Biblioteca Gabriel García Márquez

Biblioteca Gabriel García Márquez

ESPERANT EL HALLEY... 2a edició

2a edició del nostre cicle astronòmic. En aquesta edició ens endinsarem en tres de les vies d’investigació astronòmica més punteres: la vida extraterrestre, la utilització tecnològica de l’espai i la ciència dels viatges espacials.

..
22/04/2025 - 16:35 h

6 de maig18.30 h | Hi ha algú, allà fora? La cerca de vida fora de la Terra | Amb Joan Anton Català

Ateses les implicacions científiques però també filosòfiques que té, un dels temes més importants que s’ha plantejat la humanitat és la cerca de vida fora del nostre planeta. Les dimensions del cosmos fan impensable que la vida sigui una propietat exclusiva de la Terra, i també es fa difícil pensar que no puguin existir, o haver existit, altres civilitzacions a l’univers. En aquesta conferència revisarem les opcions que tenim, a curt i mig termini, per poder respondre definitivament aquesta qüestió tan fonamental

13 de maig18.30 h | El nou espai: de l’òrbita terrestre a les missions a Mart | Amb Laura González

L’espai s’està convertint en un entorn clau per a la recerca científica i l’activitat comercial. Nous serveis de satèl·lits en òrbita baixa, la fabricació en microgravetat o les estacions espacials comercials estan canviant les regles del joc. En aquesta xerrada farem un recorregut per les principals localitzacions orbitals i tecnologies emergents, i descobrirem com les missions anàlogues Hypatia Mars ens preparen per al futur de l’exploració del sistema solar.

20 de maig18.30 h |El futur dels coets: avançant cap a l’última frontera | Amb Miquel Sureda

Una de les parts més importants de tota missió espacial és el coet. En els últims anys, han aparegut noves tecnologies que estan revolucionant el nostre accés a l’espai, de la mà d’empreses disruptives com Space X. Ja no ens conformem a arribar a l’òrbita terrestre, ara els objectius són la Lluna, Mart, i més enllà. En aquesta xerrada analitzarem aquests canvis i els que ens esperen en el futur, per aproximar-nos cada cop més a l’última frontera.

Entrada lliure
Aforament limitat
Sala d’actes