  2. / Arxius Municipals de Districte
  3. / Nou Barris

Quina documentació conservem?

Fons municipals

Són fons formats en la seva totalitat per la documentació administrativa dels òrgans municipals del Districte des de la seva creació el 1984 amb la nova divisió de Barcelona en deu districtes. També inclouen determinades sèries documentals produïdes de manera centralitzada abans del 1984, que actualment constitueixen els antecedents de les actuacions administratives del Districte (antecedents d’activitat industrial, inspecció d’obres, etcètera).

Les sèries més consultades per la ciutadania són llicències d’activitat, les llicències d’obres majors i menors i els projectes urbans.

Fons privats

Destaquem la documentació cedida l’any 2000 pel Centre d’Estudis i Documentació de Nou Barris, després que es dissolgués l’entitat. Aquesta documentació està formada per 50 caixes integrades per estudis, informes i bibliografia referida al territori de Nou Barris generada o recollida per l’entitat del 1932 al 1996.

Per altra banda, també és d’interès la donació de 148 fotografies per part de Manuel Pérez Franco, que documenten la transformació urbanística del Turó de la Peira.

Col·leccions

D’una banda disposem d’una bona mostra de cartells i fulletons de mà, tant de producció municipal com generats per entitats i associacions del districte. D’altra banda, també conservem positius fotogràfics, molts en forma de reportatges, tot i que la majoria corresponen a fotografies generades per l’activitat protocol·lària del Districte i també de donacions particulars.

Ambdues col·leccions són importants fonts d’informació per conèixer la transformació de diversos espais i equipaments del territori, així com també la vida social, cultural i festiva de Nou Barris.

Disposem d’una biblioteca auxiliar i de revistes i publicacions periòdiques editades a Nou Barris, provinents, en molts casos, d’associacions de veïns i entitats diverses.

 

Si vols conèixer tota la informació de què disposem a l’Arxiu de Nou Barris, consulta el quadre de fons.

Per consultar la documentació presencialment, cal cita prèvia.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Unes mans amb guants blancs aguanten un cartell de la Festa Major de Nou Barris del 2004 per sobre d’altres cartells que hi ha col·locats sobre una taula

Una de les col·leccions conservades a l’AMDNB és la de cartells i fulletons, que va des del 1989 al 2011 i aplega més de 1.800 unitats. Carme García Navarro

Slide 1 of 1

Documents

  • Quadre de fons AMDNB (PDF 53.83 KB)
Barcelona City Council logo
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Contacta