Per on circular
Cada vegada hi ha més carrils bici, zones 30 i vies ciclables per on circular en bicicleta a Barcelona. Consulta el plànol i planifica el teu recorregut, per moure’t amb seguretat.
Veure plànol Descarregar plànolPer on circular
Cada vegada hi ha més carrils bici, zones 30 i vies ciclables per on circular en bicicleta a Barcelona. Consulta el plànol i planifica el teu recorregut, per moure’t amb seguretat.
Veure plànol Descarregar plànolAmb el patinet elèctric, vigila per on circules
Un patinet elèctric no és una joguina i cal respectar la regulació pròpia d'aquest tipus de vehicles, així com les normes generals de circulació. Recordeu que ni els patinets ni les rodes o plataformes elèctriques, entre altres, no poden circular per la vorera.
Més informacióLa bicicleta al transport públic
Amb la teva bicicleta et pots moure per tota la ciutat. Porta-la al transport públic i gaudeix Barcelona com mai havies pogut.
Més informacióEl respecte als altres usuaris/es
Per garantir una bona convivència entre vianants, ciclistes i vehicles cal respectar les normes viàries. Descobreix-les i circula amb seguretat i respecte per a tothom.
Més informació22/09/2023 - 09:13 h
Seguretat i prevenció. Els primers talls de trànsit es produiran a les 12 hores de dissabte.
22/09/2023 - 08:42 h
Seguretat i prevenció. L’espectacle tindrà lloc dilluns, 25 de setembre, de les 22.00 a les 22.30 hores.
21/09/2023 - 14:11 h
La Mercè. Durant els dies de la festa major de la ciutat es reforçaran els serveis municipals per garantir la convivència.
19/09/2023 - 18:28 h
Emergència climàtica. El projecte aprovat en comissió inclou la remodelació del tram central, entre el CEM Mar Bella i el carrer de Josep Pla.
L’1 de gener de 2019 s’acaba la moratòria que permet a les bicicletes circular per les voreres de més de 4,75 metres d’amplada i 3 metres d’espai lliure (aprovada en la modificació de l’ordenança de circulació de vianants i vehicles el 2015), i el nou límit s’estableix en 5 metres d’amplada i 3 metres d’espai lliure. Recordem que, si hi ha infraestructura ciclista disponible a la via, no està permès circular per la vorera independentment de la seva amplada. Més informació.
És obligatori que la bicicleta dugui timbre per poder avisar de la vostra presència. Quan circuleu de nit també és obligatori dur un llum al davant de color blanc i un al darrere de color vermell, així com elements reflectors homologats. És recomanable que tothom porti casc, i és d’ús obligatori per als menors de 16 anys. Més informació.
Sí, el teniu aquí. Hi trobareu tots els carrils bici i la resta de vies pedalables (les zones 30, 20 i 10), així com totes les parades de Bicing, de Metro i de Ferrocarrils de la Generalitat. El plànol es pot descarregar en format PDF i s’actualitza cada trimestre.
Per a la seguretat de tothom, quan la resta de vehicles avancin un ciclista ho han de fer ocupant el carril de circulació contigu en el mateix sentit de la marxa i han de mantenir una distància de seguretat lateral mínima d’1,5 metres. Més informació.
Podeu trobar el millor recorregut per arribar al vostre destí, consultar els carrils bici i altres vies habilitades, les estacions de Bicing o els punts d’ancoratge i altres tipus d’aparcament per a bicicletes en aquest plànol.
A Barcelona hi ha més de 33.000 places d’aparcament per a bicicletes al carrer. Es poden fer peticions a l’Ajuntament per col·locar noves instal·lacions omplint aquest formulari.
Com qualsevol vehicle, la bicicleta necessita un manteniment bàsic, que us aconsellem que feu periòdicament per circular amb total seguretat. Us recomanem especialment que tingueu cura dels pneumàtics, el canvi, la direcció i els frens. Més informació.
Les zones 30 són carrers de trànsit pacificat en els quals es promou la circulació de ciclistes, ja que la velocitat màxima per als automòbils és de 30 km/h. Les zones 20 i 10 són àrees on els vianants tenen màxima prioritat i on les bicicletes tenen prioritat sobre la resta de vehicles, però mai sobre els vianants. En cas d’aglomeracions, els ciclistes tenen l’obligació de baixar de la bicicleta i anar a peu. Més informació.
L’1 de gener de 2019 s’acaba la moratòria que permet a les bicicletes circular per les voreres de més de 4,75 metres d’amplada i 3 metres d’espai lliure (aprovada en la modificació de l’ordenança de circulació de vianants i vehicles el 2015), i el nou límit s’estableix en 5 metres d’amplada i 3 metres d’espai lliure. Recordem que, si hi ha infraestructura ciclista disponible a la via, no està permès circular per la vorera independentment de la seva amplada. Més informació.
És obligatori que la bicicleta dugui timbre per poder avisar de la vostra presència. Quan circuleu de nit també és obligatori dur un llum al davant de color blanc i un al darrere de color vermell, així com elements reflectors homologats. És recomanable que tothom porti casc, i és d’ús obligatori per als menors de 16 anys. Més informació.
Sí, el teniu aquí. Hi trobareu tots els carrils bici i la resta de vies pedalables (les zones 30, 20 i 10), així com totes les parades de Bicing, de Metro i de Ferrocarrils de la Generalitat. El plànol es pot descarregar en format PDF i s’actualitza cada trimestre.
Per a la seguretat de tothom, quan la resta de vehicles avancin un ciclista ho han de fer ocupant el carril de circulació contigu en el mateix sentit de la marxa i han de mantenir una distància de seguretat lateral mínima d’1,5 metres. Més informació.
Podeu trobar el millor recorregut per arribar al vostre destí, consultar els carrils bici i altres vies habilitades, les estacions de Bicing o els punts d’ancoratge i altres tipus d’aparcament per a bicicletes en aquest plànol.
Un eix pedalable està format per diferents tipus de via (carril bici, carrers 30, carrers 20 o plataformes úniques) que donen continuïtat als recorreguts de les bicicletes tant en els desplaçaments mar-muntanya com en els Besòs-Llobregat. Són eixos verticals i horitzontals que faciliten el trànsit ciclista per la ciutat. Més informació.
La ZAB és un espai avançat a la línia de detenció dels vehicles motoritzats que està pensat per facilitar el gir de les bicicletes en determinades cruïlles. Fa l’espera més segura i dona sortida prioritària als ciclistes en la fase semafòrica del verd.
Per informar l’Ajuntament que un carril bici no està en bones condicions (pintura esborrada, separadors moguts, sots a la calçada, etc.) només heu d’omplir aquest formulari.
Davant de qualsevol robatori cal presentar denúncia als Mossos d’Esquadra. Sempre serà millor si conserveu la factura de compra i una imatge del número de bastidor de la teva bicicleta. Us recomanem també registrar la bicicleta per ajudar a localitzar-la en cas de pèrdua, robatori o retirada. Podeu fer aquest tràmit a partir del 12 de novembre a les oficines de BSM.
No, no ho és. A Barcelona les bicicletes poden anar per la calçada, els carrils bici, les zones 30 o les zones especialment habilitades. Tanmateix, per a major seguretat, us recomanem fer servir els carrils bici i les vies pedalables i evitar les calçades de la xarxa bàsica. D’altra banda, si hi ha infraestructura ciclista a la via, no es pot anar per la vorera. Més informació.
Podeu seguir els nostres perfils a les xarxes socials de Twitter i Instagram (@enbicixbcn) o consultar les notícies que publiquem al web. Més informació.
A Barcelona periòdicament es fan tallers de formació mecànica, rutes i passejos, cursos per aprendre a pedalar, xerrades i conferències... Podeu estar al dia de quan i on se celebren aquestes activitats amb l’agenda.
Si no es tracta d’un tàndem, només una. Tanmateix, les bicicletes poden dur remolc, homologat, per transportar persones, animals o mercaderies, sempre que el conductor sigui major d'edat i sota la seva responsabilitat, i també seients addicionals. Més informació.
A Barcelona hi ha més de 33.000 places d’aparcament per a bicicletes al carrer. Es poden fer peticions a l’Ajuntament per col·locar noves instal·lacions omplint aquest formulari.
Com qualsevol vehicle, la bicicleta necessita un manteniment bàsic, que us aconsellem que feu periòdicament per circular amb total seguretat. Us recomanem especialment que tingueu cura dels pneumàtics, el canvi, la direcció i els frens. Més informació.
Les zones 30 són carrers de trànsit pacificat en els quals es promou la circulació de ciclistes, ja que la velocitat màxima per als automòbils és de 30 km/h. Les zones 20 i 10 són àrees on els vianants tenen màxima prioritat i on les bicicletes tenen prioritat sobre la resta de vehicles, però mai sobre els vianants. En cas d’aglomeracions, els ciclistes tenen l’obligació de baixar de la bicicleta i anar a peu. Més informació.
Un eix pedalable està format per diferents tipus de via (carril bici, carrers 30, carrers 20 o plataformes úniques) que donen continuïtat als recorreguts de les bicicletes tant en els desplaçaments mar-muntanya com en els Besòs-Llobregat. Són eixos verticals i horitzontals que faciliten el trànsit ciclista per la ciutat. Més informació.
La ZAB és un espai avançat a la línia de detenció dels vehicles motoritzats que està pensat per facilitar el gir de les bicicletes en determinades cruïlles. Fa l’espera més segura i dona sortida prioritària als ciclistes en la fase semafòrica del verd.
Per informar l’Ajuntament que un carril bici no està en bones condicions (pintura esborrada, separadors moguts, sots a la calçada, etc.) només heu d’omplir aquest formulari.
Davant de qualsevol robatori cal presentar denúncia als Mossos d’Esquadra. Sempre serà millor si conserveu la factura de compra i una imatge del número de bastidor de la teva bicicleta. Us recomanem també registrar la bicicleta per ajudar a localitzar-la en cas de pèrdua, robatori o retirada. Podeu fer aquest tràmit a partir del 12 de novembre a les oficines de BSM.
No, no ho és. A Barcelona les bicicletes poden anar per la calçada, els carrils bici, les zones 30 o les zones especialment habilitades. Tanmateix, per a major seguretat, us recomanem fer servir els carrils bici i les vies pedalables i evitar les calçades de la xarxa bàsica. D’altra banda, si hi ha infraestructura ciclista a la via, no es pot anar per la vorera. Més informació.
Podeu seguir els nostres perfils a les xarxes socials de Twitter i Instagram (@enbicixbcn) o consultar les notícies que publiquem al web. Més informació.
A Barcelona periòdicament es fan tallers de formació mecànica, rutes i passejos, cursos per aprendre a pedalar, xerrades i conferències... Podeu estar al dia de quan i on se celebren aquestes activitats amb l’agenda.
Si no es tracta d’un tàndem, només una. Tanmateix, les bicicletes poden dur remolc, homologat, per transportar persones, animals o mercaderies, sempre que el conductor sigui major d'edat i sota la seva responsabilitat, i també seients addicionals. Més informació.
Carrils bici: segurs i sostenibles
Carrils bici: segurs y sostenibles