Inici / Noticia / Una tardor plena d'activitats amb l'Espai Avinyó!

Una tardor plena d'activitats amb l'Espai Avinyó!

Tanquem l'any amb una variada oferta de xerrades, tallers, cinema i lectures que conviden a connectar amb la ciutat des de la seva pluralitat d'històries i formes de ser, mirar, parlar, jugar i gaudir.

Amb aquest itinerari d’activitats us convidem a dialogar sobre la memòria del cos i la veu; el passat i present islàmic; la gastronomia com a política; la mirada jove sobre l’espai públic; les lògiques d’exclusió de la gentrificació; el relat dels museus sobre les narratives històriques; la literatura de la diàspora marroquina i el cinema filipí fet a Barcelona.

Totes les activitats són gratuïtes, només cal inscriure’s prèviament!

Dues propostes en el marc de la +Biennal de Pensament

Barxiluna برشلونة |(Des)memòria del passat i present islàmic: Història i patrimoni, una trobada en col·laboració amb l’Oficina d’Afers Religiosos i amb persones vinculades a les comunitats musulmanes, la museologia i la gestió patrimonial de la ciutat on ens preguntarem per la manca d’atenció a la memòria del llegat islàmic a Barcelona i de quina manera podem assolir una identitat plural de la ciutat, entre altres qüestions.

Et convidem a reflexionar sobre el postcolonialisme, la memòria del cos i l’espai públic a De cos i veu, de la mà d’algunes participants dels cicles anteriors de Balls · Músiques · Resistències de l’Espai Avinyó, en sintonia amb Estar, ballar, 3, 4 del Bornlab, programa de mediació comunitària del Born CCM.

Llegir, cuinar, somiar

Somiem amb Palabas, una mostra de cineastes filipines de Barcelona que pretén dialogar i trencar amb les imatges estereotipades de les realitats de les diàspores filipines a través de relats creats des de l’autorepresentació i debatre, entre altres qüestions, sobre les barreres que la indústria i el món dels festivals imposen a la creació i distribució audiovisual d’artistes racialitzats al nostre context.

Cuinem amb Xef Mbixi, un procés de recerca i producció artística a través de la memòria de la quotidianitat i de les experiències personals que connecten sabers ancestrals i qüestions contemporànies, partint de l’espai físic i alhora simbòlic de la cuina.

Llegim Cuando los montes caminen, una esquinçadora novel·la històrica narrada en primera persona i ambientada a la Guerra Civil, per descobrir les potencialitats de la ficció al voltant d’esdeveniments colonials silenciats i trobar línies de fugida que ens ajudin a fer florir altres genealogies.

Tres reflexions sobre la ciutat

‘Museus (Im)possibles’, en ressonància amb el cicle Barxiluna برشلونة | (Des)memòria del passat i present islàmic: Història i patrimoni ens convida a desfer el camí ‘Dels relats històrics als relats museogràfics‘. En aquesta ocasió, en el Museu d’Història de Catalunya, ens preguntarem, entre altres reflexions, per les possibilitats de portar el relat històric i museogràfic del museu cap a noves formes de relació amb les comunitats musulmanes i el teixit educatiu que l’envolta.

Un espai de diàleg a propòsit de Gentrifi-què?, joc de taula dissenyat per abordar col·lectivament les lògiques de la gentrificació i com afecten de forma diferenciada els diferents barris de Barcelona. El joc convida a recrear relats contrahegemònics sobre la gestió de la pandèmia i la gentrificació tenint en compte la memòria de les xarxes de suport mutu.

El podcast ‘Ressonàncies’ s’allotja aquesta tardor en dos nodes. El primer, al barri de La Vil·la de Gràcia, concretament a la plaça del Poble Gitano, aprofitant la celebració del Dia internacional de la llengua romaní. El segon viatge al barri d’El Fort Pienc on també escoltarem entrevistes a joves que viuen i creen processos d’agència al barri i fan memòria del lloc.

Comparteix aquest contingut