Quadres de classificació
El Quadre de Classificació Uniforme de Documents (QdC) és l'instrument que estructura de forma funcional, lògica i jeràrquica les activitats i les transaccions desenvolupades pels diferents òrgans i persones de l'Administració municipal. És d'aplicació al fons municipal contemporani de l'Ajuntament de Barcelona, i permet identificar i recuperar els seus documents.
El QdC permet als arxius de gestió desenvolupar les tasques següents:
- Decidir en quins expedients es pot agrupar la documentació.
- Identificar els expedients i els documents amb un codi.
- Relacionar uns expedients o documents amb uns altres.
- Controlar els documents.
Cal destacar el Quadre de classificació uniforme, que organitza els documents generats per l'Ajuntament de Barcelona des del primer terç del segle XIX.
Altres quadres de classificació que cal esmentar són el Quadre de classificació dels fons dels pobles agregats al municipi de Barcelona i el Quadre dels fons municipals medievals i moderns.
Documents
- Quadre de classificació uniforme (PDF 1.2 MB)
- Definicions del quadre de classificació uniforme (PDF 2.28 MB)
- Quadre de classificació uniforme i definicions (xlsx) (XLSX 200.36 KB)
- Quadre de classificació uniforme i definicions (csv) (CSV 369.91 KB)
- Quadre de classificació dels fons dels pobles agregats (PDF 124.02 KB)