21F | Poetry Slam +

Artistes i poesia de llengües diverses sacsegen la Sala Apolo!
 
El grup de comunicació de la Xarxa BCN Antirumors, l’Espai Avinyó i el col·lectiu poENtry Slam, amb la col·laboració de Casa Àsia, organitzen una trobada de poesia escènica contemporània emmarcada en la campanya #AturemRumors.
 
El 21 de febrer de 2019, un centenar de persones van omplir la Sala 3 de l’Apolo de Barcelona, per participar a l’activitat Poetry Slam #AturemRumors + trobada poètica plurilingüe.
 
Després de l’èxit del passat Punt i seguit de la campanya #AturemRumors i aprofitant la celebració del Dia Internacional de la Llengua Materna, vam tornar a sacsejar la Sala 3 de l’Apolo​ amb la presència d’artistes i poesia de diversos orígens, llengües i contextos culturals que, mitjançant la poesia oral, la música i la narració d’històries, en diferents idiomes i formats, ens van fer reflexionar sobre els rumors, els estereotips, els prejudicis i el racisme a la nostra societat.
 
En la primera part de la jornada, vam gaudir de la trobada plurilingüe en format poesia, música i teatre de la mà d’Abhishek Soman en llengua Marathi, Iram Batool Qadri en Urdú, Liam Cloud en Tagalog, Tanzilya Faizullaeva en Kirguís, Luiz Felipe Lucas en brasiler, Makis Moulos en grec, català, anglès i castellà i Seo Cizmich en llengua Romaní.
 
En la segona part, vam continuar amb una acció poètica participativa on els 7 slammers seleccionats tenien 3 minuts per recitar poemes sobre rumors, racisme, estereotips, prejudicis i discriminació sobre la diversitat cultural i identitats.
 
Després d’una semifinal molt renyida, el públic va seleccionar les quatre finalistes, de les quals Nêga Lucas va ser la guanyadora. La resta de finalistes, amb poemes molt potents sobre el racisme, identitats múltiples i migracions, estrangerització i estigmes de diversos tipus, van ser Fátima Zohra Berouain Saheb, Maisa Sally-anna Perk i Olza Olzeta.  
 
Per acabar, vam poder sacsejar el cos -a més de les idees- de la mà del selector Cheb Lila, que va musicalitzar l’activitat amb els sons més ballables i contemporanis d’arreu: des del trap nordafricà, a la cançó protesta saharaui, els hits de metròpolis com Beirut o El Caire, i els ritmes frenètics de Ghana o el Congo.