- Síntesi de la conjuntura
- Activitat industrial
- Sistema financer
- Consum, comerç i preus
-
Transports i comunicacions
-
Turisme, fires i congressos
-
Construcció
-
Mercat immobiliari
- Contractes d'accés a l'habitatge
- Compravendes i preus dels habitatges a Barcelona, AMB i Catalunya
- Compravendes i preus dels habitatges nous
- Compravendes i preus dels habitatges de segona mà
- Finançament i crèdit hipotecari
- Mercat de lloguer
-
Cost d'accés a l'habitatge
- Accessibilitat a l'habitatge en propietat a Barcelona
- Accessibilitat a l'habitatge en propietat per districtes
- Accessibilitat a l’habitatge en propietat als barris de Barcelona
- Accessibilitat a l'habitatge de lloguer a Barcelona
- Accessibilitat a l'habitatge de lloguer als districtes i barris de Barcelona
-
Mercat de treball
- Renda Familiar
- Privació material
- Producte Interior Brut
Creuers
| Des de la declaració de l’estat d’alarma sanitària al mes de març de 2020, l’activitat creuerística del Port de Barcelona va quedar paralitzada i l’any ha tancat per sota dels 200.000 passatgers, un 93,7% menys que el 2019. El nombre de passatgers del Port de Barcelona durant l'any 2020 ha estat especialment afectat per la pandèmia del COVID-19. De fet, els creuers només van estar operatius fins a la declaració de l'estat d'alarma del 13 de març, per després paralitzar completament la seva activitat. D'aquesta manera l'any ha tancat per sota dels 200.000 passatgers, un 93,7% menys que el 2019, quan es va assolir el record de 3,1 milions que va consolidar Barcelona com a primer port creuerístic europeu i quart del món. La situació del sector és preocupant i moltes companyies que esperaven poder començar l'activitat de cara a la Setmana Santa dubten si això serà factible amb la irrupció de la tercera onada del COVID-19 i de la variant britànica, més contagiosa que l’anterior. Tanmateix, el subministrament de la vacuna ha donat certa esperança i algunes navilieres tornen a oferir rutes de cara a l’estiu, amb moltes mesures de seguretat i una oferta més limitada que suposarà, però, un important increment dels costos i per tant dels preus dels creuers, tot i les ofertes previstes per recuperar l’activitat. La possibilitat de viatjar a l’estiu dependrà molt, però, del ritme de subministrament de les vacunes entre la població. Els ferris de línies regulars, en canvi, han pogut operar durant tot l'any i, a excepció dels mesos de confinament dur, han transportat al voltant de la meitat del passatge de l'any anterior, gràcies a les connexions amb Balears, ja que les rutes amb el nord d’Àfrica continuen tancades i les restriccions sanitàries amb Itàlia han reduït notablement el tràfic. D’aquesta manera el 2020 ha tancat amb prop de 660.000 passatgers (-55,8%), dada molt més positiva que la relativa als creuers, però que també està passant factura a algunes companyies navilieres amb greus problemes de finançament.
|