Impressió

Trànsit de passatgers per origen i destinació

Passatgers per l'aeroport segons país i aeroport d'origen o destinació dels vols (2020)
País Passatgers (milers) %
anual
% sobre el total Aeroport Passatgers (milers) %
anual
% sobre el total
Espanya 4.815 -65,7 37,8 Palma de Mallorca 822 -62,2 6,5
Regne Unit 1.020 -80,2 8,0 Madrid-Barajas 757 -70,6 5,9
Itàlia 970 -80,0 7,6 Eivissa 474 -60,7 3,7
França 955 -75,8 7,5 Amsterdam/Schiphol 379 -72,6 3,0
Alemanya 850 -78,2 6,7 Menorca 357 -57,4 2,8
               
Portugal 416 -75,9 3,3 París/Charles de Gaulle 350 -74,6 2,7
Holanda 415 -74,4 3,3 Sevilla 338 -67,7 2,7
Suïssa 335 -79,8 2,6 París/Orly 323 -71,9 2,5
Bèlgica 238 -77,9 1,9 Màlaga 316 -62,6 2,5
Marroc 234 -69,3 1,8 Londres/Gatwick 285 -82,1 2,2
       
Estats Units 197 -88,8 1,5 Roma/Fiumicino 283 -79,8 2,2
EAU 149 -78,5 1,2 Frankfurt/Internacional 257 -75,2 2,0
Federació Russa 146 -87,2 1,1 Lisboa 251 -75,1 2,0
Austria 137 -78,7 1,1 Gran Canària 209 -59,1 1,6
Rumania 135 -74,3 1,1 Brussel·les 205 -78,5 1,6
   
Turquia 133 -77,2 1,0 Bilbao 197 -68,2 1,5
Polònia 124 -74,9 1,0 Londres/Heathrow 189 -75,9 1,5
Qatar 122 -72,8 1,0 Munich 183 -79,4 1,4
Irlanda 120 -81,1 0,9 Milan/Malpensa 182 -79,6 1,4
Resta de països 1.228 -82,5 9,6 Resta aeroports 6.382 -78,8 50,1
 
Total 12.739 -75,8 100,0 Total 12.739 -75,8 100,0
Font: Aena i elaboració pròpia.

Array
Array
Array
Array

L’extensió i virulència de la covid-19 explica que 2020 hagi estat un any especialment dolent pel tràfic aeroportuari arreu del món. Barcelona i la resta d’aeroports espanyols i europeus ho han patit especialment per la seva dependència del turisme.

La tendència fortament expansiva que registrava el trànsit de passatgers per l’aeroport de Barcelona d’ençà 2014 ha ensopegat el 2020 amb un obstacle inusual i letal per a persones i empreses. La covid-19 ha perjudicat en diferent grau la major part de l’activitat econòmica i alterat la vida quotidiana de la població. El resultat dels primers mesos de pandèmia es resumeix en una crisi econòmica i social d’abast mundial sense precedents en les darreres set dècades. El transport aeri de passatgers ha estat un dels més afectats per les mesures restrictives de la mobilitat personal aplicades per la majoria de països per tal d’alentir l’expansió de la pandèmia.

Les variacions anuals que recull la taula adjunta són prou il·lustratives de la magnitud del desastre com per no requerir comentaris addicionals. Només constatar variacions extremes com ara les dels Estats Units i Federació Russa a la banda negativa i Marroc, Holanda i Qatar com a principals exponents dels països que, per raons diferents, han registrat una regressió més temperada dels fluxos de viatgers amb Barcelona. Pel que fa als aeroports, l’especial incidència de la crisi en els viatges internacionals explica que si el 2019 només hi havia cinc aeroports espanyols entre els quinze que mantenien més tràfic amb el barceloní, el darrer any han estat set.

NECESARIO PARA IMPRIMIR FIELDCOLECTIONS EN TABLA HTML