20 Maig | 2014
En el marc dels dinars debats de l’Associació Consell de Cent va tenir lloc el passat dia 20 de maig una interessant trobada amb Pere Duran, Director General de Turisme de Barcelona.
Es van poder conèixer les dades recents de l’evolució i situació del turisme a la nostra ciutat i dialogar sobre diverses qüestions relatives al model de turisme i a les singularitats del model de Barcelona.
Pere Duran va començar la seva intervenció valorant la importància de la creació, amb motiu dels Jocs Olímpics, d’un únic organisme de Promoció turística de Barcelona que integrés a tots els existents públics i privats. Així es va crear “Turisme de Barcelona” un consorci públic privat amb la participació de l’Ajuntament i de la Cambra de Comerç de Barcelona que aportaven els mateixos recursos econòmics si bé la seva representativitat era del 40% l’ajuntament i el 60% la Cambra.
El primer pressupost del Consorci va ser de quatre milions d’euros aportats íntegrament per l’Ajuntament i la Cambra de Comerç. L’actual és de quaranta-nou milions dels que només el 7% l’aporten l'Ajuntament i Cambra de Comer´.
Duran va valorar Barcelona com un producte turístic excepcional, l'àmplia diversificació de ofertes i el fet d'haver pogut comptar amb un equip d’alta professionalitat.
A continuació va fer un rigorós anàlisi de les dades de la situació i evolució del turisme a Barcelona (document adjunt amb totes les dades) destacant que ja s’ha arribat a 16’5 milions de pernoctacions i més de 7’5 milions de turistes amb una ocupació hotelera mitjana del 77% i que el motiu del viatge es reparteix al 50% entre turisme vacacional i professional, el 80% és turisme internacional i el 20% espanyol.
L’impacte econòmic es calcula en uns 654 euros per turista el que suposa 25 milions d’euros diaris.
El turisme suposa entre el 10-12% del PIB de la ciutat i 120.000 llocs de treball.
Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari.