Trobada Informativa: "Com la Ciutat i el País estan preparant la Copa Amèrica del 2024 a Barcelona"
El passat mes de maig una vintena de membres de l’associació Consell de Cent van tenir una trobada a la seu de la Fundació Barcelona Capital Nàutica amb Ignasi Armengol, director general de la fundació.
La Copa Amèrica 2024 serà l'edició número 37 de la Copa Amèrica de Vela. Es disputarà del 12 al 20 d’octubre a Barcelona. Els iots seran de la classe AC75. La Copa Amèrica de Vela és una de les competicions esportives amb més seguidors televisius.
Copa Amèrica és una competició de vela que se celebra des del 1851. És el trofeu més antic de l'esport internacional i ha esdevingut un dels esdeveniments més importants del món de la vela. La competició se celebra cada quatre anys i enfronta els millors equips de vela del món.
També està revolucionant la tecnologia, la innovació i la sostenibilitat del món de la vela, la nàutica i de les regates.
Barcelona serà la seu enguany perquè l’equip neozelandès, guanyador de l’anterior edició va decidir que Nova Zelanda no havia d’acollir de nou la competició, que ja es va fer el 2021.
La competició se celebrarà al voltant del Port Vell i al llarg de les platges fins a Port Olímpic. La seu central estarà ubicada a l'àrea del Port Vell i envoltada pel Village.
Les proves preliminars per a la Copa Amèrica se celebraran del 14 al 17 de setembre a Vilanova i la Geltrú.
En aquesta Copa d'Amèrica de vela, s'incorporen les dones i els joves per primer cop. Fins ara els equips tenien molt poca participació femenina i per això s'ha decidit que aquest any s'hi afegeixi una competició d'equips de dones i també de joves.
Una altra novetat serà la realització d’una cerimònia inaugural el dia 12 d’octubre, que forma part de les activitats de la regata cultural que al llarg d’aquests mesos es celebrarà a Barcelona.
Rosa Alarcon