Tina Vallès i Borja Bagunyà conversen al voltant de la novel·la Anna K., de Martí Rosselló

L’any 2000 va irrompre a les llibreries una novel•la poderosa i única, d’un autor que feia vida en un quadrant perfectament delimitat de Premià de Mar. Aquella novel•la, monstruosa, bella i elegant, desafiava amb una indiferència inexplicable les lleis de la versemblança i aviat va assolir l’estatus de novel•la de culte. Una raresa lluminosa.

Els anys van passar i la novel•la va desaparèixer de les taules de novetats. Fins i tot es va fer fonedissa a les llibreries de vell. El seu autor va morir de manera abrupta i massa d’hora. Malgrat tot, no són pocs els lectors i les lectores que el recorden a ell i la seva obra. Estem parlant, és clar, de Martí Rosselló i Anna K.

És difícil, potser impossible, resumir en quatre línies l’argument d’Anna K., tan plena de seducció, vincles de sang, venjança, vida i mort. Seria forassenyat, com mirar el sol a ull nu. Per això, aquesta edició, que surt 25 anys després de l’edició de Quaderns Crema i 15 després de la mort de Martí Rosselló, s’acompanya de dos epílegs que fan de brúixola: el primer, de Tina Vallès, que repassa la vida de l’autor; el segon, de Borja Bagunyà, que ofereix claus per a la interpretació de l’obra i dona fe de la seva gran importància en la literatura catalana contemporània.

Martí Rosselló Lloveras (Premià de Mar, 1950- 2010) va ser narrador, poeta i dinamitzador cultural de la seva vila natal, on va viure i treballar tota la vida. Va col•laborar a El Punt Avui i a Ràdio Premià. Del seu vessant com a narrador destaquen les seves dues úniques obres, la novel•la Anna K. i el recull de relats Parelles de tres, totes dues publicades originàriament a Quaderns Crema (2000 i 2003).

Bibliotecari fins al moment de la seva mort, actualment la biblioteca de Premià de Mar porta el seu nom.

Hi col•labora: La Segona Perifèria

Accés lliure fins a exhaurir places (cabuda limitada).

Aquesta xerrada s’enregistrarà i estarà disponible al canal YouTube de Biblioteques de Barcelona.

Espai Francesca Bonnemaison - Biblioteca Francesca Bonnemaison

Adreça:
Carrer de Sant Pere Més Baix, 7
Districte:
Ciutat Vella
Barri:
Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera

Si vols fer una esmena sobre aquesta activitat...

FES-NOS-LA SABER

Horaris

Altres
Se celebra a
Biblioteca Francesca Bonnemaison

L’any 2000 va irrompre a les llibreries una novel·la poderosa i única, d’un autor que feia vida en un quadrant perfectament delimitat de Premià de Mar. Aquella novel·la, monstruosa, bella i elegant, desafiava amb una inexplicable indiferència les lleis de la versemblança i va assolir aviat l’estatus de novel·la de culte. Una raresa lluminosa. 

Els anys van passar, la novel·la va desaparèixer de les taules de novetats. Fins i tot es va fer fonedissa a les llibreries de vell. El seu autor va morir de manera abrupta i massa d’hora. Malgrat tot, no són pocs els lectors que el recorden a ell i la seva obra. Estem parlant, és clar, de Martí Rosselló i Anna K.

 

És difícil, potser impossible, resumir en quatre línies l’argument d’Anna K., tan plena de seducció, vincles de sang, venjança, vida i mort. Seria forassenyat com mirar el sol a ull nu. Per això aquesta edició, que surt als vint-i-cinc anys de l’edició de Quaderns Crema i a quinze de la mort de Martí Rosselló, s’acompanya de dos epílegs que fan de brúixola: el primer de Tina Vallès, que repassa la vida de l’autor; el segon, de Borja Bagunyà, que ofereix claus per a la interpretació de l’obra i dona fe de la seva gran importància en la literatura catalana contemporània.

 

Martí Rosselló Lloveras (Premià de Mar, 1950- 2010) va ser narrador, poeta i dinamitzador cultural de la seva vila natal, on va viure i treballar tota la vida. Va col·laborar al Punt Avui i a Ràdio Premià. Del seu vessant com a narrador, destaquen les seves dues úniques obres, la novel·la Anna K. i el recull de relats Parelles de tres, totes dues publicades originàriament a Quaderns Crema (2000 i 2003).

 

Bibliotecari fins al moment de la seva mort, actualment la biblioteca de Premià de Mar porta el seu nom.

 

Hi col·labora: La Segona Perifèria

Si vols fer una esmena sobre aquesta activitat...

FES-NOS-LA SABER