Impressió

Trànsit de passatgers per origen i destinació

Passatgers per l'aeroport segons país i aeroport d'origen o destinació dels vols (2021)
País Passatgers (milers) %
anual
% sobre el total Aeroport Passatgers (milers) %
anual
% sobre el total
Espanya 7.615 58,2 40,3 Palma de Mallorca 1.221 48,5 6,5
Itàlia 1.620 67,1 8,6 Madrid-Barajas 1.015 34,1 5,4
França 1.534 60,6 8,1 Eivissa 763 61,0 4,0
Alemanya 1.244 45,1 6,6 Menorca 649 81,9 3,4
Regne Unit 779 -23,7 4,1 Amsterdam/Schiphol 611 61,1 3,2
Països Baixos 730 76,0 3,9 París/Orly 611 89,0 3,2
Portugal 536 28,9 2,8 Sevilla 580 71,5 3,1
Suïssa 516 54,1 2,7 Màlaga 515 63,1 2,7
Marroc 412 75,9 2,2 París/Charles de Gaulle 424 21,3 2,2
Bèlgica 394 65,6 2,1 Frankfurt/Internacional 386 50,4 2,0
Romania 256 89,9 1,4 Tenerife Nord 372 52,7 2,0
Turquia 225 68,5 1,2 Roma/Fiumicino 355 25,5 1,9
Estats Units 224 13,9 1,2 Lisboa 332 32,4 1,8
Dinamarca 216 150,4 1,1 Brussel·les 329 60,4 1,7
Àustria 213 55,4 1,1 Bilbao 322 63,6 1,7
Polònia 206 66,7 1,1 Gran Canària 314 50,4 1,7
Grècia 199 160,2 1,1 Milan/Malpensa 275 51,0 1,5
Resta de països 1.956 11,2 10,4 Resta aeroports 9.800 39,2 51,9
Total 18.875 48,2 100,0 Total 18.875 48,2 100,0
Font: Aena i elaboració pròpia.

Array
Array
Array
Array

El tràfic de passatgers per l’aeroport de Barcelona ha mostrat una recuperació progressiva al llarg de 2021, amb una evolució molt marcada per les restriccions de mobilitat vigents en cada moment. El segment domèstic ha representat més del 40% del total del tràfic, però són els viatgers de la Unió Europea els que han tingut una recuperació més favorable respecte l’any anterior.

La tendència fortament expansiva que registrava el trànsit de passatgers per l’aeroport de Barcelona des de l’any 2014 va ensopegar el 2020 amb la irrupció de la pandèmia, que ha continuat alterant el normal funcionament de la infraestructura al llarg del 2021.

Els registres del tràfic per països d’origen i destinació, mostra com el segment domèstic ha representat més del 40% del total, amb un increment de més del 58% respecte a l’any anterior. La majoria de passatgers de la Unió Europea també recupera posicions respecte al 2020, destacant Grècia i Dinamarca, amb variacions de tres dígits. Països veïns, com França, Itàlia, Bèlgica o Països Baixos, presenten increments de més del 60%, així com els de l’est d’Europa. De fora de la UE, destaquen els registres de Turquia o el Marroc. El Regne Unit, on les restriccions de mobilitat han estat més severes, presenta una evolució negativa respecte als registres de l’any anterior, juntament amb Rússia, on el tràfic cau prop d’un terç. A escala intercontinental, els Estats Units només recuperen un 14% dels passatgers, tanmateix a la majoria de països d’Amèrica del Sud les pèrdues han estat importants, com a Brasil (-68%) o Argentina (-19%). La majoria d’estats dels sud-est asiàtic també han evolucionat negativament, amb caigudes de gairebé el 100% a la Xina o Corea del Sud.

Per aeroports, Palma de Mallorca i Madrid, amb més d’un milió de passatgers, van ser les instal·lacions nacionals més transitades, mentre que a escala internacional lideren el rànquing Amsterdam i París-Orly, amb més de 610.000 usuaris.

NECESARIO PARA IMPRIMIR FIELDCOLECTIONS EN TABLA HTML