Inici / Noticia / La campanya “Comerç Divers”, a l'informatiu de BTV

La campanya “Comerç Divers”, a l'informatiu de BTV

Aquest treball conjunt està orientat a millorar la integració i la convivència ciutadana a través d’aquesta doble vessant social i comercial.

L’Estratègia BCN Antirumors col·labora amb “Comerç Divers”, una campanya que té com a objectiu promocionar el comerç de proximitat, però al mateix temps fomentar la convivència als barris a través de la sensibilització intercultural des d’una perspectiva inclusiva. Al vídeo adjunt podeu visionar la informació relacionada amb aquest projecte que va elaborar recentment BTV.

La campanya, que arrencava el passat 18 de desembre a Roquetes i finalitzarà al febrer al Raval consisteix en distribuir entre restauradors dels barris unes estovalles i sotagots amb contingut vinculat a la promoció econòmica, al barri i a la convivència.

“Comerç Divers” s’impulsa des de Barcelona Activa-Treball als Barris i la Direcció de Serveis d’Immigració i Interculturalitat-Programa BCN Interculturalitat, en col·laboració amb els districtes, entitats socials, associacions de veïns i veïnes, serveis públics i associacions de comerciants dels barris on es desenvolupa la campanya. Aquest treball conjunt està orientat a millorar la integració i la convivència ciutadana a través d’aquesta  doble vessant social i comercial.

La campanya compta amb cinc models d’estovalles que comparteixen disseny. En el cas del sotagot, el disseny i el contingut és diferent pels diferents barris. En total hi haurà 85.000 sotagots i 216.000 estovalles que es distribuiran en 160 bars que col.laboren per portar a terme la campanya i que estan ubicats a cinc barris de la ciutat:

Trinitat Vella (Districte Sant Andreu)

Besòs-Maresme (Districte Sant Martí)

Poble-sec (Districte Sants-Montuïc)

Raval (Districte Ciutat Vella)

Roquetes (Districte Nou Brris)

Treball als Barris, accions de dinamització social i comercial  

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i els equips de tècnics de dinamització econòmica i ocupació dels districtes de la ciutat estan duent a terme el projecte “Treball als Barris”, una iniciativa que té com a objectiu la dinamització econòmica i de foment de l’ocupació de determinats territoris amb especials característiques o necessitats. Per a dur-ho a terme cal un coneixement  profund de la situació socioeconòmica i comercial dels mateixos per tal de dissenyar accions que ajudin en la professionalització i visibilitat de les activitats econòmiques i de les seves estructures associatives que tenen lloc en aquests  barris.

L’objectiu principal d’aquestes accions que es programen amb la col.laboració de les entitats veïnals i comercials, és donar suport a les activitats econòmiques del territori i alhora, millorar la imatge i la percepció que es té d’aquest barri en altres indrets de la ciutat.

Les diverses iniciatives que s’organitzen en diversos barris de Barcelona compten amb la col·laboració del teixit econòmic, social i associatiu. Alguns exemples recents són l’organització de les rutes guiades pel comerç del Raval i del Besòs-Maresme, la iniciativa “De Tapes per Roquetes”, o el programa de Microcrèdits a Sant Andreu, per a impulsar l’autoocupació i la creació d’empreses als barris de Trinitat Vella, Baró de Viver i Bon Pastor.

Comparteix aquest contingut